Advertentie:

Sign in to follow this  
Robbert123

Vraag voeding en spiermassa.

Recommended Posts

Goedenavond!

Ik train al een tijdje. Nooit met schema/voedingschema's etc en at altijd maar waar ik zin in had. 
Ik deed het altijd gewoon voor het lekkere gevoel dat ik iets gedaan heb.
Zelf train ik 3x per week, en dan 2 spiergroepen per keer. Het afgelopen jaar heb ik best wel vooruitging geboekt. Van een iel tenger ventje, naar toch iemand met meer body en massa.

Nu wil ik toch wat meer op mijn eten gaan letten. Om het beetje buikvet wat ik toch de afgelopen jaren heb opgebouwd weg te werken.
Het ding is dat ik vrees dat ik misschien nu te weinig eet ivm met spierverlies.

Hier een voorbeeld van vandaag:

Ochtend: 1x banaan, 1 bak kwark met fruit.
Middag: Vol bord met kip/zilverlies rijst/broccoli
Tussendoor: Bakje tonijn
Avond: Grote wrap met zalm,sla, en komkommer.

 

Daarnaast nog 1 whey shakie na het trainen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

3 uur geleden zei Robbert123:

Goedenavond!

Ik train al een tijdje. Nooit met schema/voedingschema's etc en at altijd maar waar ik zin in had. 
Ik deed het altijd gewoon voor het lekkere gevoel dat ik iets gedaan heb.
Zelf train ik 3x per week, en dan 2 spiergroepen per keer. Het afgelopen jaar heb ik best wel vooruitging geboekt. Van een iel tenger ventje, naar toch iemand met meer body en massa.

Nu wil ik toch wat meer op mijn eten gaan letten. Om het beetje buikvet wat ik toch de afgelopen jaren heb opgebouwd weg te werken.
Het ding is dat ik vrees dat ik misschien nu te weinig eet ivm met spierverlies.

Hier een voorbeeld van vandaag:

Ochtend: 1x banaan, 1 bak kwark met fruit.
Middag: Vol bord met kip/zilverlies rijst/broccoli
Tussendoor: Bakje tonijn
Avond: Grote wrap met zalm,sla, en komkommer.

 

Daarnaast nog 1 whey shakie na het trainen.

 

 

Ik heb een tip: gebruik de voedingschema maker die je kunt vinden op het forum hier onder het kopje "voeding",

 

Hier kun je precies uitrekenen wat je nodig hebt en wat je binnen krijgt. Zo kom je niet voor verassingen te staan ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin bij je ontbijt iets van complexe koolhydraten te eten. Dan zal je een voller gevoel hebben en meer om op te teren.

probeer ook wat meer fruit te eten, meer vezels zullen goed doen. Langer een vol gevoel, betere vertering,...

 

na je training best ook wat koolhydraten opnemen, hier mogen er zeker een deel snelle koolhydraten zijn, voor een beter herstel.

 

om juiste hoeveelheden te weten, moet je eerst je bmr gaan uitrekenen en dan een activiteitenfactor ermee vermenigbuldigen. Daarmee kan je dan een schema opstellen.

 grtn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hey,    Is het mogelijk om de bron te weten? Benieuwd van waar jullie sarms kopen.    Thx
    • Hey iedereen,    Momenteel ga ik al 4 jaar naar de basic fit in de stad waar ik woon (in België). Het begint al maar meer en meer drukbevolkt te worden. Ik kan jammer genoeg enkel maar gaan vanaf 20u à 20u30. Dus het is al wat na de spitsuren maar ook weer niet zo laat. Ik geef je het mee zodat je er een idee van kan schetsen.    Thuis heb ik een drukbank staan met halters maar dit is onvoldoende om m'n oefeningen te kunnen/willen doen die ik in de basic fit zou willen doen. Ik ben de laatste tijd meer en meer aan het denken om een kabeltrektoren aan te schaffen. Ik vond er een die niet te goedkoop maar ook weer niet zo duur is voor dit type toestel.    Dit is in de decathlon in België te verkrijgen. Ik vroeg mij af wat jullie hiervan zouden vinden? Lijkt dit ok? Of te mooi om waar te zijn? (ik heb reeds gemaild om te vragen of ze dit toestel uitgestald hebben in een winkel, om eens te gaan testen, maar dit hebben ze jammer genoeg niet opgebouwd als model.)    https://www.decathlon.be/nl/p/mp/suprfit/hallador-kabeltrektoren-basement-edition-298-x-200-cm/_/R-p-ea5a5999-44dc-4c1d-9759-f32f4ca927d8?mc=ea5a5999-44dc-4c1d-9759-f32f4ca927d8_c1&c=ZWART    Alvast bedankt voor jullie mening. 
    • Je hebt inmiddels ene berichtje! Sorry voor het lange wachten, ik had een crematie ''eventjes'' tussendoor...
  • Sponsors