Advertentie:

Sign in to follow this  
P2I

Personal training / coaching: waarom wel- waarom niet?

Recommended Posts

Even een vraagje aan iedereen. 

Hebben jullie al eens personal training of online coaching overwogen?

wat was de grootste reden? Voeding, training, plateau,...

wat hield jou eventueel tegen?

prijs, geen vertrouwen, ongekend, ...

 

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik denk dat vaak de kosten een belangrijke factor zijn. Mensen "denken" ook vaak zelf wel een schematje in elkaar te kunnen zetten in plaats van een x bedrag neer te leggen voor iemand die deze maakt. Het vreemde vind ik hier wel aan dat dit bij supplementen precies andersom ligt. Die worden wel vollop gekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad. Voeding en een correct schema zijn veel belangrijker dan supplementen.

de kosten zijn inderdaad hoog, maar je moet er meer werk insteken dan ze vaak denken, en alles moet goed op elkaar zijn afgestemd.

 

bedankt voor jouw mening

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 uur geleden zei P2I:

Inderdaad. Voeding en een correct schema zijn veel belangrijker dan supplementen.

de kosten zijn inderdaad hoog, maar je moet er meer werk insteken dan ze vaak denken, en alles moet goed op elkaar zijn afgestemd.

 

bedankt voor jouw mening

 

Ja precies, daarom bedoel ik te zeggen dat ik denk dat men de kracht van voeding onderschat en meer investeren in de fitness supplementen. Een goed voedingschema kost nou eenmaal geld. 

 

Uit ervaring weet ik dat jij zeer uitgebreide schema's maakt, verschillende hoog / laag koolhydraten etc. Wellicht kun je ook budget schema's aan gaan bieden waar je enkel 1 schema maakt. Maar dus een stuk goedkoper. Wellicht dat mensen dan eerder overgehaald worden? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een goede tip. Zou ik eventueel kunnen doen. 

Daarvoor heb ik al het goedkopere programma met flexibel dieten gestart ook.

 

zouden jullie, of hebben jullie als eens, voorgemaakte schema's gekocht. Dus een voedings- en trainingsschema die vooraf is oogemaakt voor mannen of vrouwen. Dus niet echt op maat gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 2 oktober 2016 at 16:21 zei P2I:

Even een vraagje aan iedereen. 

Hebben jullie al eens personal training of online coaching overwogen?

wat was de grootste reden? Voeding, training, plateau,...

wat hield jou eventueel tegen?

prijs, geen vertrouwen, ongekend, ... 

Op 3 oktober 2016 at 15:02 zei P2I:

zouden jullie, of hebben jullie als eens, voorgemaakte schema's gekocht. Dus een voedings- en trainingsschema die vooraf is oogemaakt voor mannen of vrouwen. Dus niet echt op maat gemaakt?

 

Vroeger wel, in de vorm van dieetboeken. 9_9 Mijn probleem is, dat ik dan altijd vind dat ik zo belachelijk weinig mag eten en dat ik me er dan toch nooit aan houd. Ik heb altijd het idee dat standaard voedingsschema's voor vrouwen gemaakt worden voor vrouwen van 1.50 m. die de hele dag zitten ofzo. Ik begin daar dus niet meer aan. 

 

Verder denk ik dat ik tegenwoordig 'te arrogant' ben dat ik het zelf allemaal wel weet. Ik weet wel hoe ik moet trainen en eten om mijn doelen te bereiken. Motivatie heb ik ook echt wel. Soms laat ik anderen mijn techniek checken. Ik zie voor mezelf op het moment dus geen meerwaarde voor personal training of online coaching. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat kom je vaker voor met voorgemaakte schema's.

 

ivm arrogantie. Dat is niet arrogant. Ik versta je wel. Maar zelf ik als PT,volg les bij een andere PT. Die denkt eens anders, doet andere oefeningen soms en het is altijd leuk om gedachten te wisselen

bedankt voor je feedback

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors