Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

Bulken en cutten

Recommended Posts

Iets dat ik al dikwijls heb zien voorbij komen maar nooit iets van gesnapt heb

Voor mij staat bulken voor anabool en cutten voor katabool. Een techniek die door professionele bodybuilders wordt toegepast. Maar die gebruiken anabolen waardoor het negatieve effect van het cutten te niet gedaan wordt. Waarom wordt dit dan door zoveel natties toegepast?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

volgens mij hoeft cutten niet zo katabool te zijn je zal tijdens een cut altijd wel wat spieren verspelen maar met een goed dieet zal dit tot een minimum beperkt kunnen blijven.

natuurlijk wel een schema laten maken door P2I.....B|.....

ook je trainingen zwaar blijven doen, dus je gebruikelijke gewichten zo lang mogelijk liften en desnoods wat verder in je cut wat minder reps doen.

heel veel natties doen tegenwoordig lang een leanbulk en dan een cut, de cut hoeft dan niet superlang te duren omdat je tijdens je leanbulk weinig vet aanzet.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je je spieren op de juiste momenten van voedingsstoffe gaat voorzien en en zwaar blijft trainen, ga je niet zoveel spieren verliezen. 

Na de workout is een anabolisch moment, en 's morgens na het vasten. Dan voldoende koolhydraten ter beschikking stellen voor de spieren. Samen met voldoende eiwitten voor de synthese en opbouw van de spieren.

 

ook niet te zwaar onder je onderhoud gaan eten. Je mag niet te snel willen gaan afvallen.

 

je lichaam is geen volledige dag katabolisch of anabolisch. 'S nachts is het bvb altijd katabolisch, hoewel de spieren dan net herstellen. Daarom 's avonds nog eiwitten en zelfs een klein beetje koolhydraten. 'S morgens eengoede dosis koolhydraten om het lichaam opnieuw anabolisch te maken.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik geen ambitie om te gaan diëten. Wat ik wel doe is dagelijks  op de weegschaal gaan staan. Op die manier monitor ik mezelf wat betreft mijn gewicht. Vind ik mezelf te zwaar worden dan eet ik een koekje minder.

Bulken en cutten vind ik nogal een gedoe. Teveel rekenen voor mij.

P2I vernoemde al 'vasten' en dat vind ik al een betere stap in de richting. Een andere manier waarbij je naar mijn idee alleen maar spiermassa kan winnen en geen vet is gewoon je proteine inname verhogen. Kijk maar eens naar volgend onderzoek waarbij een hoge proteine groep 400 calorieën meer consumeerde dan de controle groep met normaal proteine inname. Beide groepen handhaafden hetzelfde gewicht maar de HP groep verloor meer vet.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4617900/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Super bedankt voor de informatie, adviezen en filmpjes. Hier kan ik mee uit de voeten.  Ik ga mijn best doen!
    • Klopt Peter, Eiwitten kosten meer werk om te verteren, maar dit gaat echt om misschien 30kcal over een hele dag die je dan meer verbrandt en daar gaan de resultaten van fatloss niet op spaak lopen haha.   Hij moet gewoon kijken naar de videos van Greg Doucette op Youtube. Dan is alles duidelijk. 100%. Iedereen kan makkelijk vet verliezen, iedereen.       Videos zijn delen 1 en 2.
    • Een kleine nuance op wat Shorty zegt. Het klopt dat je in een energiedeficit moet gaan om vet te verliezen maar ik zou de focus niet te hard op die eiwitten gaan leggen. Verschillende studies hebben al uitgewezen dat de proteine inname voldoende hoog moet zijn om 1) vet te verliezen 2) behoud van spieren. Brad Schoenfeld raad aan om dit ten minste op 2gr per kilogram te houden van het lichaamsgewicht waar je naar streeft. In Mick zijn geval is 150gr een absoluut minimum.   Proteine heeft een veel groter thermisch effect dan koolhydraten en vet. Dit fenomeen wordt het Thermic Effect of Food(TEF) genaamd en beschrijft de energetische kost die er nodig is bij de vertering. Bij proteine is dit 25-30% van de calorieen terwijl dit bij koolhydraten minder dan 10% bedraagt. Bij vetten is dit verwaarloosbaar. Verminder je die eiwitten dan ga je dit voordeel ook verminderen.   Hier komt nog bij dat wanneer je in een calorie deficit gaat bij een gewone proteine inname, elke kilogram die je verliest daar 1/3 van afkomstig is van de afbraak van spieren. Deze wordt beinvloed door de netto dagelijkse proteine balans. Deze is gelijk aan Muscle Protein Synthesis(MPS) min Muscle Protein Breakdown(MPB). Bij MPS lijkt er een plafond te bestaan met toenemende proteine inname maar de afremming van MPB blijkt nog door te gaan. Dus verlaag je die proteine dan gaat MPB omhoog en MPS omlaag. Verhoog je die proteine dan gebeurd het tegengestelde. Hogere proteine inname is zeker niet slechter.   Als je dan toch je energie inname wilt verlagen zou ik me eerder focussen op een vermindering van koolhydraten en vetten.   Kijk ook eens naar deze topic van een paar dagen geleden.  https://krachtforum.nl/topic/1031-spiergroei-en-vetverlies-met-een-hoog-proteine-dieet/?tab=comments#comment-7183  
  • Sponsors