Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Eet jij wel voldoende proteine?

Recommended Posts

Eet jij wel voldoende proteïne?

 

Proteïne is belangrijk voor vele functies in het lichaam. Proteïne is bijvoorbeeld belangrijk voor je huid, nagels, spieren, haren en je algehele gezondheid.

 

5 symptomen van een proteïne tekort:

 

1) Geen vooruitgang: Sport jij veel, eet je gezond maar maak je nog steeds geen vooruitgang? Het is mogelijk dat je te weinig proteïne eet! Als je niet genoeg proteïne eet hebben je spieren namelijk niet genoeg bouwstoffen om te herstellen na je training en ga je dus eerder achteruit dan vooruit.

2) Je wondjes helen niet snel: Ja ook dit kan te maken hebben met een proteïne tekort.

3) Vaak blessures: Je spieren zijn niet volledig hersteld van je training, waardoor je sneller een blessure oploopt bij de volgende training. Simpel maar waar.

4) Spierverlies: Wanneer je te weinig proteïne binnen krijgt en veel aan krachttraining doet kunnen je spieren niet herstellen. Het resultaat is dus spierverlies. 

5) Haarverlies: Haaruitval kan een symptoom zijn van een lage proteïne inname.

 

Conclusie:

 

Probeer je proteïne inname dus op en correct niveau te hebben. Het is ook belangrijk om te variëren met de verschillende bronnen van proteïne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

8 uur geleden zei klasens:

ik eet 6 crackers per dag is dat genoeg ? 

 

Voor jou zeker hahahxD9_9

Share this post


Link to post
Share on other sites

170-190 gr/dag, meestal

als ik dat niet haal dan kieper ik er een shake in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom zelf maar aan 1,5 gram per kilo lichaamsgewicht en weet dat de resultaten daar allicht onder lijden. Gun mijn gevoelige maag - en darmstelsel echter graag wat rust en ben niet als een monnik bezig mijn macro's te tellen. 

 

 

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo,   Ik zit nu in mijn cut in de laatste weken. Ik zou evt al kunnen stoppen maar ik wil er nog iets meer vet af. Het probleem is dat mijn diabetes heel erg tegen mij werkt. Ik zit veel laag en om dan ook nog eens op een lege maag te sporten terwijl je je al kut voelt is echt niet meer vol te houden.   Ik denk als ik nog 3 weken doorga het perfecte resultaat er is voor mij alleen mijn lichaam heeft echt meer eten nodig vooral nu met mijn diabetes ongeregeldheden.   Stel ik stop nu en zorg dat ik net zo hard blijf sporten, gezond eet en op gewicht blijf en ik doe een pauze van 1 of 2 weken: heb ik dan hetzelfde resultaat als dat ik nu doorga of zorgt die pauze voor minder spieren voor het uiteindelijke resultaat?   Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg uitgelegd, alvast bedankt 
    •   Misschien JEFIT?  
    • @Shorty had je pb gestuurd
  • Sponsors