Advertentie:

Dimi

Trainingsschema zonder materiaal

Recommended Posts

Dag iedereen, ik ben op zoek naar een goed trainingsschema waar je geen materiaal voor nodig hebt. Puur op lichaamsgewicht massa aankomen. Iemand tips of voorbeelden? Alvast bedankt

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

heyy ikzelf heb een lange tijd thuis getraind eerst zonder gewichten en later met 

heb wel een paar dingen voor je denk ik

je bent vast wel bekent met push ups en situps, heb je ook mogelijkheid om je op te trekken? leuk filmpje waarin verschillende pushup manieren worden toegelicht ( push up variatie )

je hebt een hele lijst aan verschillende soorten pushups zoals verschillende hand posities voet posities en extra bewegingen die je kunt maken 

chair dips goed voor je triceps 

en vergeet je benen aub niet dus squats ook doen, kuiten word lastig trainen zonder gewichten 

maar wat ik graag deed was: normale pushup 10 keer daarna mijn handen verder uit elkaar plaatsen dus wide pushups 5 keer en dan vervolgend diamand pushups 5 keer achter elkaar doen 3 keer deze set

kan je drie keer doen en dan als je mogelijkheid hebt tot optrekken doe je er in totaal 20 dus stel je red er 5 achter elkaar dan wacht je 30 sec en dan doe je er weer een paar tot je bij elkaar 20 pullups hebt gedaan en anders doe je chair dips (bench dips maar dan met een stoel) 3 x 15 of als je kan 3 x 20 

buik ook belangrijk je het een hele varia aan situps crunches moet je maar even kijken wat je daarvan fijn vind 

en dan eindig je met squats 3 keer tot failure met 30 sec tot 1 min pauze tussendoor 

probeer verder de pauzes tussen elke set en oefening heel kort te laten, niet mer dan 30 seconden om het even net wat intensiever te maken 

verder raad ik je echt aan om of gewichten te kopen of naar een sportschool te gaan want de gainz die ik in een jaar met bodywieght heb behaald heb ik binnen 6 weken in de sportschool behaalt 

bewerkt door Q_inten
  • Upvote 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Q_inten, Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg! super. Ik ga hier zeker mee aan de slag :) De bedoeling is dat ik naar de sportschool ga maar met onregelmatige uren op het werk, is het soms niet haalbaar. Daarom dat ik dit zoek, om toch een work-out uit te voeren in plaats van stil te zitten ;)  

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Dimi,

Wat is je doel en wat zijn je stats? ( lengte gewicht vp ) misschien een logje bijhouden hier op het forum met je vorderingen?

Zal ik kijken of ik ook nog wat leuke extra's weet :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Q_inten, Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg! super. Ik ga hier zeker mee aan de slag :) De bedoeling is dat ik naar de sportschool ga maar met onregelmatige uren op het werk, is het soms niet haalbaar. Daarom dat ik dit zoek, om toch een work-out uit te voeren in plaats van stil te zitten ;)  

netjes!!!! dat je echt gemotiveerd bent om te trainen is heel fijn om te horen en is meestal al het halve werk ;)

ben blij dat ik je heb kunnen helpen, als je wilt kan ik er nog dieper op ingaan en je nog meer toelichten, vraag maar raak als je meer wilt weten!

wat ikzelf ervaren heb door eerst een tijdje thuis te trainen is dat je gewrichten en je pezen al redelijk voorbereid zijn op het echte zware werk 

daarnaast heb je toch zeker wat kracht gekregen en kan je in de sportschool ook al op een iets hoger niveau beginnen wat veel interessanter is dan die beginners schemas 

 

 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey dimi,

onregelmatige uren is mooi man dan kan je naar de sportschool als het niet zo druk is. Massa aankomen goed eten is belangrijker dan trainen. Er zijn tal van oefeningen op internet te vinden die je thuis kan doen maar met gewichten trainen is altijd beter. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

je zou ook kunnen denken om een gewicht vest te halen. Hiermee kun je net wat zwaardere bodyweight oefeningen doen zoals squat en push up :D

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Dimi,

Wat is je doel en wat zijn je stats? ( lengte gewicht vp ) misschien een logje bijhouden hier op het forum met je vorderingen?

Zal ik kijken of ik ook nog wat leuke extra's weet :)

Hey Fit! Mijn doel is vooral mijn vetpercentage naar beneden halen met natuurlijk spiermassa wat verhogen. Ik weet dat dit samen heel moeilijk gaat :) Ik zit te hoog qua vetpercentage 26.5%... Maar ik denk dat dit automatisch zal verlagen door aan krachtsport te doen, hoe meer spiermassa hoe meer vetverbranding, of heb ik het fout? :) Ik heb ook niet echt een voedingsschema uitgewerkt in het verleden. Maar ik ben van plan dit zeker te doen vanaf NU! Want zonder dit heeft trainen niet zoveel zin. Mijn stats zijn momenteel: leeftijd: 27 - Vet 26.5 - spiermassa 71. Ik zal in de toekomst alles bijhouden in een log

Hey dimi,

onregelmatige uren is mooi man dan kan je naar de sportschool als het niet zo druk is. Massa aankomen goed eten is belangrijker dan trainen. Er zijn tal van oefeningen op internet te vinden die je thuis kan doen maar met gewichten trainen is altijd beter. 

Hey Dave,

Ja dat is waar. Ja het goed eten is belangrijk dat weet ik maar het soms de tijd nemen om de maaltijden voor te bereiden dat soms moeilijk is :) Want ik denk te doen is bv op zondag mijn gerechtjes klaarmaken voor de week nadien en alles invriezen, zal me ook wat tijd besparen. Maar ik ben hyper gemotiveerd nu! 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Dimi,

Je hebt zeker gelijk hoe meer spier hoe meer je verbrand. Voeding schema is zeker belangrijk. Als je hier vragen over hebt kun je ze altijd stellen bij de voeding categorie :)

Ben benieuwt naar je vorderingen :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Sarm's, of toch enkele bekende, vallen sinds dit jaar onder verboden anabole middelen. Zie ook https://www.dopingautoriteit.nl/juridisch/dopinglijst/verbodenstoffenlijst#s1   Over dat achterpoortje heb ik ook al wel eens gelezen maar dit is voor interpretatie vatbaar. Onderzoek door onpartijdige labo's wijzen uit dat er dikwijls naast de hoofdstof andere anabole steroïden worden toegevoegd en daar gelden andere wetten voor.   Er lijkt ook een groot verschil te bestaan in dopingcontrole tussen Nederland en België. Zie https://www.dopingautoriteit.nl/dopingcontroles/controles-in-belgie Bovendien mogen medicijnen in Belgie uitsluitend via de apotheek worden verkocht.  
    •   Het artikel haalt wel wat dingen door elkaar. In de titel gaat het over steroides, dan over SARM's en dan terug over steroides. Heel onduidelijk artikel.    Ik dacht dat het verhandelen, kopen en gebruiken van steroides illegaal was, maar dat het verhandelen en kopen van SARM's legaal is. Bij SARM's wordt er gebruik gemaakt van het achterpoortje dat je het mag kopen en verkopen voor 'labo-gebruik' zolang het niet op mensen is. Zo is de status allezins in Amerika. In Europa is het misschien anders ?
    • https://www.hln.be/nieuws/binnenland/steeds-meer-anabole-steroiden-in-beslag-genomen~a4530a69/
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition