Advertentie:

Fit

Fit logboek

Recommended Posts

Fit's log

Hierbij hou ook ik een logje bij. Weeg momenteel 73 kg met een vetpercentage van 13%. Ben 176cm lang en momenteel aan het cutten. Doel is om over een maand rond de 10% te zitten zou mooi zijn met 70+ kg:)

4 sets:

Train schema:

  • Ma: Armen
  • Di: Borst
  • Wo: Benen (Leg press  8x170, squat 8x140, leg extensions 8x60, hamstring curl 15x45, calf raise 10x190) 
  • Do: Rust
  • Vr: Rug
  • Za: Schouders

Dit vind ik zelf een prettig schema en werkt goed :)

Ik eet momenteel 2250 calorieën per dag, onderhoud ligt op 2650 wil snel wat vp lager gaan.

Voedingschema:

  • 07:00: 400ml melk, 100g havermout, schep whey
  • 10:00: 1 banaan, 25g cashew noten
  • 12:00: sla, tomaat, kip, tonijn, garnalen, komkommer in een salade :)
  • 14:00: 1 appel
  • 15:30: 1 banaan, 25g cashew noten
  • 18:00: 150g rijst, 200g kip
  • 21:00: whey casseine

Totaal:

Calorieën, eiwitten, koolhydraten, vetten

222614629751
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

heb hem van vandaag erop gezet (benen) rest komt op de dag dat ik train want ik zet er gelijk het aantal herhalingen + gewicht bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe van elke oefening altijd 4 sets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa behoorlijk heavy man kon erna niet eens normaal meer lopen hahaha, hamstrings mag van mij nog wel wat sterker worden maar het apparaat bij ons is niet prettig voor mijn knieën helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan weet je echt zeker dat je goed getraind hebt als je niet meer kan lopen :D

wel jammer van dat apparaat dan, is er geen alternatief?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is er bij ons in de sportschool maar 1 apparaat voor, zou liever een liggende hebben daar heb ik geen last namelijk. 

En nog update op je logje:

Ik ga vanavond cardio en buik doen i.p.v een dag rust. Vakantie is comming so :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister avond aan mijn cardio sessie gehouden, 25 min crosstrainer, 10 fiets, 5 loopband. Alles op de HIIT manier dus ging aardig door :) Ook nog even buik erbij gedaan maar dat was niet z'n succes omdat ik last had van m'n onderrug maar goed prima daagje zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes, jammer van je buik 

Als het goed Is heb je met hanging knee raise minder last van je rug, aanrader ook omdat ik die oefening zelf heel fijn vind voor buik ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag even schouders en biceps gedaan. Lekker hoor die schouders branden helemaal was een tijd geleden door blessure.

Ben na een week of 8 geen schouders trainen niet eens slechter geworden dus dat viel weer mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag borst gedaan.

  • Bench press 100kg
  • Incline bench press 80kg
  • Flys op machine 45kg
  • Bench press apparaat 50kg ( heel langzaam laten branden )

En buik 3 oefeningetjes dus was weer geslaagd dagje :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag armen gedaan ipv maandag.

  • Bicep curl (16kg heel geconcentreerd langzaam)
  • Preacher curl 35kg
  • Hammer curl (14kg heel geconcentreerd langzaam op schuin bankje)
  • Tricep rope pushdown (30kg heel geconcentreerd langzaam)
  • Triceps-one arm cable triceps extensions (50kg maar raar apparaat denk ongeveer 20kg echt)
  • Skull crusher with dumbbells (10kg was op :D )

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag benen gedaan,  1 woord dramatisch was het :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2 oefeningen squat gelijk hele training kramp ofzo o.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was het zeker ! Geen idee hoe het kwam had gewoon warming up gehad en deed niet zwaar :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm raar hopelijk gaat het de volgende keer beter! 

Zo niet zou jemischien je spieren kunnen oprekken na de squats misschien helpt dat 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf volgende week ga ik met het volgende schema beginnen.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha normaal pakte ik 1 spiergroep per dag dus 1 keer per week, maar peter heeft me toch overgehaald eens wat anders te proberen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste dag met nieuwe schema zit erop, 3 oefeninge rug, bicep en schouders. Is wel heel anders traine dan 1 spiergroep op een dag :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors