Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

40 gr proteine na training superieur

Recommended Posts

Advertentie:

dus dan toch maar een shake na een workout dan, je hoort ook nog wel eens dat een eiwitshake in combinatie met een appel of banaantje na je workout goed zou zijn

de suikers zouden de opname verbeteren/versterken.

of zou dat een artikel zijn van dr. B.R.O sciense

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ook altijd een banaan na de workout. Banaan bevat veel vitaminen. Vooral vit B12, wat erg goed is na de workout ( zie maar de vele sportdranken met extra vit B12)

daarnaast bevat het snelle koolhydraten. Na de workout vragen de spieren erom, hoe sneller je voedingsstoffen naar de spieren brengt, hoe sneller ze herstellen en dan kunnen groeien

door de snelle koolhydraten = insulinepiek = betere opname van de trage koolhydraten die je neemt binnen de 60 min na de workout

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snelle koolhydraten zijn inderdaad heel belangrijk na een workout. 1gr/kg lichaamsgewicht lijkt de regel te zijn. De insulinepiek is op dat moment ook heel belangrijk bij het tot stand komen van proteine synthese en  afremming van proteine afbraak.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standaard na mijn trainingen een banaantje + 2 scheppen whey shake. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors