Advertentie:



Recommended Posts

Hallo,

Mijn naam is Peter, wordt dit jaar 50. Mijn hobby is fitness/krachttraining, hardlopen en fietsen. Krachttraining doe ik thuis in de garage. Dit zijn voornamelijk oefeningen gebaseerd op lichaamsgewicht. Dit doe ik met behulp van zelf vervaardigde toestellen zoals een pull-up bar, een dipstation, TRX, weight belt enz. Om de oefeningen te verzwaren bevestig ik extra gewicht aan mezelf.

Mijn doel is om mij zowel lichamelijk als geestelijk goed te voelen.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom peter, goed sportief :) 

Hoelang doe je al aan fitness/krachttraining? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

welkom op dit forum. Blij een bijna leeftijdsgenoot erbij te hebben. Wel knap dat je dat allemaal thuis doet. Ik zelf heb moeite om thuis te trainen, dan ben ik al gauw afgeleid of niet gemotiveerd. Vandaar dat ik de sportschool prefereer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Q_inten en Dave,

Ik ben op mijn 15e begonnen met krachttraining en heb dit gedaan tot mijn 30e. Er waren ondertussen kinderen en andere verantwoordelijkheden waardoor er geen tijd meer overbleef. Een paar jaar geleden heb ik de draad weer opgepakt. Mijn vrouw noemde dit toen een midlife crisis. Ik dacht altijd dat mannen tijdens die periode een moto kochten maar ik heb die van mij ingeruild voor een fiets. :D

Wat de sportschool betreft, dat vind ik tegenwoordig te druk. Bovendien dien je om een goed resultaat te behalen, snel kunnen switchen van de ene oefening naar de andere. In een drukke sportschool kan dit niet en moet je je beurt afwachten. Dan liever bij mij thuis. In een half uurtje krijg je al snel wat gedaan. En inderdaad, er komt een degelijke motivatie bij kijken.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom peter !

Drukke sportschool is inderdaad niks, maar in de sportschool zou je wel meer verschillende oefeningen hebben om je spier te trainen wat ook weer meer resultaat opleverd. Heb je ook dumbells of houd je het bij bodyweight training?

grt

Fit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Fit,

Ja, ik heb inderdaad dumbells en ook een barbell. Je zou er versteld van staan wat je thuis kan doen met enkele simpele dingen. Mijn inspiratie haal ik bij onderstaande man. Hij heeft ook een eigen website met voorbeelden van low cost zaken die heel effectief zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

Zeer interessant filmpje en heel knap als je dit lange tijd alleen volhoud. Ikzelf train het liefst samen met iemand om verschillende redenen. 1 van de belangrijkste reden is dat je elkaar kan motiveren en begeleiden. Als je dit dus alleen doet vind ik dat heel knap. 

Bedankt voor je bijdrage op dit forum. Ze zijn gedetailleerd en interessant. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij lijkt het ook gaaf om thuis eigen apparaten te hebben, gedacht om enkele goedkope dingen in ons tuin huisje te zetten alleen de muren zijn te zwak voor pull up bar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Is het mogelijk om spieren op te bouwen en tegelijkertijd vet te verliezen?   Deze studie onderzocht of een eiwitrijk dieet (2,4 g / kg / dag) gunstiger is voor de lichaamssamenstelling in vergelijking met een eiwitarm dieet (1,2 g / kg / dag) in combinatie met een intensief trainingsprogramma. Beide diëten zorgden voor een energietekort van 40% en de deelnemers trainden 6 dagen per week, inclusief weerstandstraining voor het hele lichaam, intensieve (sprint) intervaltraining, tijdritten en plyometrische lichaamscircuits.   Na 4 weken verschilde het totale lichaamsgewicht niet tussen de groepen. De eiwitrijke groep verloor echter meer vetmassa in vergelijking met de lagere eiwitgroep (4,8 versus 3,5 kg). Bovendien won de eiwitrijke groep zelfs aan magere massa, terwijl dit niet het geval was bij de lagere eiwitgroep (1,2 versus 0,1 kg).   Conclusie: een eiwitrijk dieet heeft een positieve invloed op de lichaamssamenstelling tijdens een dieetprogramma met regelmatige intensieve training. Onder dergelijke omstandigheden is het mogelijk om spiermassa te winnen en tegelijkertijd vetmassa te verliezen.   Bronnen: https://www.nutritiontactics.com/gain-muscle-and-lose-fat-with-a-high-protein-diet/#more-4612 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26817506/
    • Oud topic, maar misschien wat welkome aanvullingen.

      Je kunt veilig 'of prolactine' schrappen. Dat kan alleen indirect gynecomastie veroorzaken, bij mannen met een normale hormoonhuishouding. In een dergelijk geval kan het hypogonadisme (testosterondeficientie) in de hand werken, waardoor er een gynecomastie daardoor kan ontstaan.   Gyno komt altijd door een verlaging van de androgene tot oestrogene activiteit in het borstweefsel, een absoluut oestrogeen overschoot of een absoluut androgeen tekort. Elk van die situaties kan natuurlijk ontstaan door een schommeling in de hormoonhuishouding. Bloedwaarden geven ook weinig weg. Het oestrogeenniveau in de circulatie zegt niet zo heel veel over wat er in je borstweefsel gebeurt, en bij een bloedtest wordt in de regel alleen oestradiol gemeten. Testosteronderivaten kunnen oestrogeenmetabolieten hebben die je daarom niet terugziet op een bloedtest, maar wel een oestrogene werking hebben op het borstweefsel.   Ik weet niet of het toegestaan is om naar een eigen website te linken, maar ik behandel vrij uitvoerig hoe gynecomastie ontstaat op mijn blog: What causes gynecomastia   Toch wel. In diverse studies met tamoxifen is een regressie van het klierweefsel aangetoond bij gynecomastie van diverse oorzaken. Ook in de polikliniek voor AAS-gebruikers in het Spaarne Gasthuis zien ze dit dikwijls bij behandeling met tamoxifen. 

      Zo'n beetje alle relevante studies die SERMs en aromatseremmers hebben onderzocht ter behandeling van gynecomastie beschrijf ik hier voor de geïnteresseerden: Endocrine treatment of gynecomastia
  • Sponsors