Advertentie:

Sign in to follow this  
svanma

Cutten

Recommended Posts

Goedemorgen,

 

Doel: Vetpercentage verlagen + daarna spieren kweken

informatie over mezelf :man - 25 jaar - 1m75 - 79,5 kg - 19,2% vetpercentage

doelstelling: naar ongeveer 12-15% vetpercentage gaan + meer spieren krijgen natuurlijk

Kcal onderhoud: 2716 kcal
Trainingsschema:  upper lower schema 4 dagen

 

Ik heb al veel ingelezen over het cutten om vetpercentage te verliezen, maar heb hier toch nog een vraagje over.

Ik vond meestal dat je een kcal te kort moet creëren  van -200 a -500 kcal. Nu vond ik een artikel op krachttraining.net waar er dit staat

"Maar is het alternatief ‘fast cutting’ dan beter? Met fast cutting verlies je toch ook snel spiermassa? Dit laatste vrezen veel krachtsporters maar die vrees is deels onterecht. Ja, het klopt dat een groot calorieverlies kan leiden tot spierverlies. Dit is ook 1 van de redenen waarom een ‘crash dieet’ zo ongezond is. Maar wat verstaan we onder een groot calorieverlies? Hier is onderzoek naar gedaan.

Twee groepen atleten werden met elkaar vergeleken. De ene groep zat op een beperking van 300 kcal (ongeveer 12% onder hun normaalwaarden), de andere op 750 kcal (ongeveer 24% onder hun normaalwaarden) en dit 4 weken lang. Beide groepen zaten op een eiwitrijk dieet. De groep van 300 kcal verloor zowel weinig lichaamsvet als spiermassa. De groep van 750 kcal verloor veel meer lichaamsvet, maar ook erg weinig spiermassa. Bedenk hierbij wel dat de 750 kcal groep niet was uitgehongerd, ze aten per dag nog steeds zo’n 2000 kcal (bron)."

 

wat vinden jullie hiervan en is jullie mening?

 

alvast bedankt voor de tips

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Veel zal afhangen van hoe groot de vetvrije massa is. Iemand met weinig vet zo sterk laten dalen in kcal zal neer spierverlies teweegbrengen dan bij iemand met een hoger vet%.

door de sterk te cutten wordt je lichaam catabool en kan het dus geen spier(her)opbouw doen. Dan ga je dus afbraak krijgen van spieren.

als je vetpercentage 20% is, kan je gerust wat dieper gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het hangt ook een beetje af van hoe lang je al traint en wat voor oefeningen je doet tijdens je training, is het veel isolatie of zit er ook een groot deel compound in,

ik zou gewoon eens proberen om 300-400 onder je onderhoud te gaan zitten en met je voeding hoog in je eiwitten blijven en dan een tijdje aanzien hoe het gaat, regelmatig wegen en omtrek van je middel bijhouden, het kan zijn dat je geen gewicht verliest maar wel vet verliest, dit kun je dan weer zien als je middelomtrek daalt.

 

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo Kyra   Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.     
    • Hoi Kyra, 220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is. 200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.   Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...   Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat. Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.   Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.   Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv. Gorilla sports Decathlon Helisports Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.  
    • Oh fijn dank je voor het reageren. Ik zie bv halterstang van 220 is dat de lang voor squat? 
  • Sponsors