Advertentie:

Fit

Staand werken dé optie voor een kantoorbaan?

Recommended Posts

Een steeds meer besproken probleem is het lange zitten tijdens een kantoor baan. Dit is super ongezond omdat het lichaam hier simpelweg niet voor ontworpen is. Steeds meer kantoren bieden sta bureau's aan omdat dit een positief effect zou hebben.

Hieronder leuk leesvoer.

http://www.feelbetterfitness.nl/5-redenen-waarom-je-staand-moet-werken-hoe/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Ik ben ook enorm voorstander van staand werken!

Zelf ben ik sinds begin september beginnen werken als IT consultant, wat dus ook voornamelijk een zittend beroep is. Heb op kantoor al voorzichtig aangebracht of het mogelijk zou zijn enkele staanbureaus te voorzien, desnoods zet ik er zelf een tafel die voldoende hoog is, haha!

• Upvote 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijkt me leuk als je kan afwisselen. Als je een hele dag moet rechtstaan, ga je soms je onderrug erg belasten.

ik denk dat het belangrijker is dat je regelmatig ( elke 30 min) even wat gaat rondwandelen ( glaasje water halen,...) . Dat gaat meer effect hebben

• Upvote 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei P2I:

Lijkt me leuk als je kan afwisselen. Als je een hele dag moet rechtstaan, ga je soms je onderrug erg belasten.

ik denk dat het belangrijker is dat je regelmatig ( elke 30 min) even wat gaat rondwandelen ( glaasje water halen,...) . Dat gaat meer effect hebben

Ik haal ook zeker om t uur wat te drinke even lopen idd. Al zou je dat heel de dag  niet doen is het echt ongezond.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-10-2016 at 11:03 zei Mieshka:

Staan is toch ook helemaal niet zo gezond? Spataders enzo...

Ik zou wel zo'n loopband-bureau voor erbij willen hebben. :)

Loopband zou nog beter zijn, een staand bureau kan je van hoogte wisselen dus staan en zitten afwisselen. Dat is stukken beter dan enkel zitten. En natuurlijk even een rondje (buiten) lopen in de pauze blijft goed :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
    • Zoals de naam al aangeeft wordt de triceps kickback dumbbell voor de triceps gedaan maar ik merk dat het ook een goeie oefening voor de lattissimus dorsi is. Ik doe de oefening staand met een kettlebell van 8kg. 
    • Hallo Vinny, zoals ik het zie train jij met veel reps. Daar is niks mis mee. Toch zijn er een paar voorwaarden waar je je moet aan houden wil je spiergroei verkrijgen. Het gewicht waar je mee traint mag niet minder bedragen dan 40% van je 1RM. Je hoeft echter die 1RM niet te weten om te weten te komen hoeveel dit bedraagt. Kijk maar op deze link Een tweede voorwaarde is dat je to failure gaat. Dit wil zeggen dat je een set beëindigt met een rep waarvan je voelt dat er geen volgende meer uit kan. Wees hier wel voorzichtig mee. Trainen to failure is heel taxerend voor het centrale zenuwstelsel. Het best is dat je dit maar doet in de laatste set van een oefening. Waarschijnlijk wordt met deze manier van trainen de tragere spiervezels aangesproken. Probeer een minimum van 15 reps te bereiken.   Natuurlijk kan je ook zwaarder gaan trainen 60 tot 80% van 1RM. Daarvoor ga je extra gewichten moeten aanschaffen. Hierbij gaan de snellere spiervezels worden aangesproken. Hierbij wordt niet to failure gegaan.   Je kan beide manieren gaan afwisselen tijdens de week waarbij je op de ene dag de trage spiervezels aanpakt en op een andere de snellere.
  • Discussies

• Sponsors

Body en fitshop

XXL nutrition