Advertentie:



Sign in to follow this  
alex

alternatief voor squat?

Recommended Posts

ik ben al een tijdje aan het kloten met mn squat, steeds last van mn schouder tijdens en na het squatten en dat houd dan een paar dagen aan zodat het in de weg zit met mn andere workouts zoals bankdrukken en pullups. ook al een tijdje mobiliteits oefeningen gedaan voor mn schouder maar helpt niet echt.

ik doe nu als alternatief veel sumo dumbell squats en front squats, maar ben op zoek naar een oefening erbij, liefst ook met dumbell of barbell

iemand een suggestie? of goede ervaring met een alternatief voor squatten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

thx voor de vid peter, serieus opwarmen dus voor je begint, deed ik als wel maar nog maar meer werk van maken dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke pijn voel je aan je schouder en ik welke positie bepaald? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt het meest op kramp aan de onderkant van mijn schouderblad, dit begint een beetje zeurend en bouwt zich gaande het squatten op, kan er wel doorheen duwen maar dan blijft het nog een paar dagen na zeuren en heb ik er last van in de dagen erna.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe houd je je gewicht nu vast? Eventueel video van je uitvoering?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb al veel geprobeerd, hoog op de schouders, lager op de schouders (wat meer op de rug zeg maar) wat breder op de stang pakken, wat smaller, houding van mijn elleboog, noem maar op, daarnaast opwarmen en mobiliteitsoefeningen, het help 0,0.noppes. nada, nix zeg maar

gisteren weer mee bezig geweest, was weer hetzelfde, vandaag tijdens borsttraining ook weer last van mn schouder, kon hooguit 70 kg drukken, dus eigenlijk heb ik vandaag besloten dat het echt exit squat is, het heeft lang genoeg geduurd en werd heel slecht voor mijn humeur, en dat is heel slecht voor mijn omgeving :$ 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hey,   Weet niet of jd inmiddels al handvaten oid hebt aangeschaft als hulpmiddel bij push ups. Maar deze kunnen je zeker helpen. Zelf heb ik ook last gehad van mijn polsen en dan helpt dit zeker. Je kan evt op je vuisten aankijken of dit beter gaat dan heeft je pols dezelfde houding.
    • Beginnen met krachttraining is natuurlijk top.   Ik ben geen coach, Maar het is allereerst belangrijk voor jezelf om te bepalen hoeveel calorieen je nu dagelijks verbruikt en wat je eet (gezond/ongezond). Ga ervan uit dat je door het sporten meer calorieen nodig zult hebben. Hoe jou lijf reageert op een paar honderd calorieen meer of minder is aankijken.    Ga hiernaast bedenken wat je wilt bereiken en in hoeverre je bereid bent een strikt voedingsschema aan te houden. Sommige beginnen en gaan gelijk all inn en nemen een strikt dieet met kip, rijst, groente noten etc) en stoppen na een half jaar omdat ze het zat zijn.. dit is zonde. Andere beginnen met een schema welke je voorziet van de belangrijkste bouwstoffen en daarnaast gewoon aardappels met groente en een boterham eten, zij zullen de eerste periode ook zeker resultaten zien en gaan om meer te bereiken met een hogere motivatie hun voeding steeds verder aanpassen voor meer resultaat.   Het is in ieder geval belangrijk om de juiste voedingsstoffen binnen krijgen zoals groente/fruit(vitamines), eiwitten(kip, eieren, vis) en mineralen(noten, granen etc).   Een flink deel vet verliezen in die eerste periode is natuurlijk wel prettig, dit zal er ook voor zorgen dat de vordering in de spiergroei beter zichtbaar is.   Vrijwel iedereen welke begint met trainen zal in eerste instantie wat vet verliezen en tegelijk spier opbouwen, maar op den duur zal je moeten kiezen tussen het bouwen van spieren of verliezen van vet. Voor beide geld dat het belangrijk is om niet van de juiste voeding te wijken, maar je inname calorieen te verhogen of verlagen.   En dan zeker niet onbelangrijk voor een beginner. De oefeningen juist uitvoeren zal in het begin niet gemakkelijk zijn, je motoriek is dit niet gewend. Dus leg hier de focus op. De kilos komen later. Informeer je goed hierover en probeer dmv een spiegel of dergelijke ervoor te zorgen dat je houding en uitvoering goed is.   Veel succes,      
    • Ik ben een leek in krachttraining en wil hiermee starten. Ik weet alleen niet hoe ik er aan moet beginnen want het is erg overweldigend. Is er iemand die me op weg kan helpen? Ik heb een bankje en wat halters liggen en moet het daarmee doen tot ik naar de sportschool kan. Mijn grootste vraagteken is hoe ik een voedingsschema kan maken? Is dat in verhouding met lengte en gewicht? Ik zit wat over mijn ideaal gewicht die ik zou moeten hebben. Moet ik dan eerst afvallen en dan starten of kan dit gaande weg?
  • Sponsors