Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

Bulken en cutten

Recommended Posts

Iets dat ik al dikwijls heb zien voorbij komen maar nooit iets van gesnapt heb

Voor mij staat bulken voor anabool en cutten voor katabool. Een techniek die door professionele bodybuilders wordt toegepast. Maar die gebruiken anabolen waardoor het negatieve effect van het cutten te niet gedaan wordt. Waarom wordt dit dan door zoveel natties toegepast?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

volgens mij hoeft cutten niet zo katabool te zijn je zal tijdens een cut altijd wel wat spieren verspelen maar met een goed dieet zal dit tot een minimum beperkt kunnen blijven.

natuurlijk wel een schema laten maken door P2I.....B|.....

ook je trainingen zwaar blijven doen, dus je gebruikelijke gewichten zo lang mogelijk liften en desnoods wat verder in je cut wat minder reps doen.

heel veel natties doen tegenwoordig lang een leanbulk en dan een cut, de cut hoeft dan niet superlang te duren omdat je tijdens je leanbulk weinig vet aanzet.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je je spieren op de juiste momenten van voedingsstoffe gaat voorzien en en zwaar blijft trainen, ga je niet zoveel spieren verliezen. 

Na de workout is een anabolisch moment, en 's morgens na het vasten. Dan voldoende koolhydraten ter beschikking stellen voor de spieren. Samen met voldoende eiwitten voor de synthese en opbouw van de spieren.

 

ook niet te zwaar onder je onderhoud gaan eten. Je mag niet te snel willen gaan afvallen.

 

je lichaam is geen volledige dag katabolisch of anabolisch. 'S nachts is het bvb altijd katabolisch, hoewel de spieren dan net herstellen. Daarom 's avonds nog eiwitten en zelfs een klein beetje koolhydraten. 'S morgens eengoede dosis koolhydraten om het lichaam opnieuw anabolisch te maken.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik geen ambitie om te gaan diëten. Wat ik wel doe is dagelijks  op de weegschaal gaan staan. Op die manier monitor ik mezelf wat betreft mijn gewicht. Vind ik mezelf te zwaar worden dan eet ik een koekje minder.

Bulken en cutten vind ik nogal een gedoe. Teveel rekenen voor mij.

P2I vernoemde al 'vasten' en dat vind ik al een betere stap in de richting. Een andere manier waarbij je naar mijn idee alleen maar spiermassa kan winnen en geen vet is gewoon je proteine inname verhogen. Kijk maar eens naar volgend onderzoek waarbij een hoge proteine groep 400 calorieën meer consumeerde dan de controle groep met normaal proteine inname. Beide groepen handhaafden hetzelfde gewicht maar de HP groep verloor meer vet.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4617900/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this