Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Staand werken dé optie voor een kantoorbaan?

Recommended Posts

Een steeds meer besproken probleem is het lange zitten tijdens een kantoor baan. Dit is super ongezond omdat het lichaam hier simpelweg niet voor ontworpen is. Steeds meer kantoren bieden sta bureau's aan omdat dit een positief effect zou hebben.

 

Hieronder leuk leesvoer.

http://www.feelbetterfitness.nl/5-redenen-waarom-je-staand-moet-werken-hoe/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik ben ook enorm voorstander van staand werken!

Zelf ben ik sinds begin september beginnen werken als IT consultant, wat dus ook voornamelijk een zittend beroep is. Heb op kantoor al voorzichtig aangebracht of het mogelijk zou zijn enkele staanbureaus te voorzien, desnoods zet ik er zelf een tafel die voldoende hoog is, haha!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me leuk als je kan afwisselen. Als je een hele dag moet rechtstaan, ga je soms je onderrug erg belasten.

ik denk dat het belangrijker is dat je regelmatig ( elke 30 min) even wat gaat rondwandelen ( glaasje water halen,...) . Dat gaat meer effect hebben

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden zei P2I:

Lijkt me leuk als je kan afwisselen. Als je een hele dag moet rechtstaan, ga je soms je onderrug erg belasten.

ik denk dat het belangrijker is dat je regelmatig ( elke 30 min) even wat gaat rondwandelen ( glaasje water halen,...) . Dat gaat meer effect hebben

 

Ik haal ook zeker om t uur wat te drinke even lopen idd. Al zou je dat heel de dag  niet doen is het echt ongezond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan is toch ook helemaal niet zo gezond? Spataders enzo...

 

Ik zou wel zo'n loopband-bureau voor erbij willen hebben. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 16-10-2016 at 11:03 zei Mieshka:

Staan is toch ook helemaal niet zo gezond? Spataders enzo...

 

Ik zou wel zo'n loopband-bureau voor erbij willen hebben. :)

 

Loopband zou nog beter zijn, een staand bureau kan je van hoogte wisselen dus staan en zitten afwisselen. Dat is stukken beter dan enkel zitten. En natuurlijk even een rondje (buiten) lopen in de pauze blijft goed :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors