Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

Periodisering in rep range = geen meerwaarde hypertrofie

Recommended Posts

Advertentie:

Jah, 

hun zware gewichten waren in de 8-12 rep range, lage gewichten +30 reps.

die +30 reps zullen niets doen behalve uithouding.

de 8-12 zit in de hypertofie reps.

dan zie je inderdaad geen verschil.

 

ga je echter afwisselen tussen 4-6; 8-12; 12-15

dan ga je wel duidelijk een verschil zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat denk je dan van dit? "The participants did not refrain from their usual gymnastics training "

Verder zie ik nergens een melding of ze wel of niet proteine consumeerden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je niet weet wat hun normale routine is, biedt dit geen meerwaarde.

maar dit wil wel zeggen dat dit al ervaren fitnessers zijn. Dan komen "gains" sowieso al trager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets soortgelijks. Hier wordt aangetoond dat trainen met zowel lichte als met zware gewichten tot dezelfde toename leid in zowel type 1 als type 2 spiervezels.

De volledige studie: https://www.researchgate.net/publication/303029912_Neither_load_nor_systemic_hormones_determine_resistance_training-mediated_hypertrophy_or_strength_gains_in_resistance-trained_young_men

 

 

15079060_1025996644178024_64425466627672

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Welkom Ramon.  Op deze site zul je vast en zeker de gewenste kennis op doen.   Succes!
    • Hey allemaal, hierbij even een korte introductie over mij.   Ik ben 21 jaar oud en ben 4,5 jaar geleden in aanraking  gekomen met fitness en krachttraining. Vrijwel direct was ik erg fanatiek aan het trainen, maar als ik hierop terugblik was dit ver van efficient. Ik vind zowel het sporten als het voedingsaspect leuk aan deze tak van sport. Erg interessant waartoe je lichaam allemaal in staat is. Ik heb een kleine twee jaar Sportkunde gestudeerd aan de Hanzehogeschool in Groningen en heb ook een opleiding tot sportmasseur gevolgd en afgerond. Na deze twee jaar heb ik toch besloten om te switchen van opleiding en nu studeer ik verpleegkunde, ook dit aan de Hanzehogeschool in Groningen.   Mijn huidige statistieken: Lengte: 183cm Gewicht: 86kg Squat: 165kg Bankdruk: 135kg Deadlift: 170kg   Mijn doelen wanneer de sportscholen weer open gaan zijn: Het versterken van mijn squat, deze wil ik graag naar 180kg hebben.  Mijn deadlift verbeteren. Mijn techniek zit goed, maar op een of andere manier vind ik het lastig om mijn kracht er in kwijt te kunnen. Bovenlichaam op hypertrofie verder trainen.
  • Sponsors