Advertentie:

Peter Wouters

Invloed gedrag op testosteron

Recommended Posts

Wat me aansprak in de Aikido lessen vroeger was het mentale aspect. Sensei vond de houding van het lichaam zeer belangrijk. 'Be proud' riep hij dan en zette vervolgens zijn schouders recht en de kin lichtjes voorwaarts gericht. Hij geloofde sterk in het idee van 'the mind controls the body'. Je houding maakt hoe je je voelt en je straalt dit ook uit naar anderen toe. Geen gemakkelijke oefening maar ik meen dat het werkt.

 

Het is bekend dat testosteron een sterke invloed heeft op gedrag en dominantie, en er zijn aanwijzingen dat het omgekeerde ook waar is. Verander je gedrag en je testosteronniveau verandert. Er zijn studies die aantonen dat testosteronniveaus recht evenredig fluctueren met het winnen/verliezen van je favoriete team.

Ook is het bekend dat wanneer men bij een familie apen het alfa mannetje vervangt door een gemiddeld mannetje, deze laatste zijn testosteron in de volgende dagen die er op volgen de lucht in schiet.

 

Persoonlijk denk ik niet dat iedereen zijn testosteron tot het niveau van een alfa mannetje kan katapulteren maar het gaat wel in die richting gaan. Je eigen optimale niveau.  Het is te uitgebreid maar moest iemand geinteresseerd zijn in hoe een alfa man zich gedraagt dan moet je op youtube maar eens 'going ape alpha male' ingeven. Dit gaat over een experiment waar een aantal leiders bij elkaar worden gezet om te werken aan een project. Wat zij echter niet weten is dat men tracht te weten te komen wie van hen het pure alfa mannetje is.

 

Een aanrader is volgende filmpje van Amy Cuddy en de kracht van power poses op testosteron en cortisol. Fake it 'till you become it.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
    •   Ik zit nu aan een tempo van 100 gr per dag. Dat is -700 kcal per dag. Ik had gelezen dat je best maximaal 1% per week telt. Dus dat klopt ongeveer.   Is dat te snel ?    
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition