Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Staand werken dé optie voor een kantoorbaan?

Recommended Posts

Een steeds meer besproken probleem is het lange zitten tijdens een kantoor baan. Dit is super ongezond omdat het lichaam hier simpelweg niet voor ontworpen is. Steeds meer kantoren bieden sta bureau's aan omdat dit een positief effect zou hebben.

 

Hieronder leuk leesvoer.

http://www.feelbetterfitness.nl/5-redenen-waarom-je-staand-moet-werken-hoe/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik ben ook enorm voorstander van staand werken!

Zelf ben ik sinds begin september beginnen werken als IT consultant, wat dus ook voornamelijk een zittend beroep is. Heb op kantoor al voorzichtig aangebracht of het mogelijk zou zijn enkele staanbureaus te voorzien, desnoods zet ik er zelf een tafel die voldoende hoog is, haha!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me leuk als je kan afwisselen. Als je een hele dag moet rechtstaan, ga je soms je onderrug erg belasten.

ik denk dat het belangrijker is dat je regelmatig ( elke 30 min) even wat gaat rondwandelen ( glaasje water halen,...) . Dat gaat meer effect hebben

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden zei P2I:

Lijkt me leuk als je kan afwisselen. Als je een hele dag moet rechtstaan, ga je soms je onderrug erg belasten.

ik denk dat het belangrijker is dat je regelmatig ( elke 30 min) even wat gaat rondwandelen ( glaasje water halen,...) . Dat gaat meer effect hebben

 

Ik haal ook zeker om t uur wat te drinke even lopen idd. Al zou je dat heel de dag  niet doen is het echt ongezond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan is toch ook helemaal niet zo gezond? Spataders enzo...

 

Ik zou wel zo'n loopband-bureau voor erbij willen hebben. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 16-10-2016 at 11:03 zei Mieshka:

Staan is toch ook helemaal niet zo gezond? Spataders enzo...

 

Ik zou wel zo'n loopband-bureau voor erbij willen hebben. :)

 

Loopband zou nog beter zijn, een staand bureau kan je van hoogte wisselen dus staan en zitten afwisselen. Dat is stukken beter dan enkel zitten. En natuurlijk even een rondje (buiten) lopen in de pauze blijft goed :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors