Advertentie:

Sign in to follow this  
Ron 101

Fietsen voor cardio

Recommended Posts

Hoi,

Sinds een week ben ik van 6x een uur cardio/week

naar 1 uur per dag 'smorgens en 1 uur per dag 'savonds, 5x per week, gegaan.

Ik fiets namelijk naar m'n werk.

We proberen de hartslag boven 110 te houden en buiten wat verzuring in de benen lukt het aardig.

Echter daags nadien doet m'n hele lichaam pijn, niet onaangenaam, maar meer dan je zou verwachten.

Moet ik wat afbouwen of  gaat het lichaam gewennen?

Het lijkt me ook moeilijker om andere oefeningen te doen alsof ik niet genoeg energie heb.

p.s.

momenteel zit ik op 3000 kcal/dag relatief lage koolhydraten....

Advertentie:

Het enige wat ik er over kan zeggen is dat je er mee rekening moet houden dat er tussen een hartslag bij lopen en fietsen een verschil kan liggen van 5 tot 10 slagen bij de dezelfde arbeid. Bij fietsen ligt dit dus lager wel te verstaan. Dit kan betekenen dat wanneer je gewoon bent om bij het lopen boven 110 te blijven, dit bij het fietsen te hoog kan zijn.

• Upvote 1

Ik denk dat je misschien iets te snel opbouwt, nouja eigenlijk helemaal geen opbouw maar het is lastig omdat je heen en terug moet. Misschien kan je eerst beginnen met af en toe een rust dag ertussen door om je lichaam eerst te laten wennen aan het heen en terug.

Verder kan je er ook voor kiezen om wat omlaag te gaan in kcal en zo dus minder te hoeven fietsen.

• Upvote 1

je trapt zo wel heel veel calorieen weg met al dat fietsen, is het nog een doel om af te vallen?

• Upvote 1

Op 7-8-2016 at 18:10 zei alex:

je trapt zo wel heel veel calorieen weg met al dat fietsen, is het nog een doel om af te vallen?

Nee, hoewel dat nooit kwaad kan. Ben intussen overgeschakeld naar 2 dagen, 1 dag met de wagen , 2 dagen en weekend 2x hiit (beginners, pffff)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Hallo Allemaal, ik ben ‘Samarinde’. 
      13/14  jaar geleden was ik erg fanatiek in krachttraining. Ik had een baantje op een sportschool en trainde minimaal 3 keer per week. Voedingsschema en al erbij. Effectief!
        Toen kreeg ik een hond en na de hond kwamen 2 kinderen. Minder tijd voor de sportschool dus. Bovendien waren ze allebei vreselijk slechte slapers als baby. Ik kan wel zeggen dat ik jarenlang gemarineerd ben in slapeloosheid en hormonale problemen. Overleven was dat. In periodes liep ik hard, maar met blessures op de loer. Ook schafte ik nog wat bodypump spul aan voor op zolder. Leuk, maar niet leuk genoeg.   Nu ik bio identieke hormonen gebruik voor mijn overgevoeligheid in schommelingen (pmdd), gaat het enorm veel beter met me. Ik heb weer energie en levenslust. Nu ben ik weer op zoek naar de connectie met mijn lijf. Maar ook naar het vleugje testosteron wat mij nog meer in balans kan brengen. Goh wat heb ik het gemist, dat zware trainen. 
        Ik lees graag mee hier om mijn voorgaande kennis up to daten. Want jemig, ik kruip wel onder een steen vandaan, zo 14 jaar later en ook 14 jaar ouder. Maar waar een wil is, is een weg. 
      Ik heb een lichamelijk uitdagend beroep waardoor mijn kracht niet geheel verdwenen is. Maar mijn ‘shape’ wel. 
      Doel is dus: meer spiermassa opbouwen. 
      Ik was gewend om vooral compound oefeningen te doen. Veelal rug en benen. En Max 8 herhalingen per set. Ik ga hier uitvinden of dat nog up to date is. 
        Fijn dat dit forum nog druk bezocht wordt! Tips zijn altijd welkom.   Groetjes!
    • Deze hometrainer verdient een betere gebruiker dan ik, aangezien ik hem verwaarloos.
      De staat is bijna perfect. Een kat heeft haar nagels gezet in het mousse op de handvaten, zie foto's. Dit is maar heel miniem.. Voor de rest is er nog plastic over het scherm en was er een cover over het zadel hier.
      Alles werkt en is aanwezig. Deze mag weg voor 275 euro en is af tehalen in Mechelen (Belgie)

De VirtuFit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer biedt een comfortabele en duurzame fitnesservaring dankzij zijn stevige constructie en stille werking. De hometrainer is belastbaar tot 150 kg en heeft een verstelbaar ergonomisch zadel en handgrepen. Met 24 programma’s, waaronder hartslaggestuurde en wattageprogramma’s, kun je je training aanpassen aan je eigen doelen. Het grote LCD-scherm toont essentiële gegevens zoals snelheid, afstand, calorieën en hartslag. Via apps zoals iConsole+ en Kinomap kun je virtuele routes fietsen, waarbij de weerstand zich automatisch aanpast aan de route. De hometrainer is eenvoudig te verplaatsen en wordt geleverd met gratis trainingsvideo's.

Moest je meer informatie wensen, aarzel dan zeker niet me te contacteren.
  • Sponsors