Robert1973

Weerstand van kabelmachines

Recommended Posts

Hallo allemaal. Ik heb thuis een kabelmachine die ik met losse gewichten kan belasten. Nu lees ik hier en daar dat de weerstand van een kabelmachine extra gewicht oplevert. Bijvoorbeeld: als ik er 20 kilo aanhang dan zou dat in de praktijk meer weerstand dus gewicht opleveren. Ik kan er online geen concrete voorbeelden over vinden. Weet iemand hoe je de weerstand kan bepalen, exact of bij benadering? Ik gebruik de kabelmachine voornamelijk voor rugoefeningen zoals de cable - row. Alvast dank!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Geen idee. Het gewicht kan erg verschillen door de aanwezige katrollen en de staat van het apparaat. Goed onderhouden apparaten zullen bijv. veel makkelijker lopen dan apparaten die niet onderhouden zijn. Je kunt dus ook niet uitgaan van standaardwaarden. 

 

Je kunt bijv. een hangweegschaal gebruiken of contragewicht om het gewicht te meten dat op dat exacte moment wordt uitgeoefend, echter geeft dit volgens mij geen inzicht in het extra gewicht die de weerstand opleverd. 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank, wat betreft het wegen: dat ga ik uitproberen maar dan staand op een analoge weegschaal. Ik neem aan dat ik dan kan zien hoeveel gewicht er extra is bijgekomen.

bewerkt door Robert1973

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hoi allemaal!   Ik ben nieuw op het forum en de reden dat ik op zoek ben gegaan naar forums is omdat ik op zoek ben naar tips over het weer back in shape komen na een botbreuk. Ik heb een jaar geleden dankzij een ongeluk op de fiets mijn onderarm gebroken waarna er een plaatje en schroeven in zijn geplaatst. Na lang te hebben gerevalideerd kan ik nu weer langzaam aan zwaardere gewichten aan.    Hebben jullie ook al eens een zware blessure meegemaakt en hoe zijn jullie er toen weer bovenop gekomen? Op welke manier kan ik nu het best weer m'n kracht en massa opbouwen zonder dat ik m'n arm te veel belast?   Ik ben benieuwd naar jullie tips en verhalen!
    • ja precies en dan de zaterdag full body weg halen en gewoon het gehele weekend rust houden.
    • Ik zou woensdag de benen dag houden, de full body dag weghalen. En na woensdag wer beginnen met dag 1 en dan weer 2 etc. Snap je wat ik bedoel?
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition