Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Meer volume en 'close to failure'= niet altijd optimaal

Recommended Posts

Bij deze studie werd gekeken wat het verschil maakte tussen een groep die 'close to failure' gingen en een groep die er een paar reps van verwijdert waren. De eerste groep deed ook een hoger volume. Het resultaat was verrassend. De manier van trainen bij de eerste groep bleek voordeliger te zijn voor spiergroei terwijl dit bij de 2de groep voordeliger bleek voor prestatie.

14344886_979913192119703_356008084586289

Advertentie:

Veel volume moet je echt mee opletten.

ik heb dit nu eens getest, en de eerste weken gaat dit fantastisch en kom je veel bij. Maar je lichaam raakt snel op. 

Je ziet en hoort het vaak door "instagram-fitness modellen". En als je op steroiden zit, dan gaat dit je echt geen windeieren leggen. Maar als Natty is dit echt teveel!!

Dat klopt. De meeste schema's zijn in het leven geroepen door en voor steroidengebruikers. Niemand staat daarbij stil. Gevolg is dat je zonder het goed beseft in de overtraining gaat met dalend testosteron als gevolgt.  Misschien een onderwerp voor een volgend topic want ik meen dat je dit in deen hand kan houden Door een aantal parameters te controleren.

Wat niet wegneemt dat je eens mag wisselen tussen bovenstaande technieken. Op korte termijn natuurlijk

Klopt. Dat zou een interresant topic zijn!

je kan zeker afwisselen, maar bvb german Volume Training (10x10) training is echt wel erg zwaar als Natty. Dit houd je echt geen 6 weken vol...

Je leest dit ook wel dat GVT niet voor beginnelingen is en dat je het maar voor een zeer korte periode mag/kan doen.

Maar terug naar dit topic. Ik heb het idee dat close to failure voor een shift naar tragere spiervezels zorgt