Advertentie:



Fit

Fit logboek

Recommended Posts

Fit's log

Hierbij hou ook ik een logje bij. Weeg momenteel 73 kg met een vetpercentage van 13%. Ben 176cm lang en momenteel aan het cutten. Doel is om over een maand rond de 10% te zitten zou mooi zijn met 70+ kg:)

4 sets:

Train schema:

  • Ma: Armen
  • Di: Borst
  • Wo: Benen (Leg press  8x170, squat 8x140, leg extensions 8x60, hamstring curl 15x45, calf raise 10x190) 
  • Do: Rust
  • Vr: Rug
  • Za: Schouders

Dit vind ik zelf een prettig schema en werkt goed :)

Ik eet momenteel 2250 calorieën per dag, onderhoud ligt op 2650 wil snel wat vp lager gaan.

Voedingschema:

  • 07:00: 400ml melk, 100g havermout, schep whey
  • 10:00: 1 banaan, 25g cashew noten
  • 12:00: sla, tomaat, kip, tonijn, garnalen, komkommer in een salade :)
  • 14:00: 1 appel
  • 15:30: 1 banaan, 25g cashew noten
  • 18:00: 150g rijst, 200g kip
  • 21:00: whey casseine

Totaal:

Calorieën, eiwitten, koolhydraten, vetten

222614629751
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

heb hem van vandaag erop gezet (benen) rest komt op de dag dat ik train want ik zet er gelijk het aantal herhalingen + gewicht bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe van elke oefening altijd 4 sets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa behoorlijk heavy man kon erna niet eens normaal meer lopen hahaha, hamstrings mag van mij nog wel wat sterker worden maar het apparaat bij ons is niet prettig voor mijn knieën helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan weet je echt zeker dat je goed getraind hebt als je niet meer kan lopen :D

wel jammer van dat apparaat dan, is er geen alternatief?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is er bij ons in de sportschool maar 1 apparaat voor, zou liever een liggende hebben daar heb ik geen last namelijk. 

En nog update op je logje:

Ik ga vanavond cardio en buik doen i.p.v een dag rust. Vakantie is comming so :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister avond aan mijn cardio sessie gehouden, 25 min crosstrainer, 10 fiets, 5 loopband. Alles op de HIIT manier dus ging aardig door :) Ook nog even buik erbij gedaan maar dat was niet z'n succes omdat ik last had van m'n onderrug maar goed prima daagje zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes, jammer van je buik 

Als het goed Is heb je met hanging knee raise minder last van je rug, aanrader ook omdat ik die oefening zelf heel fijn vind voor buik ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag even schouders en biceps gedaan. Lekker hoor die schouders branden helemaal was een tijd geleden door blessure.

Ben na een week of 8 geen schouders trainen niet eens slechter geworden dus dat viel weer mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag borst gedaan.

  • Bench press 100kg
  • Incline bench press 80kg
  • Flys op machine 45kg
  • Bench press apparaat 50kg ( heel langzaam laten branden )

En buik 3 oefeningetjes dus was weer geslaagd dagje :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag armen gedaan ipv maandag.

  • Bicep curl (16kg heel geconcentreerd langzaam)
  • Preacher curl 35kg
  • Hammer curl (14kg heel geconcentreerd langzaam op schuin bankje)
  • Tricep rope pushdown (30kg heel geconcentreerd langzaam)
  • Triceps-one arm cable triceps extensions (50kg maar raar apparaat denk ongeveer 20kg echt)
  • Skull crusher with dumbbells (10kg was op :D )

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag benen gedaan,  1 woord dramatisch was het :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2 oefeningen squat gelijk hele training kramp ofzo o.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was het zeker ! Geen idee hoe het kwam had gewoon warming up gehad en deed niet zwaar :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm raar hopelijk gaat het de volgende keer beter! 

Zo niet zou jemischien je spieren kunnen oprekken na de squats misschien helpt dat 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf volgende week ga ik met het volgende schema beginnen.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha normaal pakte ik 1 spiergroep per dag dus 1 keer per week, maar peter heeft me toch overgehaald eens wat anders te proberen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste dag met nieuwe schema zit erop, 3 oefeninge rug, bicep en schouders. Is wel heel anders traine dan 1 spiergroep op een dag :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors