Advertentie:



Sign in to follow this  
MValerio

Beginner: Waarmee starten?

Recommended Posts

Hallo mensen, 

 

Ik ben hier nieuw; Mike, 21 jaar oud.

Sinds een week ben ik ingeschreven bij een sportschool en begonnen met spieren kweken.

Nu ben ik nog een beginner uiteraard, ik heb nooit echt spieren opgebouwd en heb ik dus nog een stel dunne boven armen. Nu wil ik er gewoon voor gaan en heb ik motivatie om breed te worden. Ik vraag me alleen af, met welke oefeningen kan ik het beste starten?

Schouders, borst, buik? Omdat ik niet veel gewend ben. En wat is het beste om te trainen? De ene zegt dagelijks, de ander zegt dat je minimaal 2-3 rustdagen nodig hebt. 

Ik train nu ongeveer 6-8 uur in de week.

 

Ik hoop dat iemand me wat tips kan meegeven.

 

ps: Raden jullie shakes/supplementen aan, zoja welke dan ?

 

Bedankt.

Edited by MValerio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 uur geleden zei MValerio:

Hallo mensen, 

 

Ik ben hier nieuw; Mike, 21 jaar oud.

Sinds een week ben ik ingeschreven bij een sportschool en begonnen met spieren kweken.

Nu ben ik nog een beginner uiteraard, ik heb nooit echt spieren opgebouwd en heb ik dus nog een stel dunne boven armen. Nu wil ik er gewoon voor gaan en heb ik motivatie om breed te worden. Ik vraag me alleen af, met welke oefeningen kan ik het beste starten?

Schouders, borst, buik? Omdat ik niet veel gewend ben. En wat is het beste om te trainen? De ene zegt dagelijks, de ander zegt dat je minimaal 2-3 rustdagen nodig hebt. 

Ik train nu ongeveer 6-8 uur in de week.

 

Ik hoop dat iemand me wat tips kan meegeven.

 

ps: Raden jullie shakes/supplementen aan, zoja welke dan ?

 

Bedankt.

 

Allereerst zoek een goed schema op welke bij je past. Hier kun je dan op gaan focussen. Met een goed traininschema hebben je spieren genoeg rust om te groeien. Schouders borst en buik zou ik niet als enige trainen. Je moet namelijk je hele lichaam trainen. Veel mensen vergeten de benen te trainen terwijl dit juist een hele belangrijke spiergroep is.

 

Succes en als je meer vragen hebt let us know ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mike,

 

je zegt dat je 6-8 uur traint per week, maar over hoeveel dagen zijn deze gesplitst? Bij een beginnende sporter haal je het meest uit full body workouts. Hierbij neem je elke spiergroep en heb je minimum 1 dag rust ertussen om te herstellen. 

Ivm tijd om te herstellen is elke persoon anders, dat ga je merken wanneer je bezig bent. Als je merkt dat je minder kan heffen e.d., dan heb je meer rust nodig.

gebruik vooral compound oefeningen in het begin en start met de zwaarste oefeningen, die doe je best als je goed fit bent. Denk aan squats, shoulder presses, bent over rows, pull ups, push ups, bench press,... Alle oefeningen waar je meerdere spiergroepen tergelijk mee traint.

 

maar het belangrijkste als je spiermassa wil aankomen is dat je voldoende eet. Anders mag je trainen wat je wil, je zal niet aankomen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this