Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Meer volume en 'close to failure'= niet altijd optimaal

Recommended Posts

Bij deze studie werd gekeken wat het verschil maakte tussen een groep die 'close to failure' gingen en een groep die er een paar reps van verwijdert waren. De eerste groep deed ook een hoger volume. Het resultaat was verrassend. De manier van trainen bij de eerste groep bleek voordeliger te zijn voor spiergroei terwijl dit bij de 2de groep voordeliger bleek voor prestatie.

 

14344886_979913192119703_356008084586289

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Veel volume moet je echt mee opletten.

ik heb dit nu eens getest, en de eerste weken gaat dit fantastisch en kom je veel bij. Maar je lichaam raakt snel op. 

Je ziet en hoort het vaak door "instagram-fitness modellen". En als je op steroiden zit, dan gaat dit je echt geen windeieren leggen. Maar als Natty is dit echt teveel!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt. De meeste schema's zijn in het leven geroepen door en voor steroidengebruikers. Niemand staat daarbij stil. Gevolg is dat je zonder het goed beseft in de overtraining gaat met dalend testosteron als gevolgt.  Misschien een onderwerp voor een volgend topic want ik meen dat je dit in deen hand kan houden Door een aantal parameters te controleren.

Wat niet wegneemt dat je eens mag wisselen tussen bovenstaande technieken. Op korte termijn natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt. Dat zou een interresant topic zijn!

 

je kan zeker afwisselen, maar bvb german Volume Training (10x10) training is echt wel erg zwaar als Natty. Dit houd je echt geen 6 weken vol...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je leest dit ook wel dat GVT niet voor beginnelingen is en dat je het maar voor een zeer korte periode mag/kan doen.

 

Maar terug naar dit topic. Ik heb het idee dat close to failure voor een shift naar tragere spiervezels zorgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Heb altijd getraind en gedieet maar in 2019 nam ik t heel serieus met gekke resultaten. ( zie foto )

      2 jaar later ben weer bijna 10kg aangekomen.

      Ik wilde ff extreem doen en beginnen met 1800 kcal per dag ( 180-200 gr eiwit ) want wilde gwn snel wat kwijt.

      Eerste 1,5 kilo zo kwijt natuurlijk. Maar nu schommel ik de hele tijd tussen 87,9 en 87,4. Steeds op en neer. Terwijl ik me gewoon goed houd aan mn calorieen tellen. Ik weeg alles. En doe 10 - 15 min cardio na mn training. Train 4 x per week.

      Wrm gebeurd dit? Kwil niet nu 1700 gaan eten
    • Als Belg ook mactropin bestelt gezien ik veel in NL kom. Maar voel er inderdaad niet veel van. 
         
    •   Niet iedereen is comfortabel met foto's maken van zichzelf en het op internet plaatsen. Maar dat ter zijde is hij ook nog lang niet klaar met zijn kuur.    Ik heb nooit foto's geplaatst en zal ik ook niet doen. maar ik begon op 1m67 met 65 kg en heb in de afgelopen 6 jaar met SARMs en anabolica 19 kg gewonnen. (Hetzelfde vetpercentage als wanneer ik 65 woog)   Dat moet qua resultaten ook voldoende zeggen bijvoorbeeld? Als iemand maar gains gemaakt heeft en niet omhoog geschoten is in vet, zeg ik: "Cycle geslaagd!!"
  • Sponsors