Advertentie:

Muscle Starter Pack
Peter Wouters

40 gr proteine na training superieur

Recommended Posts

Advertentie:

Bodylab 10% korting code

dus dan toch maar een shake na een workout dan, je hoort ook nog wel eens dat een eiwitshake in combinatie met een appel of banaantje na je workout goed zou zijn

de suikers zouden de opname verbeteren/versterken.

of zou dat een artikel zijn van dr. B.R.O sciense

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe ook altijd een banaan na de workout. Banaan bevat veel vitaminen. Vooral vit B12, wat erg goed is na de workout ( zie maar de vele sportdranken met extra vit B12)

daarnaast bevat het snelle koolhydraten. Na de workout vragen de spieren erom, hoe sneller je voedingsstoffen naar de spieren brengt, hoe sneller ze herstellen en dan kunnen groeien

door de snelle koolhydraten = insulinepiek = betere opname van de trage koolhydraten die je neemt binnen de 60 min na de workout

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Snelle koolhydraten zijn inderdaad heel belangrijk na een workout. 1gr/kg lichaamsgewicht lijkt de regel te zijn. De insulinepiek is op dat moment ook heel belangrijk bij het tot stand komen van proteine synthese en  afremming van proteine afbraak.

  • Upvote 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Uiteraard is het ook belangrijk wat Peter hier zegt. Vooral proteïne en vetten hoog houden.
    • Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).
    • Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen.  Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition