Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Periodisering in rep range = geen meerwaarde hypertrofie

Recommended Posts

Advertentie:

Jah, 

hun zware gewichten waren in de 8-12 rep range, lage gewichten +30 reps.

die +30 reps zullen niets doen behalve uithouding.

de 8-12 zit in de hypertofie reps.

dan zie je inderdaad geen verschil.

 

ga je echter afwisselen tussen 4-6; 8-12; 12-15

dan ga je wel duidelijk een verschil zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat denk je dan van dit? "The participants did not refrain from their usual gymnastics training "

Verder zie ik nergens een melding of ze wel of niet proteine consumeerden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je niet weet wat hun normale routine is, biedt dit geen meerwaarde.

maar dit wil wel zeggen dat dit al ervaren fitnessers zijn. Dan komen "gains" sowieso al trager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets soortgelijks. Hier wordt aangetoond dat trainen met zowel lichte als met zware gewichten tot dezelfde toename leid in zowel type 1 als type 2 spiervezels.

De volledige studie: https://www.researchgate.net/publication/303029912_Neither_load_nor_systemic_hormones_determine_resistance_training-mediated_hypertrophy_or_strength_gains_in_resistance-trained_young_men

 

 

15079060_1025996644178024_64425466627672

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hey,    Is het mogelijk om de bron te weten? Benieuwd van waar jullie sarms kopen.    Thx
    • Hey iedereen,    Momenteel ga ik al 4 jaar naar de basic fit in de stad waar ik woon (in België). Het begint al maar meer en meer drukbevolkt te worden. Ik kan jammer genoeg enkel maar gaan vanaf 20u à 20u30. Dus het is al wat na de spitsuren maar ook weer niet zo laat. Ik geef je het mee zodat je er een idee van kan schetsen.    Thuis heb ik een drukbank staan met halters maar dit is onvoldoende om m'n oefeningen te kunnen/willen doen die ik in de basic fit zou willen doen. Ik ben de laatste tijd meer en meer aan het denken om een kabeltrektoren aan te schaffen. Ik vond er een die niet te goedkoop maar ook weer niet zo duur is voor dit type toestel.    Dit is in de decathlon in België te verkrijgen. Ik vroeg mij af wat jullie hiervan zouden vinden? Lijkt dit ok? Of te mooi om waar te zijn? (ik heb reeds gemaild om te vragen of ze dit toestel uitgestald hebben in een winkel, om eens te gaan testen, maar dit hebben ze jammer genoeg niet opgebouwd als model.)    https://www.decathlon.be/nl/p/mp/suprfit/hallador-kabeltrektoren-basement-edition-298-x-200-cm/_/R-p-ea5a5999-44dc-4c1d-9759-f32f4ca927d8?mc=ea5a5999-44dc-4c1d-9759-f32f4ca927d8_c1&c=ZWART    Alvast bedankt voor jullie mening. 
    • Je hebt inmiddels ene berichtje! Sorry voor het lange wachten, ik had een crematie ''eventjes'' tussendoor...
  • Sponsors