Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Eet jij wel voldoende proteine?

Recommended Posts

Eet jij wel voldoende proteïne?

 

Proteïne is belangrijk voor vele functies in het lichaam. Proteïne is bijvoorbeeld belangrijk voor je huid, nagels, spieren, haren en je algehele gezondheid.

 

5 symptomen van een proteïne tekort:

 

1) Geen vooruitgang: Sport jij veel, eet je gezond maar maak je nog steeds geen vooruitgang? Het is mogelijk dat je te weinig proteïne eet! Als je niet genoeg proteïne eet hebben je spieren namelijk niet genoeg bouwstoffen om te herstellen na je training en ga je dus eerder achteruit dan vooruit.

2) Je wondjes helen niet snel: Ja ook dit kan te maken hebben met een proteïne tekort.

3) Vaak blessures: Je spieren zijn niet volledig hersteld van je training, waardoor je sneller een blessure oploopt bij de volgende training. Simpel maar waar.

4) Spierverlies: Wanneer je te weinig proteïne binnen krijgt en veel aan krachttraining doet kunnen je spieren niet herstellen. Het resultaat is dus spierverlies. 

5) Haarverlies: Haaruitval kan een symptoom zijn van een lage proteïne inname.

 

Conclusie:

 

Probeer je proteïne inname dus op en correct niveau te hebben. Het is ook belangrijk om te variëren met de verschillende bronnen van proteïne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

8 uur geleden zei klasens:

ik eet 6 crackers per dag is dat genoeg ? 

 

Voor jou zeker hahahxD9_9

Share this post


Link to post
Share on other sites

170-190 gr/dag, meestal

als ik dat niet haal dan kieper ik er een shake in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Bij mij zitten de 3 grote zeker niet in mijn schema. Doe ze absoluut nooit.   Reden: - Benchpress heeft de allergrootste risico's en kansen op blessures (schouders) - Squats vind ik persoonlijk helemaal niks en ik pak gewoon een grote dumbbell en doe boxsquats. (Veel natuurlijker en het gewicht kan je loslaten als het te gek wordt en lig je er niet onder te kijken...) - Deadlift: waarom? Er zijn fantastische machines die de erector truncii isoleren en isolatieoefening zijn simpelweg veel beter voor groei van die specifieke spiergroep.
    •   Waarom je fucking oestradiol, prolactine en progesteron niet? Pak die dan ff mee  heb je in elk geval EEN waarde. Hoef je straks nooit ergens om te gokken.   Voor de rest helemaal mee eens. Waarom wilde de huisarts je vrije testosteron niet laten meten? Geen enkele reden om het niet te doen...  
    • Vraag aan de 40 plussers. Behoort de deadlift nog tot jullie wekelijkse trainingsroutine ? Naar verluidt zou deze oefening uit de grote 3 toch niet zo spiergroei bevorderend zijn als aanvankelijk gedacht. Voorde rijpere kracht trainers zou het trainingsherstel bij deadliften te lang duren en nadelig zijn voor je gains. Zou romanian deadlift ook best vermeden worden dan ? De winst, spiergroei, zou bij kleinere oefeningen beter zijn. Daarbij wordt afgeraden moest je ze toch doen, ze als eerste in je trainingssessie af te werken. Ik dacht juist dat zo'n geweldige compoundoefening excellent was om natuurlijk groeihormoon te produceren. Allemaal veel tegenkantingen en was er juist zo lekker mee begonnen.    
  • Sponsors