Advertentie:



Sign in to follow this  
Flozo

meer spieren minder vet

Recommended Posts

Om de 3 weken laat me wegen bij mijn fittness centrum altijd ging het vetpercentage en totaal gewicht naar beneden en mijn spiermassa omhoog. niet met grote stappen, maar ik vond het prima en was al heel bij dat ik mijn voedingsschema niet hoef aan te passen.  eigenlijk hoefde ik alleen maar te trainen en mijn vetpercentage ging vanzelf naar beneden.

 

de laatste 6 weken lukt dit helaas meer. dus wil ik wat veranderen in mijn fittness schema en wat in mijn dieet zodat het vetpercentage naar beneden blijft gaan. hier kan ik wel wat advies bij gebruiken. ook denk ik dat ik mijn progressie op dit forum zal bijhouden wat het extra uitdagend maakt natuurlijk. 

 

dit is de schema die ik nu 6 weken volg. 

http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/split-schema-beginners

 

welk schema zou ik nu kunnen starten? wat ook nog helpt bij het verliezen van vet?

ik fittness nu al zo'n 1 1/2 jaar en kan maandag tot zaterdag overdag trainen

 

welke veranderingen (tweaks) in mijn dieet zou ik kunnen doorvoeren om wat meer te kunnen afvallen?

 

 

Met vriendelijke groet

 

Jelle

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

hey jelle,

persoonlijk zou ik met het oog op vetverlies kiezen voor een schema met hoofdzakelijk compound oefeningen zoals squat, deadlift, overhead press, barbellrow, benchpress en dat soort zaken als je kan wat pullupps/ chinups, aangevuld met een beetje cardio.

stronglift 5x5 schema is misschien wel wat voor je met een klein beetje isolatie werk voor armen of schouders, maar hoofdzakelijk zou ik me richten op de grote lifts.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kcal / koolhydraten wat verlagen in de voeding.

trainingsschema kan je eens andere oefeningen doen, kortere rustpauzes, actieve rustpauzes, extra cardio doen.

ga je niet teveel focussen om veel reps, maar blijf in de lagere reeksen voor echte kracht. Dit vraagt het meest van het lichaam en gaat ook meer verbranden dus. Ook blijft hierdoor heel wat spiermassa gespaard! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank jullie

 

idd lijkt me als ik voeding iets aanpast en verlaagd qua kcal, en tegelijk met een goed schema werkt, dat het vet weer omlaag gaat. stronglift 5x5 met arm en schouders lijkt me misschien een mooie uitdaging. ons fittness schema heeft nog paar weken aangepaste openingstijden ivm vakantie, in die periode ga ik me het nieuwe schema eigen maken. waarna ik na de bouwvak aan de slag kan. 

 

p21, wat bedoel je met

 

"Ook blijft hierdoor heel wat spiermassa gespaard!" 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Thnx Jiggie. De bank is idd voor de incline bench press. Incline is voor vechtsporters meer effectief dan de flat press. Voor wat betreft de 'pully' : deze gebruik ik hoofdzakelijk voor unilateral standing hooks en jabs. Sta er in de uitgangspositie dus al een stukje vanaf.  Zo af en toe triceps push down en face pulls e.d., dus een tweede katrol is niet echt nodig. Voor zover mogelijk train ik vooral unilateraal, compound en explosief. De hoofdmoot wordt gevormd door kettlebell work outs. O ja, die bikinimodellen. M'n betere helft hangt een stukje verder regelmatig de was op............
    • @geert gielissen Ziet er goed uit man, vooral die incline bank.    Kon je niet beter twee katrollen gebruiken, sta je er misschien iets verder van het gewicht af. en waar zijn de poster van de bikinimodellen    top gedaan.....
    • Hi @Kameleon, welkom hier.. Zelf kan ik je weinig vertellen hiervoor moet je echt bij de goeroe's zijn ( @Peter Wouters en @Shorty) Het enige wat ik kan zeggen, kijk idd. uit met de aanvullende supp's , deze verlagen je natuurlijke testo en kan best lang duren voor dat deze weer op oude niveau zijn of niet helemaal. Clomid en testo, etc zijn tijdelijk verhogers, op clomid (na een cycle) ging ik als een beest, maar ja, dit was tijdelijk en zeker met prostaatK zou ik heel goed uitkijken met hormonen, nu ze stabiel zijn..   Ter aanvulling:  Ik gebruik voor en na gebruik van deze aanvullende supp's (na PCT), eigenlijk dagelijks supplementen zoals: ZMA en vit.D3. na een cycle voeg ik hier  D-Aspartic acid aan toe.. (dit voelt voor mij goed, minder moe, etc,  maar houdt wel in je achterhoofd, dit kan ook gewoon een placebo effect zijn) Heb ook eens rondgekeken voor je (staat deels in wat beide mannen reeds hebben verteld). Lees dit eens door : https://www.fit.nl/gezondheid/testosteron-verhogen   suc6 ermee en stel gewoon je vragen.. (een stomme vraag is een vraag die niet gesteld is. ).
  • Sponsors