Advertentie:



Sign in to follow this  
Robert1973

Weerstand van kabelmachines

Recommended Posts

Hallo allemaal. Ik heb thuis een kabelmachine die ik met losse gewichten kan belasten. Nu lees ik hier en daar dat de weerstand van een kabelmachine extra gewicht oplevert. Bijvoorbeeld: als ik er 20 kilo aanhang dan zou dat in de praktijk meer weerstand dus gewicht opleveren. Ik kan er online geen concrete voorbeelden over vinden. Weet iemand hoe je de weerstand kan bepalen, exact of bij benadering? Ik gebruik de kabelmachine voornamelijk voor rugoefeningen zoals de cable - row. Alvast dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Geen idee. Het gewicht kan erg verschillen door de aanwezige katrollen en de staat van het apparaat. Goed onderhouden apparaten zullen bijv. veel makkelijker lopen dan apparaten die niet onderhouden zijn. Je kunt dus ook niet uitgaan van standaardwaarden. 

 

Je kunt bijv. een hangweegschaal gebruiken of contragewicht om het gewicht te meten dat op dat exacte moment wordt uitgeoefend, echter geeft dit volgens mij geen inzicht in het extra gewicht die de weerstand opleverd. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank, wat betreft het wegen: dat ga ik uitproberen maar dan staand op een analoge weegschaal. Ik neem aan dat ik dan kan zien hoeveel gewicht er extra is bijgekomen.

Edited by Robert1973

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Beide eigenlijk, weegschaal niet extreem veel, ik denk afgelopen 5/6 weken zo’n 4/5 kilo aangekomen, maar voonamelijk indd in de spiegel en mensen die het zeggen.
    • Hoi Frederique,

      In elk geval welkom op het forum!  Hoop dat we je wat kunnen helpen.
      Het is goed dat je je man hebt laten meten, want dat is een goed uitgangspunt, dan kan je ook de daadwerkelijke veranderingen zien gebeuren.

      Allereerst wil ik je vertellen dat het alleen mogelijk is om extra spiermassa te bouwen als je meer eet dan dat je verbrandt. En dat is natuurlijk wel te doen, meer eten dan je nodig hebt en keihard trainen. Maar! Jij doet ook aan hardlopen, en DAT maakt het moeilijker voor jou. Want dat verbrandt stiekem veel kcal die je lichaam eigenlijk nodig zou hebben om te groeien in spiermassa. 

      Je kunt best wat cardio doen naast je krachttrainingen, maar als je op de meest efficiënte manier wilt groeien, zal je de hardloopsessies toch even wat omlaag moeten schroeven. OF dat, of VEEL meer eten. En dat tweede is op een gegeven moment toch lastig, zeker naast een baan etc.  

      Het is een beetje afwegen wat je het liefst wilt.
    • Lijkt het of je groeit in de spiegel of gebeurt er op de weegschaal ook iets?
  • Sponsors