Advertentie:

MValerio

Beginner: Waarmee starten?

Recommended Posts

Hallo mensen, 

 

Ik ben hier nieuw; Mike, 21 jaar oud.

Sinds een week ben ik ingeschreven bij een sportschool en begonnen met spieren kweken.

Nu ben ik nog een beginner uiteraard, ik heb nooit echt spieren opgebouwd en heb ik dus nog een stel dunne boven armen. Nu wil ik er gewoon voor gaan en heb ik motivatie om breed te worden. Ik vraag me alleen af, met welke oefeningen kan ik het beste starten?

Schouders, borst, buik? Omdat ik niet veel gewend ben. En wat is het beste om te trainen? De ene zegt dagelijks, de ander zegt dat je minimaal 2-3 rustdagen nodig hebt. 

Ik train nu ongeveer 6-8 uur in de week.

 

Ik hoop dat iemand me wat tips kan meegeven.

 

ps: Raden jullie shakes/supplementen aan, zoja welke dan ?

 

Bedankt.

bewerkt door MValerio

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

1 uur geleden zei MValerio:

Hallo mensen, 

 

Ik ben hier nieuw; Mike, 21 jaar oud.

Sinds een week ben ik ingeschreven bij een sportschool en begonnen met spieren kweken.

Nu ben ik nog een beginner uiteraard, ik heb nooit echt spieren opgebouwd en heb ik dus nog een stel dunne boven armen. Nu wil ik er gewoon voor gaan en heb ik motivatie om breed te worden. Ik vraag me alleen af, met welke oefeningen kan ik het beste starten?

Schouders, borst, buik? Omdat ik niet veel gewend ben. En wat is het beste om te trainen? De ene zegt dagelijks, de ander zegt dat je minimaal 2-3 rustdagen nodig hebt. 

Ik train nu ongeveer 6-8 uur in de week.

 

Ik hoop dat iemand me wat tips kan meegeven.

 

ps: Raden jullie shakes/supplementen aan, zoja welke dan ?

 

Bedankt.

 

Allereerst zoek een goed schema op welke bij je past. Hier kun je dan op gaan focussen. Met een goed traininschema hebben je spieren genoeg rust om te groeien. Schouders borst en buik zou ik niet als enige trainen. Je moet namelijk je hele lichaam trainen. Veel mensen vergeten de benen te trainen terwijl dit juist een hele belangrijke spiergroep is.

 

Succes en als je meer vragen hebt let us know ;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Mike,

 

je zegt dat je 6-8 uur traint per week, maar over hoeveel dagen zijn deze gesplitst? Bij een beginnende sporter haal je het meest uit full body workouts. Hierbij neem je elke spiergroep en heb je minimum 1 dag rust ertussen om te herstellen. 

Ivm tijd om te herstellen is elke persoon anders, dat ga je merken wanneer je bezig bent. Als je merkt dat je minder kan heffen e.d., dan heb je meer rust nodig.

gebruik vooral compound oefeningen in het begin en start met de zwaarste oefeningen, die doe je best als je goed fit bent. Denk aan squats, shoulder presses, bent over rows, pull ups, push ups, bench press,... Alle oefeningen waar je meerdere spiergroepen tergelijk mee traint.

 

maar het belangrijkste als je spiermassa wil aankomen is dat je voldoende eet. Anders mag je trainen wat je wil, je zal niet aankomen.

 

succes

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
    • Zoals de naam al aangeeft wordt de triceps kickback dumbbell voor de triceps gedaan maar ik merk dat het ook een goeie oefening voor de lattissimus dorsi is. Ik doe de oefening staand met een kettlebell van 8kg. 
    • Hallo Vinny, zoals ik het zie train jij met veel reps. Daar is niks mis mee. Toch zijn er een paar voorwaarden waar je je moet aan houden wil je spiergroei verkrijgen. Het gewicht waar je mee traint mag niet minder bedragen dan 40% van je 1RM. Je hoeft echter die 1RM niet te weten om te weten te komen hoeveel dit bedraagt. Kijk maar op deze link Een tweede voorwaarde is dat je to failure gaat. Dit wil zeggen dat je een set beëindigt met een rep waarvan je voelt dat er geen volgende meer uit kan. Wees hier wel voorzichtig mee. Trainen to failure is heel taxerend voor het centrale zenuwstelsel. Het best is dat je dit maar doet in de laatste set van een oefening. Waarschijnlijk wordt met deze manier van trainen de tragere spiervezels aangesproken. Probeer een minimum van 15 reps te bereiken.   Natuurlijk kan je ook zwaarder gaan trainen 60 tot 80% van 1RM. Daarvoor ga je extra gewichten moeten aanschaffen. Hierbij gaan de snellere spiervezels worden aangesproken. Hierbij wordt niet to failure gegaan.   Je kan beide manieren gaan afwisselen tijdens de week waarbij je op de ene dag de trage spiervezels aanpakt en op een andere de snellere.
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition