Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Eet jij wel voldoende proteine?

Recommended Posts

Eet jij wel voldoende proteïne?

Proteïne is belangrijk voor vele functies in het lichaam. Proteïne is bijvoorbeeld belangrijk voor je huid, nagels, spieren, haren en je algehele gezondheid.

5 symptomen van een proteïne tekort:

1) Geen vooruitgang: Sport jij veel, eet je gezond maar maak je nog steeds geen vooruitgang? Het is mogelijk dat je te weinig proteïne eet! Als je niet genoeg proteïne eet hebben je spieren namelijk niet genoeg bouwstoffen om te herstellen na je training en ga je dus eerder achteruit dan vooruit.

2) Je wondjes helen niet snel: Ja ook dit kan te maken hebben met een proteïne tekort.

3) Vaak blessures: Je spieren zijn niet volledig hersteld van je training, waardoor je sneller een blessure oploopt bij de volgende training. Simpel maar waar.

4) Spierverlies: Wanneer je te weinig proteïne binnen krijgt en veel aan krachttraining doet kunnen je spieren niet herstellen. Het resultaat is dus spierverlies. 

5) Haarverlies: Haaruitval kan een symptoom zijn van een lage proteïne inname.

Conclusie:

Probeer je proteïne inname dus op en correct niveau te hebben. Het is ook belangrijk om te variëren met de verschillende bronnen van proteïne.

Advertentie:

8 uur geleden zei klasens:

ik eet 6 crackers per dag is dat genoeg ? 

Voor jou zeker hahahxD9_9

170-190 gr/dag, meestal

als ik dat niet haal dan kieper ik er een shake in

Kom zelf maar aan 1,5 gram per kilo lichaamsgewicht en weet dat de resultaten daar allicht onder lijden. Gun mijn gevoelige maag - en darmstelsel echter graag wat rust en ben niet als een monnik bezig mijn macro's te tellen. 

Edited by Hansie