Advertentie:

Recommended Posts

** Advies Profielwerkstuk Gezocht **
Hallo,
Wij gaan een profielwerkstuk doen over de invloed van een bepaald supplement op het sportlichaam. Dit gaan we onderzoeken door allebei explosieve krachttraining te doen (een gewicht kiezen waar we maximaal 3 repetities van kunnen). Hiervoor zijn wij op zoek naar een supplement om gedurende de trainingsperiode in te nemen, om zo te kijken of dit wel of niet effect heeft op de volgende training (1 of 2 dagen later) en of dit een positief of negatief effect heeft. Een van de 2 neemt wel de supplementen in, de ander niet. We gaan meten vanaf een nulpunt en bekijken dan over een periode van 10 weken hoeveel procent toename in maximaal gewicht er is. Wij zouden graag een paar dingen willen weten, namelijk:
 
1) welk supplement het effectiefst zou zijn voor deze vorm van training?
2) welke spiergroepen zouden het best zijn voor explosieve krachtraining? Zelf dachten we aan onze rug en borst en misschien biceps en triceps.
3) welke oefeningen kunnen we het best doen voor een progressief resultaat? Zelf dachten we aan bankdrukken, deadlifts en een wide grip lat pull down. Eventueel voor de tricep de cable pulldown en voor de bicep de preacher curls.
 
Wij hopen op goede adviezen en eventueel mensen die openstaan voor het delen van hun kennis. Wij zijn te contacten in dit Forum of eventueel email: [email protected]. Alvast heel erg bedankt! Groeten Tom & Tim.
  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

nou, dan zal oom alex maar even reageren op jullie vragen;

  1. het meest gebruikte supplement wat in de fitness/krachtsport/bodybuilding word gebruikt is creatine, gewoon iedere dag 5 gr  van gebruken,
  2. borst en rug zijn voor dit doel zeker geschikt, maar vergeet vooral ook de benen niet, de sterkste en grootste spiergroep van je lichaam
  3. bij bankdrukken en deadlifts kun je inderdaad een mooi opbouwend schema draaien, dit kan ook met de benen, met de oefening squatten, voor alle compound oefeningen kun je 2.5 kg per workout toevoegen, ook bij pull ups en chin ups kan je leuk progressie meten, dit zal in eerste instantie verhoging van je aantal reps zijn

succes ermee

  • Upvote 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik volg Alex hierin. Creatine is het meest voor de hand liggende supplement. Het enige wat je in gedachten moet nemen is dat er een loading protocol bij hoort van een paar weken. Het lichaam dient eerst verzadigt te zijn van creatine.

 

Moest je het aantal reps willen opvoeren naar 12, dan ga je ongetwijfeld resultaat zien met natriumbicarbonaat(baksoda). Dit werkt al na 1 uur. Wordt gebruikt om verzuring tegen te gaan en het aantal reps gaan de hoogte in. Het enige nadeel (buiten mogelijke buikkrampen) is dat het werkt bij ongeveer 66% van de atleten(responders).

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden