Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Eet jij wel voldoende proteine?

Recommended Posts

Eet jij wel voldoende proteïne?

 

Proteïne is belangrijk voor vele functies in het lichaam. Proteïne is bijvoorbeeld belangrijk voor je huid, nagels, spieren, haren en je algehele gezondheid.

 

5 symptomen van een proteïne tekort:

 

1) Geen vooruitgang: Sport jij veel, eet je gezond maar maak je nog steeds geen vooruitgang? Het is mogelijk dat je te weinig proteïne eet! Als je niet genoeg proteïne eet hebben je spieren namelijk niet genoeg bouwstoffen om te herstellen na je training en ga je dus eerder achteruit dan vooruit.

2) Je wondjes helen niet snel: Ja ook dit kan te maken hebben met een proteïne tekort.

3) Vaak blessures: Je spieren zijn niet volledig hersteld van je training, waardoor je sneller een blessure oploopt bij de volgende training. Simpel maar waar.

4) Spierverlies: Wanneer je te weinig proteïne binnen krijgt en veel aan krachttraining doet kunnen je spieren niet herstellen. Het resultaat is dus spierverlies. 

5) Haarverlies: Haaruitval kan een symptoom zijn van een lage proteïne inname.

 

Conclusie:

 

Probeer je proteïne inname dus op en correct niveau te hebben. Het is ook belangrijk om te variëren met de verschillende bronnen van proteïne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

8 uur geleden zei klasens:

ik eet 6 crackers per dag is dat genoeg ? 

 

Voor jou zeker hahahxD9_9

Share this post


Link to post
Share on other sites

170-190 gr/dag, meestal

als ik dat niet haal dan kieper ik er een shake in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Peter heeft niets overgeslagen! Prima advies en ik sluit me erbij aan! Heb je ook foto's van jezelf zodat we kunnen checken of dat vetpercentage klopt? Als het inderdaad 19 is, is dat laag voor een vrouw inderdaad en dan zou het alleen schorten aan wat spiermassa en verder niets
    •   Hoi Jo,   Die kunnen we hier niet bespreken, maar als je me een berichtje stuurt, kan ik je verder helpen met de beste bron van NL.
    • Welke website is te vertrouwen om goede anabolen te bestellen of merk
  • Sponsors