Advertentie:

Sign in to follow this  
Ron 101

Fietsen voor cardio

Recommended Posts

Hoi,

 

Sinds een week ben ik van 6x een uur cardio/week

naar 1 uur per dag 'smorgens en 1 uur per dag 'savonds, 5x per week, gegaan.

Ik fiets namelijk naar m'n werk.

We proberen de hartslag boven 110 te houden en buiten wat verzuring in de benen lukt het aardig.

Echter daags nadien doet m'n hele lichaam pijn, niet onaangenaam, maar meer dan je zou verwachten.

Moet ik wat afbouwen of  gaat het lichaam gewennen?

Het lijkt me ook moeilijker om andere oefeningen te doen alsof ik niet genoeg energie heb.

 

p.s.

momenteel zit ik op 3000 kcal/dag relatief lage koolhydraten....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Het enige wat ik er over kan zeggen is dat je er mee rekening moet houden dat er tussen een hartslag bij lopen en fietsen een verschil kan liggen van 5 tot 10 slagen bij de dezelfde arbeid. Bij fietsen ligt dit dus lager wel te verstaan. Dit kan betekenen dat wanneer je gewoon bent om bij het lopen boven 110 te blijven, dit bij het fietsen te hoog kan zijn.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je misschien iets te snel opbouwt, nouja eigenlijk helemaal geen opbouw maar het is lastig omdat je heen en terug moet. Misschien kan je eerst beginnen met af en toe een rust dag ertussen door om je lichaam eerst te laten wennen aan het heen en terug.

 

Verder kan je er ook voor kiezen om wat omlaag te gaan in kcal en zo dus minder te hoeven fietsen.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je trapt zo wel heel veel calorieen weg met al dat fietsen, is het nog een doel om af te vallen?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 7-8-2016 at 18:10 zei alex:

je trapt zo wel heel veel calorieen weg met al dat fietsen, is het nog een doel om af te vallen?

Nee, hoewel dat nooit kwaad kan. Ben intussen overgeschakeld naar 2 dagen, 1 dag met de wagen , 2 dagen en weekend 2x hiit (beginners, pffff)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors