Advertentie:

Fit

Eet jij wel voldoende proteine?

Recommended Posts

Eet jij wel voldoende proteïne?

 

Proteïne is belangrijk voor vele functies in het lichaam. Proteïne is bijvoorbeeld belangrijk voor je huid, nagels, spieren, haren en je algehele gezondheid.

 

5 symptomen van een proteïne tekort:

 

1) Geen vooruitgang: Sport jij veel, eet je gezond maar maak je nog steeds geen vooruitgang? Het is mogelijk dat je te weinig proteïne eet! Als je niet genoeg proteïne eet hebben je spieren namelijk niet genoeg bouwstoffen om te herstellen na je training en ga je dus eerder achteruit dan vooruit.

2) Je wondjes helen niet snel: Ja ook dit kan te maken hebben met een proteïne tekort.

3) Vaak blessures: Je spieren zijn niet volledig hersteld van je training, waardoor je sneller een blessure oploopt bij de volgende training. Simpel maar waar.

4) Spierverlies: Wanneer je te weinig proteïne binnen krijgt en veel aan krachttraining doet kunnen je spieren niet herstellen. Het resultaat is dus spierverlies. 

5) Haarverlies: Haaruitval kan een symptoom zijn van een lage proteïne inname.

 

Conclusie:

 

Probeer je proteïne inname dus op en correct niveau te hebben. Het is ook belangrijk om te variëren met de verschillende bronnen van proteïne.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

8 uur geleden zei klasens:

ik eet 6 crackers per dag is dat genoeg ? 

 

Voor jou zeker hahahxD9_9

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
    • Zoals de naam al aangeeft wordt de triceps kickback dumbbell voor de triceps gedaan maar ik merk dat het ook een goeie oefening voor de lattissimus dorsi is. Ik doe de oefening staand met een kettlebell van 8kg. 
    • Hallo Vinny, zoals ik het zie train jij met veel reps. Daar is niks mis mee. Toch zijn er een paar voorwaarden waar je je moet aan houden wil je spiergroei verkrijgen. Het gewicht waar je mee traint mag niet minder bedragen dan 40% van je 1RM. Je hoeft echter die 1RM niet te weten om te weten te komen hoeveel dit bedraagt. Kijk maar op deze link Een tweede voorwaarde is dat je to failure gaat. Dit wil zeggen dat je een set beëindigt met een rep waarvan je voelt dat er geen volgende meer uit kan. Wees hier wel voorzichtig mee. Trainen to failure is heel taxerend voor het centrale zenuwstelsel. Het best is dat je dit maar doet in de laatste set van een oefening. Waarschijnlijk wordt met deze manier van trainen de tragere spiervezels aangesproken. Probeer een minimum van 15 reps te bereiken.   Natuurlijk kan je ook zwaarder gaan trainen 60 tot 80% van 1RM. Daarvoor ga je extra gewichten moeten aanschaffen. Hierbij gaan de snellere spiervezels worden aangesproken. Hierbij wordt niet to failure gegaan.   Je kan beide manieren gaan afwisselen tijdens de week waarbij je op de ene dag de trage spiervezels aanpakt en op een andere de snellere.
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition