Ron 101

FF voorstellen...

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben een man van 34 jaar jong en na 15 jaar verwaarlozing van lichaam en geest

sinds  een maand terug volop aan de slag met fitness en het bijhorende dieet.

 

Groeten,:D

 

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

10 uur geleden zei Ron 101:

Hallo,

 

Ik ben een man van 34 jaar jong en na 15 jaar verwaarlozing van lichaam en geest

sinds  een maand terug volop aan de slag met fitness en het bijhorende dieet.

 

Groeten,:D

 

 

 

 

 

Welkom op het forum Ron! Wat zijn je nieuwe doelen? :) 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je !

 

M'n doelen:

 

-Terug een redelijk niveau van fitheid.

-Terug blikken van dames krijgen aan het strand. ;) 

 Dat is het ongeveer....

 

Ik was geen onverdienstelijk sprinter in m'n jonge jaren en heb dus een groot percentage Type II spieren.

Hetgeen het niet moeilijk maakt om spieren op te bouwen, maar wel om een hoger aantal reps te doen en van cardio ben ik ook geen fan....

Tot dus ver ben ik 2 kg aangekomen (ik zeg spieren en daar blijf ik bij!)

Geen idee of er specifiek programma's bestaan voor mijn type bouw, dus tips zijn zeker welkom.

 

Groeten

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Om tot een redelijk niveau van fitheid te komen, zal je toch een beetje cardio moeten doen. Dit kan dmv HIIT sprint workouts ook. Daar zal je dan hopelijk geen hekel aan hebben :)

 

de hogere reps zijn goed voor een pomp te krijgen, maar niet nodig om af te vallen of spieren aan te zetten.

 Probeer eerst in de 6-8 rep range te werken. 

 

Wat is jou type bouw? ( ecto- endo- mesomorph?)

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Ron, eerst en vooral welkom hier.

Ik ben ook van mening dat je je lekkerder gaat voelen met High Intensity Interval Training (HIIT). De korte en explosieve sessies liggen in lijn met wat je vroeger hebt gedaan. Je gaat er bovendien een hogere naverbranding van ontwikkelen wat ten goede komt van je vetpercentage.

Trainen met zware gewichten gaat je ook beter liggen aangezien je gezegend bent met een hoger aantal type ll spiervezels. Wanneer je wil streven naar een optimale gespierdheid dan ga je toch moeten proberen om hogere reps (lager gewicht) in te lassen in je programma.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei P2I:

Om tot een redelijk niveau van fitheid te komen, zal je toch een beetje cardio moeten doen. Dit kan dmv HIIT sprint workouts ook. Daar zal je dan hopelijk geen hekel aan hebben :)

 

de hogere reps zijn goed voor een pomp te krijgen, maar niet nodig om af te vallen of spieren aan te zetten.

 Probeer eerst in de 6-8 rep range te werken. 

 

Wat is jou type bouw? ( ecto- endo- mesomorph?)

Tot nu doe ik 45-60 minuten cardio, 6x per week al is het toch niet m'n favoriete bezigheid...

Ik kijk ns rond op het forum voor HIIT voor beginners, dank je.

Pomp en verzuring is niet zo moeilijk, ik doe gewoon meer sets met minder reps (nu rond de 8 met 8- 15 kg dumbells en veel met lichaamsgewicht, push-ups, pull-ups e.d.)

 

Type mesomorph

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus, ff kleine update, sinds eind juli tot nu lichaamsvet percentage van 15.5 naar 10.3 (7-puntsmeting).

Gewicht blijft al geruime tijd hetzelfde, dus dat is best ok. 

Bloeddruk gezakt van 18/12 (! echt waar O.o ) naar 12/7.

8-pack begint zichtbaar te worden.

 

Leg press: 160kg x11 , 4 sets 

Pec fly: +100kg x11, 4 sets

bicep curls: 30kg x11,  3breed, 3middel, 3 smalle grip

triceps extension: +60kg x11, 4 sets 

crunch (machine): +50kg x11, 3links, 3rechts, 3midden, + 60x op de mat

Pull-ups: 10x 3 sets 

Lat pull down (machine): 60kg x11 per kant 3sets,+ 1 set 40 kg

 

Geen pr's op bench (doe ik echt weinig en ik kan geen setje doen met meer dan 50kg)

Geen squat pr, versleten knieën

Dead lift doe ik ook niet veel, mr 100kg gaat best vlot

 

10 km lopen op 1 uur (ben nog steeds roker helaas)

En ik heb nog steeds een enorme hekel aan hiit-training.... ;) 

Ik hoop in de komende maanden alles wat consistenter te krijgen en minder reps en meer gewicht te gebruiken.

Ik train nu 6 dagen per week als het werk het toelaat en ben best tevreden met de resultaten.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Peter Wouters:

 

Heb je daar medicatie voor gebruikt? In ieder geval wel indrukwekkend hoor.

Geen medicatie meer, gebruikte tot voor 3 maanden vasexten en nobiten (al 2 jaar), nu compleet niets meer, enkel dieet, fitness en weinig alcohol, dokter was erg verrast.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hoi allemaal!   Ik ben nieuw op het forum en de reden dat ik op zoek ben gegaan naar forums is omdat ik op zoek ben naar tips over het weer back in shape komen na een botbreuk. Ik heb een jaar geleden dankzij een ongeluk op de fiets mijn onderarm gebroken waarna er een plaatje en schroeven in zijn geplaatst. Na lang te hebben gerevalideerd kan ik nu weer langzaam aan zwaardere gewichten aan.    Hebben jullie ook al eens een zware blessure meegemaakt en hoe zijn jullie er toen weer bovenop gekomen? Op welke manier kan ik nu het best weer m'n kracht en massa opbouwen zonder dat ik m'n arm te veel belast?   Ik ben benieuwd naar jullie tips en verhalen!
    • ja precies en dan de zaterdag full body weg halen en gewoon het gehele weekend rust houden.
    • Ik zou woensdag de benen dag houden, de full body dag weghalen. En na woensdag wer beginnen met dag 1 en dan weer 2 etc. Snap je wat ik bedoel?
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition