Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

Wanneer de bench press niet werkt

Recommended Posts

Hier heb ik nog nooit bij stil gestaan maar de reden dat bij sommige mensen de bench press niet kan volstaan voor een algemene borstontwikkeling kan 2 redenen hebben. De manier hoe je hem uitvoert maar vooral hoe je gebouwd bent. Mensen met smallere schouders hebben meer de neiging om te benchen met hun triceps. De ellebogen worden daarbij naar binnen gedraaid. Gevolg, hun borst blijft achter en de armen groeien.

De oplossing is om meer accent naar de bovenzijde van de pecs te brengen door de bench bijvoorbeeld lichtjes naar boven te kantelen. Laag naar hoog cable flyes zijn ook goed alsook wide dips.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Dat is interresant.

zelf gebruik ik die bitterweinig. Ik denk dat er zoveel andere oefeningen zijn om de borstspieren te stimuleren. 

De incline bench press gebruik ik dan wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Sterk bezig Geert en hoe ziet je split programma er uit over een week gezien ? Ben wel eens benieuwd.
    • Yo, zou jij voor mij deze enquête willen invullen? Je zou mij enorm mee helpen!👇🏾
      https://docs.google.com/forms/d/1NzERixigbCnLhXiqyOK0kMcdvQZU_F0i50r1uiDBlYc/edit?fbzx=5925666009961714656
    • Een tijdje na m'n 'back to basics' zijn de gevolgen al weer merk- en zichtbaar. Het spiergeheugen en de ergens opgeslagen 'oude kennis' doen 't prima. De bekende trainingsroutine is weer terug en bevalt me meer dan uitstekend.  M'n gewicht schommelt nu rond de 90 kg, bij een lengte van 1.73. Het body fat gehalte zal nog niet ideaal zijn maar de kilo's zijn goed verdeeld. Begonnen met 3x wekelijks een total body workout, is het split schema een meer voor de hand liggende optie geworden. Meer aandacht voor de individuele spiergroepen, minder blessure risico door 't afraffelen van oefeningen bij vermoeidheid en een meer uitgebalanceerd geheel. Ben dus erg tevreden met de destijds gemaakte keuze. Hoop nog veel van jullie te leren op deze site net zoals ik jullie met raad en daad zal proberen te ondersteunen.   Hou je haaks en tot gauw!
  • Sponsors