Advertentie:

Sign in to follow this  
Ron 101

Fietsen voor cardio

Recommended Posts

Hoi,

 

Sinds een week ben ik van 6x een uur cardio/week

naar 1 uur per dag 'smorgens en 1 uur per dag 'savonds, 5x per week, gegaan.

Ik fiets namelijk naar m'n werk.

We proberen de hartslag boven 110 te houden en buiten wat verzuring in de benen lukt het aardig.

Echter daags nadien doet m'n hele lichaam pijn, niet onaangenaam, maar meer dan je zou verwachten.

Moet ik wat afbouwen of  gaat het lichaam gewennen?

Het lijkt me ook moeilijker om andere oefeningen te doen alsof ik niet genoeg energie heb.

 

p.s.

momenteel zit ik op 3000 kcal/dag relatief lage koolhydraten....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Het enige wat ik er over kan zeggen is dat je er mee rekening moet houden dat er tussen een hartslag bij lopen en fietsen een verschil kan liggen van 5 tot 10 slagen bij de dezelfde arbeid. Bij fietsen ligt dit dus lager wel te verstaan. Dit kan betekenen dat wanneer je gewoon bent om bij het lopen boven 110 te blijven, dit bij het fietsen te hoog kan zijn.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je misschien iets te snel opbouwt, nouja eigenlijk helemaal geen opbouw maar het is lastig omdat je heen en terug moet. Misschien kan je eerst beginnen met af en toe een rust dag ertussen door om je lichaam eerst te laten wennen aan het heen en terug.

 

Verder kan je er ook voor kiezen om wat omlaag te gaan in kcal en zo dus minder te hoeven fietsen.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je trapt zo wel heel veel calorieen weg met al dat fietsen, is het nog een doel om af te vallen?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 7-8-2016 at 18:10 zei alex:

je trapt zo wel heel veel calorieen weg met al dat fietsen, is het nog een doel om af te vallen?

Nee, hoewel dat nooit kwaad kan. Ben intussen overgeschakeld naar 2 dagen, 1 dag met de wagen , 2 dagen en weekend 2x hiit (beginners, pffff)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors