Advertentie:



Recommended Posts

Hallo,

Mijn naam is Peter, wordt dit jaar 50. Mijn hobby is fitness/krachttraining, hardlopen en fietsen. Krachttraining doe ik thuis in de garage. Dit zijn voornamelijk oefeningen gebaseerd op lichaamsgewicht. Dit doe ik met behulp van zelf vervaardigde toestellen zoals een pull-up bar, een dipstation, TRX, weight belt enz. Om de oefeningen te verzwaren bevestig ik extra gewicht aan mezelf.

Mijn doel is om mij zowel lichamelijk als geestelijk goed te voelen.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom peter, goed sportief :) 

Hoelang doe je al aan fitness/krachttraining? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

welkom op dit forum. Blij een bijna leeftijdsgenoot erbij te hebben. Wel knap dat je dat allemaal thuis doet. Ik zelf heb moeite om thuis te trainen, dan ben ik al gauw afgeleid of niet gemotiveerd. Vandaar dat ik de sportschool prefereer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Q_inten en Dave,

Ik ben op mijn 15e begonnen met krachttraining en heb dit gedaan tot mijn 30e. Er waren ondertussen kinderen en andere verantwoordelijkheden waardoor er geen tijd meer overbleef. Een paar jaar geleden heb ik de draad weer opgepakt. Mijn vrouw noemde dit toen een midlife crisis. Ik dacht altijd dat mannen tijdens die periode een moto kochten maar ik heb die van mij ingeruild voor een fiets. :D

Wat de sportschool betreft, dat vind ik tegenwoordig te druk. Bovendien dien je om een goed resultaat te behalen, snel kunnen switchen van de ene oefening naar de andere. In een drukke sportschool kan dit niet en moet je je beurt afwachten. Dan liever bij mij thuis. In een half uurtje krijg je al snel wat gedaan. En inderdaad, er komt een degelijke motivatie bij kijken.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom peter !

Drukke sportschool is inderdaad niks, maar in de sportschool zou je wel meer verschillende oefeningen hebben om je spier te trainen wat ook weer meer resultaat opleverd. Heb je ook dumbells of houd je het bij bodyweight training?

grt

Fit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Fit,

Ja, ik heb inderdaad dumbells en ook een barbell. Je zou er versteld van staan wat je thuis kan doen met enkele simpele dingen. Mijn inspiratie haal ik bij onderstaande man. Hij heeft ook een eigen website met voorbeelden van low cost zaken die heel effectief zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

Zeer interessant filmpje en heel knap als je dit lange tijd alleen volhoud. Ikzelf train het liefst samen met iemand om verschillende redenen. 1 van de belangrijkste reden is dat je elkaar kan motiveren en begeleiden. Als je dit dus alleen doet vind ik dat heel knap. 

Bedankt voor je bijdrage op dit forum. Ze zijn gedetailleerd en interessant. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij lijkt het ook gaaf om thuis eigen apparaten te hebben, gedacht om enkele goedkope dingen in ons tuin huisje te zetten alleen de muren zijn te zwak voor pull up bar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik sluit me aan bij Fit, ALLE combinaties zijn mogelijk! Kies wat voor JOU werkt!
    • Winstrol en Anavar zijn ook geen dingen die je helpen bij afvallen, Winstrol laat je droger LIJKEN omdat het water tussen je huid en je spieren verdwijnt. 

      En Anavar KAN inderdaad wat visceraal vet verbranden, maar dit weegt totaal niet op tegen eten onder je onderhoud en dus cutten zoals het hoort. Bodyfat verlagen doe je echt door je kcal te laten zakken.
      Tren-E kan best 12 of zelfs 14 weken hoor, is alleen omdat het een langere ester is, korte ester (Tren-A) 8 tot 10 weken inderdaad.
      Masteron zou ik altijd op 500 minimaal pakken, daaronder heb je maar weinig profijt van het echte uiterlijke effect wat het heeft. De beste dosis voor Masteron zou ik op 750 zetten.
      Met een cut zou ik Test ook niet zo hoog doen, 300 is dan meer dan zat, EN minder bijwerkingen

      Voor maximaal profijt van alles zou ik hieraan Proviron toevoegen op minimaal 50mg per dag, liever 100 zelfs. Proviron is ondergewaardeerd voor wat het doet  
    • Om de week injecteren is echt maximaal vanwege de opname tijd. Om de week heeft geen zin zoals @Shorty al aangeeft. Voor afvallen kun je een stack van test, tren, mast gebruiken. Het ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit: 600 test, 400 tren, 400 mast. 

      Test 12 weken
      Mast 12 weken
      Tren 10 weken

      Je kunt in plaats van tren ook kijken naar iets als clen of t3. Clen heeft voor sommige mensen wel wat vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn en trillende spieren, aangeraden word dus om laag te beginnen en langzaam op te bouwen. Hier zijn diverse schema' s voor te vinden.
  • Sponsors