Advertentie:

Sign in to follow this  
Robert1973

Weerstand van kabelmachines

Recommended Posts

Hallo allemaal. Ik heb thuis een kabelmachine die ik met losse gewichten kan belasten. Nu lees ik hier en daar dat de weerstand van een kabelmachine extra gewicht oplevert. Bijvoorbeeld: als ik er 20 kilo aanhang dan zou dat in de praktijk meer weerstand dus gewicht opleveren. Ik kan er online geen concrete voorbeelden over vinden. Weet iemand hoe je de weerstand kan bepalen, exact of bij benadering? Ik gebruik de kabelmachine voornamelijk voor rugoefeningen zoals de cable - row. Alvast dank!

Advertentie:

Geen idee. Het gewicht kan erg verschillen door de aanwezige katrollen en de staat van het apparaat. Goed onderhouden apparaten zullen bijv. veel makkelijker lopen dan apparaten die niet onderhouden zijn. Je kunt dus ook niet uitgaan van standaardwaarden. 

Je kunt bijv. een hangweegschaal gebruiken of contragewicht om het gewicht te meten dat op dat exacte moment wordt uitgeoefend, echter geeft dit volgens mij geen inzicht in het extra gewicht die de weerstand opleverd. 

• Upvote 1

Dank, wat betreft het wegen: dat ga ik uitproberen maar dan staand op een analoge weegschaal. Ik neem aan dat ik dan kan zien hoeveel gewicht er extra is bijgekomen.

Edited by Robert1973