Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

Invloed gedrag op testosteron

Recommended Posts

Wat me aansprak in de Aikido lessen vroeger was het mentale aspect. Sensei vond de houding van het lichaam zeer belangrijk. 'Be proud' riep hij dan en zette vervolgens zijn schouders recht en de kin lichtjes voorwaarts gericht. Hij geloofde sterk in het idee van 'the mind controls the body'. Je houding maakt hoe je je voelt en je straalt dit ook uit naar anderen toe. Geen gemakkelijke oefening maar ik meen dat het werkt.

 

Het is bekend dat testosteron een sterke invloed heeft op gedrag en dominantie, en er zijn aanwijzingen dat het omgekeerde ook waar is. Verander je gedrag en je testosteronniveau verandert. Er zijn studies die aantonen dat testosteronniveaus recht evenredig fluctueren met het winnen/verliezen van je favoriete team.

Ook is het bekend dat wanneer men bij een familie apen het alfa mannetje vervangt door een gemiddeld mannetje, deze laatste zijn testosteron in de volgende dagen die er op volgen de lucht in schiet.

 

Persoonlijk denk ik niet dat iedereen zijn testosteron tot het niveau van een alfa mannetje kan katapulteren maar het gaat wel in die richting gaan. Je eigen optimale niveau.  Het is te uitgebreid maar moest iemand geinteresseerd zijn in hoe een alfa man zich gedraagt dan moet je op youtube maar eens 'going ape alpha male' ingeven. Dit gaat over een experiment waar een aantal leiders bij elkaar worden gezet om te werken aan een project. Wat zij echter niet weten is dat men tracht te weten te komen wie van hen het pure alfa mannetje is.

 

Een aanrader is volgende filmpje van Amy Cuddy en de kracht van power poses op testosteron en cortisol. Fake it 'till you become it.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo Joost, ik heb zelf geen ervaring met zulke supplementen maar heb volgende nevenwerkingen al zien voorbij komen. Insuline resistentie>verhoogd suiker in het bloed verhoogd hongergevoel slaperigheid Waterretentie gynaecomastie
    • Hey! Ik gebruik nu 3 weken mk677. Mijn lichaam reageert er erg goed op, ik neem 20mg per dag. Ik zie best wel wat resultaat en merk eigenlijk geen bijwerkingen. Ik denk dat dit bijna te goed is om waar te zijn. Waar halen jullie jullie mk677? Ik heb het van europsupps.nl gehaald, maar ik zou niet weten of dit wel echten sarms zijn... Misschien is het placebo effect, of zit er gewoon allemaal rommel in.  Ik ben zelf 184, 80kg 10,3% bodyfat.    Hoor graag jullie mening over mk677 en/of waar jullie het halen!    
    • Misschien had je het zelf al gevonden, maar: Recepten met cottage cheese Natuurlijk kun je hüttenkäse gewoon op je boterham doen, maar wie minder koolhydraten probeert te eten, zal waarschijnlijk liever voor een andere optie kiezen. Probeer dan bijvoorbeeld eens plakjes komkommer met hüttenkäse, of maak bijvoorbeeld courgetterolletjes met een vulling van cottage cheese en kruiden. Ook als dressing in een salade kan cottage cheese een heerlijk frisse smaak geven! En wil je een zoete snack wat eiwitrijker maken? Probeer dan bijvoorbeeld eens een portie aardbeien of partjes appel met een lepel cottage cheese en wat kaneel – een heerlijk tussendoortje waar je zonder schuldgevoelens van kunt genieten.   Bron; Www.drogespieren.nl
  • Sponsors