Advertentie:

Sign in to follow this  
MValerio

Beginner: Waarmee starten?

Recommended Posts

Hallo mensen, 

 

Ik ben hier nieuw; Mike, 21 jaar oud.

Sinds een week ben ik ingeschreven bij een sportschool en begonnen met spieren kweken.

Nu ben ik nog een beginner uiteraard, ik heb nooit echt spieren opgebouwd en heb ik dus nog een stel dunne boven armen. Nu wil ik er gewoon voor gaan en heb ik motivatie om breed te worden. Ik vraag me alleen af, met welke oefeningen kan ik het beste starten?

Schouders, borst, buik? Omdat ik niet veel gewend ben. En wat is het beste om te trainen? De ene zegt dagelijks, de ander zegt dat je minimaal 2-3 rustdagen nodig hebt. 

Ik train nu ongeveer 6-8 uur in de week.

 

Ik hoop dat iemand me wat tips kan meegeven.

 

ps: Raden jullie shakes/supplementen aan, zoja welke dan ?

 

Bedankt.

Edited by MValerio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 uur geleden zei MValerio:

Hallo mensen, 

 

Ik ben hier nieuw; Mike, 21 jaar oud.

Sinds een week ben ik ingeschreven bij een sportschool en begonnen met spieren kweken.

Nu ben ik nog een beginner uiteraard, ik heb nooit echt spieren opgebouwd en heb ik dus nog een stel dunne boven armen. Nu wil ik er gewoon voor gaan en heb ik motivatie om breed te worden. Ik vraag me alleen af, met welke oefeningen kan ik het beste starten?

Schouders, borst, buik? Omdat ik niet veel gewend ben. En wat is het beste om te trainen? De ene zegt dagelijks, de ander zegt dat je minimaal 2-3 rustdagen nodig hebt. 

Ik train nu ongeveer 6-8 uur in de week.

 

Ik hoop dat iemand me wat tips kan meegeven.

 

ps: Raden jullie shakes/supplementen aan, zoja welke dan ?

 

Bedankt.

 

Allereerst zoek een goed schema op welke bij je past. Hier kun je dan op gaan focussen. Met een goed traininschema hebben je spieren genoeg rust om te groeien. Schouders borst en buik zou ik niet als enige trainen. Je moet namelijk je hele lichaam trainen. Veel mensen vergeten de benen te trainen terwijl dit juist een hele belangrijke spiergroep is.

 

Succes en als je meer vragen hebt let us know ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mike,

 

je zegt dat je 6-8 uur traint per week, maar over hoeveel dagen zijn deze gesplitst? Bij een beginnende sporter haal je het meest uit full body workouts. Hierbij neem je elke spiergroep en heb je minimum 1 dag rust ertussen om te herstellen. 

Ivm tijd om te herstellen is elke persoon anders, dat ga je merken wanneer je bezig bent. Als je merkt dat je minder kan heffen e.d., dan heb je meer rust nodig.

gebruik vooral compound oefeningen in het begin en start met de zwaarste oefeningen, die doe je best als je goed fit bent. Denk aan squats, shoulder presses, bent over rows, pull ups, push ups, bench press,... Alle oefeningen waar je meerdere spiergroepen tergelijk mee traint.

 

maar het belangrijkste als je spiermassa wil aankomen is dat je voldoende eet. Anders mag je trainen wat je wil, je zal niet aankomen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors