Advertentie:

Sign in to follow this  
Ron 101

FF voorstellen...

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben een man van 34 jaar jong en na 15 jaar verwaarlozing van lichaam en geest

sinds  een maand terug volop aan de slag met fitness en het bijhorende dieet.

 

Groeten,:D

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

10 uur geleden zei Ron 101:

Hallo,

 

Ik ben een man van 34 jaar jong en na 15 jaar verwaarlozing van lichaam en geest

sinds  een maand terug volop aan de slag met fitness en het bijhorende dieet.

 

Groeten,:D

 

 

 

 

 

Welkom op het forum Ron! Wat zijn je nieuwe doelen? :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je !

 

M'n doelen:

 

-Terug een redelijk niveau van fitheid.

-Terug blikken van dames krijgen aan het strand. ;) 

 Dat is het ongeveer....

 

Ik was geen onverdienstelijk sprinter in m'n jonge jaren en heb dus een groot percentage Type II spieren.

Hetgeen het niet moeilijk maakt om spieren op te bouwen, maar wel om een hoger aantal reps te doen en van cardio ben ik ook geen fan....

Tot dus ver ben ik 2 kg aangekomen (ik zeg spieren en daar blijf ik bij!)

Geen idee of er specifiek programma's bestaan voor mijn type bouw, dus tips zijn zeker welkom.

 

Groeten

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om tot een redelijk niveau van fitheid te komen, zal je toch een beetje cardio moeten doen. Dit kan dmv HIIT sprint workouts ook. Daar zal je dan hopelijk geen hekel aan hebben :)

 

de hogere reps zijn goed voor een pomp te krijgen, maar niet nodig om af te vallen of spieren aan te zetten.

 Probeer eerst in de 6-8 rep range te werken. 

 

Wat is jou type bouw? ( ecto- endo- mesomorph?)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Ron, eerst en vooral welkom hier.

Ik ben ook van mening dat je je lekkerder gaat voelen met High Intensity Interval Training (HIIT). De korte en explosieve sessies liggen in lijn met wat je vroeger hebt gedaan. Je gaat er bovendien een hogere naverbranding van ontwikkelen wat ten goede komt van je vetpercentage.

Trainen met zware gewichten gaat je ook beter liggen aangezien je gezegend bent met een hoger aantal type ll spiervezels. Wanneer je wil streven naar een optimale gespierdheid dan ga je toch moeten proberen om hogere reps (lager gewicht) in te lassen in je programma.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei P2I:

Om tot een redelijk niveau van fitheid te komen, zal je toch een beetje cardio moeten doen. Dit kan dmv HIIT sprint workouts ook. Daar zal je dan hopelijk geen hekel aan hebben :)

 

de hogere reps zijn goed voor een pomp te krijgen, maar niet nodig om af te vallen of spieren aan te zetten.

 Probeer eerst in de 6-8 rep range te werken. 

 

Wat is jou type bouw? ( ecto- endo- mesomorph?)

Tot nu doe ik 45-60 minuten cardio, 6x per week al is het toch niet m'n favoriete bezigheid...

Ik kijk ns rond op het forum voor HIIT voor beginners, dank je.

Pomp en verzuring is niet zo moeilijk, ik doe gewoon meer sets met minder reps (nu rond de 8 met 8- 15 kg dumbells en veel met lichaamsgewicht, push-ups, pull-ups e.d.)

 

Type mesomorph

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus, ff kleine update, sinds eind juli tot nu lichaamsvet percentage van 15.5 naar 10.3 (7-puntsmeting).

Gewicht blijft al geruime tijd hetzelfde, dus dat is best ok. 

Bloeddruk gezakt van 18/12 (! echt waar O.o ) naar 12/7.

8-pack begint zichtbaar te worden.

 

Leg press: 160kg x11 , 4 sets 

Pec fly: +100kg x11, 4 sets

bicep curls: 30kg x11,  3breed, 3middel, 3 smalle grip

triceps extension: +60kg x11, 4 sets 

crunch (machine): +50kg x11, 3links, 3rechts, 3midden, + 60x op de mat

Pull-ups: 10x 3 sets 

Lat pull down (machine): 60kg x11 per kant 3sets,+ 1 set 40 kg

 

Geen pr's op bench (doe ik echt weinig en ik kan geen setje doen met meer dan 50kg)

Geen squat pr, versleten knieën

Dead lift doe ik ook niet veel, mr 100kg gaat best vlot

 

10 km lopen op 1 uur (ben nog steeds roker helaas)

En ik heb nog steeds een enorme hekel aan hiit-training.... ;) 

Ik hoop in de komende maanden alles wat consistenter te krijgen en minder reps en meer gewicht te gebruiken.

Ik train nu 6 dagen per week als het werk het toelaat en ben best tevreden met de resultaten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuten geleden zei Peter Wouters:

 

Heb je daar medicatie voor gebruikt? In ieder geval wel indrukwekkend hoor.

Geen medicatie meer, gebruikte tot voor 3 maanden vasexten en nobiten (al 2 jaar), nu compleet niets meer, enkel dieet, fitness en weinig alcohol, dokter was erg verrast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo,   Ben 46 jarige Belg en nieuw op dit forum. In mijn jonge jaren, zo rond 22 à 23 jaar was ik gebeten door krachttraining. Trainde zo'n 4x per week en had gezien mijn slanke lichaamsbouw toch een mooi resultaat. Het enige nadeel was dat het vroeger allemaal niet zot genoeg kon met te zware gewichten te zeulen. Door 20 jaar lang stilstand in het sportieve leven voelt mijn lijf de noodzaak aan om te gaan krachttrainen. Het moet een aanzet worden om algemeen gezonder te gaan leven. Heb wel de vrees snel geblesseerd te zijn daar ik er gewoon aanleg voor heb. Hoop hier interessante dingen bij te leren i.v.m. voeding en training. Zelf zoek ik te starten met een full body schema 3x per week voor absolute beginners. Compound oefeningen zijn de rode draad blijkbaar.  Mijn doel  is vooral energieker en krachtiger te worden. Massa zou mooi meegenomen zijn maar is geen must. (meer)
    • Dat dan weer wel, klopt. MAAR dan blijft het feit dat je insulineweerstand omhoog gaat en je niet gaat groeien... Dus ja  
    •   Het veroorzaakt wel een hongergevoel wat bij de bulk dan wel weer kan helpen  
  • Sponsors