Advertentie:

Peter Wouters

Bulken en cutten

Recommended Posts

Iets dat ik al dikwijls heb zien voorbij komen maar nooit iets van gesnapt heb

Voor mij staat bulken voor anabool en cutten voor katabool. Een techniek die door professionele bodybuilders wordt toegepast. Maar die gebruiken anabolen waardoor het negatieve effect van het cutten te niet gedaan wordt. Waarom wordt dit dan door zoveel natties toegepast?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

volgens mij hoeft cutten niet zo katabool te zijn je zal tijdens een cut altijd wel wat spieren verspelen maar met een goed dieet zal dit tot een minimum beperkt kunnen blijven.

natuurlijk wel een schema laten maken door P2I.....B|.....

ook je trainingen zwaar blijven doen, dus je gebruikelijke gewichten zo lang mogelijk liften en desnoods wat verder in je cut wat minder reps doen.

heel veel natties doen tegenwoordig lang een leanbulk en dan een cut, de cut hoeft dan niet superlang te duren omdat je tijdens je leanbulk weinig vet aanzet.

 

 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Zolang je je spieren op de juiste momenten van voedingsstoffe gaat voorzien en en zwaar blijft trainen, ga je niet zoveel spieren verliezen. 

Na de workout is een anabolisch moment, en 's morgens na het vasten. Dan voldoende koolhydraten ter beschikking stellen voor de spieren. Samen met voldoende eiwitten voor de synthese en opbouw van de spieren.

 

ook niet te zwaar onder je onderhoud gaan eten. Je mag niet te snel willen gaan afvallen.

 

je lichaam is geen volledige dag katabolisch of anabolisch. 'S nachts is het bvb altijd katabolisch, hoewel de spieren dan net herstellen. Daarom 's avonds nog eiwitten en zelfs een klein beetje koolhydraten. 'S morgens eengoede dosis koolhydraten om het lichaam opnieuw anabolisch te maken.

 

grtz

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf heb ik geen ambitie om te gaan diëten. Wat ik wel doe is dagelijks  op de weegschaal gaan staan. Op die manier monitor ik mezelf wat betreft mijn gewicht. Vind ik mezelf te zwaar worden dan eet ik een koekje minder.

Bulken en cutten vind ik nogal een gedoe. Teveel rekenen voor mij.

P2I vernoemde al 'vasten' en dat vind ik al een betere stap in de richting. Een andere manier waarbij je naar mijn idee alleen maar spiermassa kan winnen en geen vet is gewoon je proteine inname verhogen. Kijk maar eens naar volgend onderzoek waarbij een hoge proteine groep 400 calorieën meer consumeerde dan de controle groep met normaal proteine inname. Beide groepen handhaafden hetzelfde gewicht maar de HP groep verloor meer vet.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4617900/

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
    •   Ik zit nu aan een tempo van 100 gr per dag. Dat is -700 kcal per dag. Ik had gelezen dat je best maximaal 1% per week telt. Dus dat klopt ongeveer.   Is dat te snel ?    
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition