Advertentie:

Robbert123

Vraag voeding en spiermassa.

Recommended Posts

Goedenavond!

Ik train al een tijdje. Nooit met schema/voedingschema's etc en at altijd maar waar ik zin in had. 
Ik deed het altijd gewoon voor het lekkere gevoel dat ik iets gedaan heb.
Zelf train ik 3x per week, en dan 2 spiergroepen per keer. Het afgelopen jaar heb ik best wel vooruitging geboekt. Van een iel tenger ventje, naar toch iemand met meer body en massa.

Nu wil ik toch wat meer op mijn eten gaan letten. Om het beetje buikvet wat ik toch de afgelopen jaren heb opgebouwd weg te werken.
Het ding is dat ik vrees dat ik misschien nu te weinig eet ivm met spierverlies.

Hier een voorbeeld van vandaag:

Ochtend: 1x banaan, 1 bak kwark met fruit.
Middag: Vol bord met kip/zilverlies rijst/broccoli
Tussendoor: Bakje tonijn
Avond: Grote wrap met zalm,sla, en komkommer.

 

Daarnaast nog 1 whey shakie na het trainen.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code
3 uur geleden zei Robbert123:

Goedenavond!

Ik train al een tijdje. Nooit met schema/voedingschema's etc en at altijd maar waar ik zin in had. 
Ik deed het altijd gewoon voor het lekkere gevoel dat ik iets gedaan heb.
Zelf train ik 3x per week, en dan 2 spiergroepen per keer. Het afgelopen jaar heb ik best wel vooruitging geboekt. Van een iel tenger ventje, naar toch iemand met meer body en massa.

Nu wil ik toch wat meer op mijn eten gaan letten. Om het beetje buikvet wat ik toch de afgelopen jaren heb opgebouwd weg te werken.
Het ding is dat ik vrees dat ik misschien nu te weinig eet ivm met spierverlies.

Hier een voorbeeld van vandaag:

Ochtend: 1x banaan, 1 bak kwark met fruit.
Middag: Vol bord met kip/zilverlies rijst/broccoli
Tussendoor: Bakje tonijn
Avond: Grote wrap met zalm,sla, en komkommer.

 

Daarnaast nog 1 whey shakie na het trainen.

 

 

Ik heb een tip: gebruik de voedingschema maker die je kunt vinden op het forum hier onder het kopje "voeding",

 

Hier kun je precies uitrekenen wat je nodig hebt en wat je binnen krijgt. Zo kom je niet voor verassingen te staan ! :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Begin bij je ontbijt iets van complexe koolhydraten te eten. Dan zal je een voller gevoel hebben en meer om op te teren.

probeer ook wat meer fruit te eten, meer vezels zullen goed doen. Langer een vol gevoel, betere vertering,...

 

na je training best ook wat koolhydraten opnemen, hier mogen er zeker een deel snelle koolhydraten zijn, voor een beter herstel.

 

om juiste hoeveelheden te weten, moet je eerst je bmr gaan uitrekenen en dan een activiteitenfactor ermee vermenigbuldigen. Daarmee kan je dan een schema opstellen.

 grtn

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo, Wij zijn Joey ophof en Maarten Relker, wij zijn 2e jaars sportkunde studenten.
      Vanuit ons opleidingsprofiel Sportkunde hebben wij de opdracht gekregen concreet met maatschappelijke problemen bezig te gaan en hier oplossingen voor te bedenken.
      Onze gekozen doelgroep is Sport en Gezondheid. Het vraagstelling die wij hebben gekozen luidt “welke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl”.
      Met deze vraag willen wij graag een antwoord vinden op het stijgende percentage van overgewicht en obesitas in Nederland. We hopen dat u ons kunt helpen met het inventariseren welke handvatten dit kunnen zijn. Er is in ons inzien heel veel informatie beschikbaar over dit onderwerp, alleen zien veel mensen door de grote hoop van informatie geen juiste aanpak. Daarom willen wij inventariseren wat mensen nou graag willen zien in een online platform. Wij hopen dat jullie ons hier verder mee kunnen helpen!
    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition