Advertentie:



Uhmazing

Welk trainingsschema + joggen erbij?

Recommended Posts

Hallo,

 

een paar maanden geleden ben ik begonnen met clean bulken. Ik doe dit vanuit thuis met een haltersetje. Ik heb het echter maar een maand gedaan en ben toen gestopt i.v.m. school en voetbal. Nu heb gestopt ben met voetbal heb ik er weer tijd voor en wil ik er ook voor gaan, echter wel gewoon thuis voor het begin. In een later stadium zal ik waarschijnlijk naar de sportschool gaan.

Ik heb er een tweetal vraagjes over.

1. Ik heb op internet gezocht voor een thuisschema en heb de volgende schema's gevonden:
http://fitnessjunk.nl/fitnessschema/thuis-trainen/dumbbells-only/
http://www.krachttrainingen.com/krachttraining-schema/krachttraining-thuis/
http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/thuis-trainen

Welk van deze drie schema's kan ik het beste gebruiken? Mij lijkt schema #2 niet echt geschikt ten opzichte van de anderen. Hoe denken jullie hierover?

2. Vanzelfsprekend zijn er ook rustdagen nodig. Stel ik doe de krachttraining 3-4 keer per week, kan ik de overige dagen dan nog erbij joggen als toevoeging? Of kan ik dit beter niet doen en gewoon echt "rustdagen" pakken?


Ter info: Het voedingsschema moet nog gemaakt worden maar dat komt nog.

Gr. Uhmazing

bewerkt door Uhmazing
  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Je kan alle3 de schema's gerust gebruiken. Maar om massa aan te zetten, moet je geleidelijk aan je gewicht kunnen verhogen ( progressieve overload). Je zal dus ech voldoende gewicht moeten hebben voor aan je halters.

 

de overige dagen kan je licht gaan joggen ( niet lopen). Probeer 1 dag volledige rust te nemen

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb halters met 8 schijven van 2,5 kg en 4 schijven van 1,25 kg

Voor een begin lijkt mij dit voldoende, toch?

Ik weeg sowieso maar 60 kg bij 1.79 meter en ik ben zo dun als maar wat

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Uhmazing, je bent niet alleen hoor. Ik train ook thuis en het hoeft allemaal niet zo gesofisticeerd te zijn om tot een goede workout te komen. Het enige probleem is dat (wat P2I al aanhaalde) je gewicht zodanig verhoogt dient te worden dat je zware sets kan uitvoeren. Dit kan al opgevangen worden door te trainen met lichaamsgewicht. Denk hierbij aan pull ups, dips, one legged squat....

Je kan je lichaam nog verzwaren door een zelfgemaakte belt met extra gewicht.

Zoek ook eens naar TRX training op youtube.

Hieronder een link naar allerlei simpele zelfbouwmateriaal.

http://rosstraining.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=157&sid=b744074cf21dea17f6e044f03230802d

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hangt ervan af hoelang je sets duren. Als beginneling heb je baat bij sets van 15 tot 25.

Wanneer je na een tijdje wil overstappen naar zwaardere sets van 8 - 12 dan ga je merken dat je meer gewicht kan gebruiken. Hoeveel dat gewicht moet zijn ga je zelf wel aanvoelen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom enkel borst en armen trainen? Veel compound oefeningen doen die veel spieren aanspreken. Zeker de benen niet vergeten. Deze zorgen voor meer groeihormoon= sneller groeien. Altijd alles trainen. Als de ene spier te sterk wordt tov de andere ga je blessures krijgen enzo. Altijd evenwichtig trainen!!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Uhmazing:

Ik ga beginnen met 8,5 kg per halter.
Wanneer moet ik het gewicht ongeveer verhogen?

Dat ga je vanzelf merken ik zou proberen elke week er iets bij te toen 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet ik het gewicht dan ongeveer wekelijks verhogen een beetje?

 

Trouwens, bij het voedingsschema:
Ik wil 3 à 4 dagen per week aan krachttraining doen, 2 dagen joggen en dan 1 dag rust
Bij het berekenen van het BMR, welke van de 2 activiteitniveaus moet ik dan kiezen?
Ik wil 4x per week krachttraining doen, 2x per week joggen en 1 rustdag. Moet ik dit dan als zwaar zien aangezien het 6x is? Of toch eerder gemiddeld?


 

  1. Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55
  2. Zware training/sport 6-7 dagen per week — x 1.725
bewerkt door Uhmazing

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, enkel de krachttrainingsdagen rekenen.

 

ivm gewichtverhogen. Als je bvb 3*10 hebt, dan neem je een gewicht dat je net alle 3 de sets de 10 herhalingen niet haalt. Bvb 10-9-8

dan werk je met dat gewicht tot je 10-10-10 haalt. Als je dat haalt, dan doe je er bvb 2 kg ( per arm) bij

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Persoonlijk denk ik de ultimate. (2e link)
    • Beste @Fit / lezers,   Na lang zoeken ben ik uiteindelijk op 3 handschoenen uitgekomen. Ik zou graag hulp van jullie hierbij kunnen gebruiken! Geef enkel aan welke jij het er stevigst uit vind zien en geef ook aan waarom. Zo zouden jullie mij erg kunnen helpen!   1: https://www.wehkamp.nl/nike-elemental-lightweight-fitness-handschoenen-16113772/?Ntt=nike fitnesshandschoenen&type=manual&PI=1&NavState={"pl"%3A"C24"%2C"Ntt"%3A"nike fitnesshandschoenen"%2C"type"%3A"manual"%2C"PI"%3A"1"}&Ns=P&PrI=3&Nrpp=96&ms=true   2: https://www.wehkamp.nl/nike-ultimate-heavyweight-fitness-handschoenen-16113735/   3: https://www.perrysport.nl/product/blauw-nike-lock-down-trainingshandschoenen-grijsblauw/749505_perrysport/?cm_mmc=googleshop-_-PPC-_-Google-_-__keyword__&aid=1100&source=plusbox&keyword_id=&remote_ad_id=&matchtype=&keyword=&gclid=Cj0KCQiA3b3gBRDAARIsAL6D-N8TDhxLcp5-CDklhlgizb78FmBgc9HS0AqUwCLJmfFZsAf2CoRjWoYaAoxiEALw_wcB&gclsrc=aw.ds   Met vriendelijke groet, Joris 
    • Hi Joris,   Ik gebruik zelf geen handschoenen, maar ik denk dat dit meer een persoonlijke keuze is. Ik zou als ik jou was even uitzoeken welke gewoon stevig zijn en lang mee gaan. Er zullen vast wel reviews over te vinden zijn.   Succes!  
  • Sponsors


    Body en fitshop