Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Wie traint wat vandaag?

Recommended Posts

Vandaag heb ik lekker benen dag! :o

Wie traint wat vandaag?

Advertentie:

vandaag week 4 afgerond van sl 5x5

squat-ohp-deadlift

ging wel aardig, beetje spierpijn in de beentjes :S

• Upvote 1

12 minuten geleden zei alex:

vandaag week 4 afgerond van sl 5x5

squat-ohp-deadlift

ging wel aardig, beetje spierpijn in de beentjes :S

Haha lekker hoor!

Vandaag lekker:

Squat 110 10x

DL 120 10x

Leg curl 1 leg 50kg

En nog wel wat oefening maar alles lekker super geconcentreerd deze training dus alles brande als de malle, zal wel goed spierpijn worden :)

• Upvote 1

Ik ben vorige week weer met Stronglifts 5x5 begonnen. Ik miste de 'pure' krachttraining met de 'grote lifts' toch te erg. :ph34r:

Ik ben echt weer bij het absolute begin (dus de lege stang) begonnen, want ik heb maandenlang alleen crossfit gedaan, dus maar ff back to basics en je bouwt zo weer op. 

Gisteren squat - bench - row, vandaag rust en morgen squat - oh press - deadlift. 

• Upvote 2

Ga je crossfit en krachttraining proberen te combineren?

Op 26 oktober 2016 at 06:32 zei P2I:

Ga je crossfit en krachttraining proberen te combineren?

Ik heb dat al eens geprobeerd, maar dat werkt helaas niet voor mij. :| Blijkbaar zit ik dan mijn herstel in de weg, mijn kracht ging er niet op vooruit. 

Ik ga dus nu weer puur voor kracht (hooguit wat niet al te belastende cardio ertussen zoals wandelen en fietsen). 

Misschien ben ik te oud / is mijn ziekteverleden te heftig / heb ik gewoon pech, dat ik niet kan combineren. :ph34r:

Ik vind beide leuk en beide hebben zo z'n voor- en nadelen. Maar omdat ik de 'grote lifts' echt wel miste (te weinig deed naar m'n zin en ook niet zwaar genoeg) is alleen krachttraining voor nu de keuze. 

1 uur geleden zei Mieshka:

Ik heb dat al eens geprobeerd, maar dat werkt helaas niet voor mij. :| Blijkbaar zit ik dan mijn herstel in de weg, mijn kracht ging er niet op vooruit. 

Ik ga dus nu weer puur voor kracht (hooguit wat niet al te belastende cardio ertussen zoals wandelen en fietsen). 

Misschien ben ik te oud / is mijn ziekteverleden te heftig / heb ik gewoon pech, dat ik niet kan combineren. :ph34r:

Ik vind beide leuk en beide hebben zo z'n voor- en nadelen. Maar omdat ik de 'grote lifts' echt wel miste (te weinig deed naar m'n zin en ook niet zwaar genoeg) is alleen krachttraining voor nu de keuze. 

Veel hangt af hoe je dese combineert.

ik ken iemand en die doet zijn training in 3 fasen.

fase 1: functionele opwarming

fase 2: crossfit style om hartslag omhoog te brengen en bloed in de spieren te pompen

fase 3: enkele kracht lifts

2 uur geleden zei P2I:

fase 2: crossfit style om hartslag omhoog te brengen en bloed in de spieren te pompen

Hoe zijn zijn resultaten hierbij?

Staat heel strak en gespierd moet ik zeggen! Zou misschien nog breder kunnen worden, maar wil ook atletisch blijven

Op 27 oktober 2016 at 19:10 zei P2I:

Zou het dan niet beter zijn om eerst de kracht te doen en daarna de crossfit style training? Zoals er ook altijd gezegd wordt dat je eerst kracht en daarna cardio moet doen? Anders ben je al moe voordat je kracht gaat doen en kun je nooit het maximale uit je krachttraining halen. Verder op zich denk ik dat het best een idee kan zijn om kracht en crossfit op een of andere manier in 1 training te gooien. 

Op 30-10-2016 at 09:30 zei Mieshka:

Zou het dan niet beter zijn om eerst de kracht te doen en daarna de crossfit style training? Zoals er ook altijd gezegd wordt dat je eerst kracht en daarna cardio moet doen? Anders ben je al moe voordat je kracht gaat doen en kun je nooit het maximale uit je krachttraining halen. Verder op zich denk ik dat het best een idee kan zijn om kracht en crossfit op een of andere manier in 1 training te gooien. 

Ligt er maar net aan hoe zwaar de crossfit fase is :) .

11 minuten geleden zei Fit:

Ligt er maar net aan hoe zwaar de crossfit fase is :) .

Alle crossfit is altijd zwaar, want cardio. :ph34r:

5 uur geleden zei Mieshka:

Alle crossfit is altijd zwaar, want cardio. :ph34r:

Haha true, zolang je voluit gaat. Ik zie soms mensen gaan dat ik denk van niks doen is nog zwaarder :D

Ik heb geen idee of voor of na beter is. Uiteindelijk denk ik dat crossfit na niet meer goed lukt als je je spieren echt hebt vermoeid met krachttraining. Als je nog steeds met zware gewichten snel de oefeningen kan doen, dan heb je niet zwaar genoeg getraind ervoor en moet je dringend gewicht bijnemen :)

voor echter, met lichte gewichten, kan perfect een goede functionele warming- up zijn en echt de spieren warm maken en bloed in pompen.

gisteren nieuw schema gestart ( zelf doe ik ook mee aan de xmas challenge, zonder kans op de prijs uiteraard :D ) en ik ben gestart met benen. 

Vandaag echt kapot. En straks gaan voor schouders en traps + cardio

• Upvote 1

Vandaag mijn favoriete dag, rug bicep. Heerlijke pomp altijd op deze dag :D

Vandaag ook rug + biceps + HIIT. En wat viel dat tegen zeg. Ik had precies geen energie... bah

1 uur geleden zei P2I:

Vandaag ook rug + biceps + HIIT. En wat viel dat tegen zeg. Ik had precies geen energie... bah

Dat is jammer! Te weinig gegeten? Wat doe je meestal voor oefening tijdens hiit?

Ja, nogal een hectische dag en ergens erin snel zelf mn training willen doen, en dan loopt dat wel eens fout :)

meestal doe ik HIiT op de fiets

Jaa dat snap ik! Ik doe liefst hiit op een crosstrainer. Kan je lekker op voluit gaan en verbrand naar mijn mening sneller de caloerien. :)

Doe ik nooit. Dan liever een BW HIIT workout. Zo met lekkere burpees enzo :D

Niet veel gyms hebben deze in Belgie.

in mn eigen gym komen die zeker!

Om dit topic weer even op gang te trekken: vandaag benen en billen gedaan en om eerlijk te zijn echt fier op mezelf: Voor de eerst maal volledige set squats gehaald, zwaarder dan m'n eigen gewicht (57,5kg en weeg zelf 55kg) 

Ik doe er misschien wat overdreven over, want dat gewicht zal voor velen van jullie peanuts zijn :D 

Wat hebben jullie getraind vandaag?

• Upvote 1

Haha goed bezig hoor! Ach ieder traint voor zich he dat is een mooie van deze sport iedereen heeft een ander gewicht nodig om vooruit te gaan. Ik heb vandaag borst gedaan en heb voor mijzelf ook een record neergezet 2x120. Niet slecht tijdens het cutten :)

• Upvote 1