Advertentie:



Sign in to follow this  
Robert1973

Weerstand van kabelmachines

Recommended Posts

Hallo allemaal. Ik heb thuis een kabelmachine die ik met losse gewichten kan belasten. Nu lees ik hier en daar dat de weerstand van een kabelmachine extra gewicht oplevert. Bijvoorbeeld: als ik er 20 kilo aanhang dan zou dat in de praktijk meer weerstand dus gewicht opleveren. Ik kan er online geen concrete voorbeelden over vinden. Weet iemand hoe je de weerstand kan bepalen, exact of bij benadering? Ik gebruik de kabelmachine voornamelijk voor rugoefeningen zoals de cable - row. Alvast dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Geen idee. Het gewicht kan erg verschillen door de aanwezige katrollen en de staat van het apparaat. Goed onderhouden apparaten zullen bijv. veel makkelijker lopen dan apparaten die niet onderhouden zijn. Je kunt dus ook niet uitgaan van standaardwaarden. 

 

Je kunt bijv. een hangweegschaal gebruiken of contragewicht om het gewicht te meten dat op dat exacte moment wordt uitgeoefend, echter geeft dit volgens mij geen inzicht in het extra gewicht die de weerstand opleverd. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank, wat betreft het wegen: dat ga ik uitproberen maar dan staand op een analoge weegschaal. Ik neem aan dat ik dan kan zien hoeveel gewicht er extra is bijgekomen.

Edited by Robert1973

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • I am starting an Ostarine cycle  too (my first Sarm cycle) & I need help deciding on dosage and cycle length. 20 mg of Ostarine for 12 weeks or 30 mg of Ostarine for 8 weeks?? Which one will be better for bulking? Also, what is recommended for PCT, or do I even need PCT with a minimally suppressive.
    • Weeral iets bijgeleerd. Denk ook dat medial head (misschien daarom) niet zo vaak getraind wordt als long head.
    • Ik ga even de contrarian uithangen met onderstaande link die ik vond met Brad Schoenfeld. De triceps zijn aangehecht aan de Ulna. Voel maar eens aan het uitstekende knobbeltje aan je elleboog. Daar zit de tricep aangehecht. Terwijl je daar voelt roteer je pols dan eens. Beweegt die aanhechting van plaats? Nee, alleen de spieren van de voorarm bewegen. Dus, ik denk dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft. https://twitter.com/BradSchoenfeld/status/676034580789501953  
  • Sponsors