Advertentie:



Sign in to follow this  
Fit

Staand werken dé optie voor een kantoorbaan?

Recommended Posts

Een steeds meer besproken probleem is het lange zitten tijdens een kantoor baan. Dit is super ongezond omdat het lichaam hier simpelweg niet voor ontworpen is. Steeds meer kantoren bieden sta bureau's aan omdat dit een positief effect zou hebben.

 

Hieronder leuk leesvoer.

http://www.feelbetterfitness.nl/5-redenen-waarom-je-staand-moet-werken-hoe/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik ben ook enorm voorstander van staand werken!

Zelf ben ik sinds begin september beginnen werken als IT consultant, wat dus ook voornamelijk een zittend beroep is. Heb op kantoor al voorzichtig aangebracht of het mogelijk zou zijn enkele staanbureaus te voorzien, desnoods zet ik er zelf een tafel die voldoende hoog is, haha!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me leuk als je kan afwisselen. Als je een hele dag moet rechtstaan, ga je soms je onderrug erg belasten.

ik denk dat het belangrijker is dat je regelmatig ( elke 30 min) even wat gaat rondwandelen ( glaasje water halen,...) . Dat gaat meer effect hebben

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden zei P2I:

Lijkt me leuk als je kan afwisselen. Als je een hele dag moet rechtstaan, ga je soms je onderrug erg belasten.

ik denk dat het belangrijker is dat je regelmatig ( elke 30 min) even wat gaat rondwandelen ( glaasje water halen,...) . Dat gaat meer effect hebben

 

Ik haal ook zeker om t uur wat te drinke even lopen idd. Al zou je dat heel de dag  niet doen is het echt ongezond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan is toch ook helemaal niet zo gezond? Spataders enzo...

 

Ik zou wel zo'n loopband-bureau voor erbij willen hebben. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 16-10-2016 at 11:03 zei Mieshka:

Staan is toch ook helemaal niet zo gezond? Spataders enzo...

 

Ik zou wel zo'n loopband-bureau voor erbij willen hebben. :)

 

Loopband zou nog beter zijn, een staand bureau kan je van hoogte wisselen dus staan en zitten afwisselen. Dat is stukken beter dan enkel zitten. En natuurlijk even een rondje (buiten) lopen in de pauze blijft goed :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Is nog nieuw. Neemt te veel plaats in beslag. Had mij misrekend. 500,00 euro Af te halen in Veurne (Be)  
    • Welkom hier Cuyver, Leuk dat je wilt beginnen. ik gebruik een app genaamd Food, van virtual gym. Daar kan je invoeren wat je eet en die houd de calorieën aan i.c.m. het aantal eiwitten, koolhydraten en vetten wat je binnenkrijgt.    Persoonlijk zou ik niet alles in één keer aan passen qua voeding, wat hierboven ook word beschreven door JLF3105, maar steeds beetje bij beetje, anders heb je kans dat je het zat word en er mee stopt.   Qua training is het handig om te beginnen met de grote Compound oefeningen, als de Bench press (borst), Squat(Benen), Bent over Row(Rug), Overhead Press(Schouders), en eventueel de Deadlift (wees daar alleen wel voorzichtig mee, en let op een goede uitvoering).   Je kan op YouTube heel veel filmpjes bekijken over de goede uitvoering van deze oefeningen.   Laatste tip die me te binnen schiet is, mocht de sportschool open gaan en je daar heen gaat, laat je niet "intimideren" door de grote jongens die allemaal zwaar liften. Doe gewoon je eigen ding, let goed op de uitvoering en ga niet meteen te zwaar.   Veel plezier!
    • Hey,   Weet niet of jd inmiddels al handvaten oid hebt aangeschaft als hulpmiddel bij push ups. Maar deze kunnen je zeker helpen. Zelf heb ik ook last gehad van mijn polsen en dan helpt dit zeker. Je kan evt op je vuisten aankijken of dit beter gaat dan heeft je pols dezelfde houding.
  • Sponsors