Advertentie:

Sign in to follow this  
Dimi

Trainingsschema zonder materiaal

Recommended Posts

Dag iedereen, ik ben op zoek naar een goed trainingsschema waar je geen materiaal voor nodig hebt. Puur op lichaamsgewicht massa aankomen. Iemand tips of voorbeelden? Alvast bedankt

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

heyy ikzelf heb een lange tijd thuis getraind eerst zonder gewichten en later met 

heb wel een paar dingen voor je denk ik

je bent vast wel bekent met push ups en situps, heb je ook mogelijkheid om je op te trekken? leuk filmpje waarin verschillende pushup manieren worden toegelicht ( push up variatie )

je hebt een hele lijst aan verschillende soorten pushups zoals verschillende hand posities voet posities en extra bewegingen die je kunt maken 

chair dips goed voor je triceps 

en vergeet je benen aub niet dus squats ook doen, kuiten word lastig trainen zonder gewichten 

maar wat ik graag deed was: normale pushup 10 keer daarna mijn handen verder uit elkaar plaatsen dus wide pushups 5 keer en dan vervolgend diamand pushups 5 keer achter elkaar doen 3 keer deze set

kan je drie keer doen en dan als je mogelijkheid hebt tot optrekken doe je er in totaal 20 dus stel je red er 5 achter elkaar dan wacht je 30 sec en dan doe je er weer een paar tot je bij elkaar 20 pullups hebt gedaan en anders doe je chair dips (bench dips maar dan met een stoel) 3 x 15 of als je kan 3 x 20 

buik ook belangrijk je het een hele varia aan situps crunches moet je maar even kijken wat je daarvan fijn vind 

en dan eindig je met squats 3 keer tot failure met 30 sec tot 1 min pauze tussendoor 

probeer verder de pauzes tussen elke set en oefening heel kort te laten, niet mer dan 30 seconden om het even net wat intensiever te maken 

verder raad ik je echt aan om of gewichten te kopen of naar een sportschool te gaan want de gainz die ik in een jaar met bodywieght heb behaald heb ik binnen 6 weken in de sportschool behaalt 

Edited by Q_inten
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Q_inten, Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg! super. Ik ga hier zeker mee aan de slag :) De bedoeling is dat ik naar de sportschool ga maar met onregelmatige uren op het werk, is het soms niet haalbaar. Daarom dat ik dit zoek, om toch een work-out uit te voeren in plaats van stil te zitten ;)  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dimi,

Wat is je doel en wat zijn je stats? ( lengte gewicht vp ) misschien een logje bijhouden hier op het forum met je vorderingen?

Zal ik kijken of ik ook nog wat leuke extra's weet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Q_inten, Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg! super. Ik ga hier zeker mee aan de slag :) De bedoeling is dat ik naar de sportschool ga maar met onregelmatige uren op het werk, is het soms niet haalbaar. Daarom dat ik dit zoek, om toch een work-out uit te voeren in plaats van stil te zitten ;)  

netjes!!!! dat je echt gemotiveerd bent om te trainen is heel fijn om te horen en is meestal al het halve werk ;)

ben blij dat ik je heb kunnen helpen, als je wilt kan ik er nog dieper op ingaan en je nog meer toelichten, vraag maar raak als je meer wilt weten!

wat ikzelf ervaren heb door eerst een tijdje thuis te trainen is dat je gewrichten en je pezen al redelijk voorbereid zijn op het echte zware werk 

daarnaast heb je toch zeker wat kracht gekregen en kan je in de sportschool ook al op een iets hoger niveau beginnen wat veel interessanter is dan die beginners schemas 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dimi,

onregelmatige uren is mooi man dan kan je naar de sportschool als het niet zo druk is. Massa aankomen goed eten is belangrijker dan trainen. Er zijn tal van oefeningen op internet te vinden die je thuis kan doen maar met gewichten trainen is altijd beter. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou ook kunnen denken om een gewicht vest te halen. Hiermee kun je net wat zwaardere bodyweight oefeningen doen zoals squat en push up :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dimi,

Wat is je doel en wat zijn je stats? ( lengte gewicht vp ) misschien een logje bijhouden hier op het forum met je vorderingen?

Zal ik kijken of ik ook nog wat leuke extra's weet :)

Hey Fit! Mijn doel is vooral mijn vetpercentage naar beneden halen met natuurlijk spiermassa wat verhogen. Ik weet dat dit samen heel moeilijk gaat :) Ik zit te hoog qua vetpercentage 26.5%... Maar ik denk dat dit automatisch zal verlagen door aan krachtsport te doen, hoe meer spiermassa hoe meer vetverbranding, of heb ik het fout? :) Ik heb ook niet echt een voedingsschema uitgewerkt in het verleden. Maar ik ben van plan dit zeker te doen vanaf NU! Want zonder dit heeft trainen niet zoveel zin. Mijn stats zijn momenteel: leeftijd: 27 - Vet 26.5 - spiermassa 71. Ik zal in de toekomst alles bijhouden in een log

Hey dimi,

onregelmatige uren is mooi man dan kan je naar de sportschool als het niet zo druk is. Massa aankomen goed eten is belangrijker dan trainen. Er zijn tal van oefeningen op internet te vinden die je thuis kan doen maar met gewichten trainen is altijd beter. 

Hey Dave,

Ja dat is waar. Ja het goed eten is belangrijk dat weet ik maar het soms de tijd nemen om de maaltijden voor te bereiden dat soms moeilijk is :) Want ik denk te doen is bv op zondag mijn gerechtjes klaarmaken voor de week nadien en alles invriezen, zal me ook wat tijd besparen. Maar ik ben hyper gemotiveerd nu! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dimi,

Je hebt zeker gelijk hoe meer spier hoe meer je verbrand. Voeding schema is zeker belangrijk. Als je hier vragen over hebt kun je ze altijd stellen bij de voeding categorie :)

Ben benieuwt naar je vorderingen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors