Advertentie:



Sign in to follow this  
P2I

Wetenschappelijk onderbouwde krachttraining...

Recommended Posts

Je ziet het tegenwoordig meer en meer. Personal trainers die promo maken met "wetenschappelijk onderbouwde krachttraining".

maar als je de trainers bekijkt, zijn ze gewoon ecto's...

 

@Peter Wouterspost geregeld wetenschappelijke artikels, en ik lees ze steeds met veel plezier. Maar je al zelf ook al gemerkt hebben dat je voor elke wetenschappelijk bewezen feit, je een ander artikel vindt die dit weer tegenspreekt.

idem met voeding trouwens...

 

wat denken jullie hiervan? 

En waarom vertrouwt men niet op de "oudere gewoontes". Deze hebben zich toch al meermaals duidelijk bewezen.

 

dat er veel bro-science is, klopt zeker. Maar als ik een trainer kies ( en ja, ik ben PT, maar ik train zelf ook nog met een ( meer ervaren) PT, want die denkt anders, heeft andere inzichten en ik kan altijd bijleren), dan ga ik ook iemand kiezen die, duidelijk natty, een geweldige fysiek heeft.

 

graag had ik jullie menig geweten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

5 uur geleden zei P2I:

Je ziet het tegenwoordig meer en meer. Personal trainers die promo maken met "wetenschappelijk onderbouwde krachttraining".

maar als je de trainers bekijkt, zijn ze gewoon ecto's...

 

@Peter Wouterspost geregeld wetenschappelijke artikels, en ik lees ze steeds met veel plezier. Maar je al zelf ook al gemerkt hebben dat je voor elke wetenschappelijk bewezen feit, je een ander artikel vindt die dit weer tegenspreekt.

idem met voeding trouwens...

 

wat denken jullie hiervan? 

En waarom vertrouwt men niet op de "oudere gewoontes". Deze hebben zich toch al meermaals duidelijk bewezen.

 

dat er veel bro-science is, klopt zeker. Maar als ik een trainer kies ( en ja, ik ben PT, maar ik train zelf ook nog met een ( meer ervaren) PT, want die denkt anders, heeft andere inzichten en ik kan altijd bijleren), dan ga ik ook iemand kiezen die, duidelijk natty, een geweldige fysiek heeft.

 

graag had ik jullie menig geweten.

 

 

Ik probeer zelf ook te kiezen voor de methodes die zich al bewezen hebben. Ik zie op internet voor mijn doen te veel dingen die elkaar tegen spreken en daardoor word het voor ieder een onverklaarbaar gebied. Het lijkt bijna wel dat dit expres gebeurd om maar meer en meer supplementen te verkopen bijvoorbeeld of om schema's te verkopen. Want die dingen "werken" als je de verhaaltjes gelooft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je als trainer een goede fysiek hebt dan is dit altijd een goed uithangbord. Al moet dit genuanceerd worden. Toen ik de eerste maal een fitnesszaal zag(35 jaar geleden) lag de nadruk op spiermassa en kracht. Tegenwoordig ligt de focus meer op calorieën tellen. Ik heb het gevoel dat een body a la schwarzenegger een beetje 'out' is. Streetworkout en calisthenics zijn volgens mij de nieuwe stijl wat lichaamsbouw betreft..

 

Wat de wetenschappelijke onderbouw betreft. Ik vind dat je dit als PT op de voet moet volgen. Ieder bedrijf, en dat is een PT ook, dient zich te onderscheiden van de concurrentie en dat kan alleen maar door constante innovatie. Het probleem op internet is dat je betrouwbare bronnen moet vinden. De goede bronnen hebben steeds 'Phd' achter hun naam staan. Ze vormen een hecht groepje en zijn vrienden van elkaar. De minder betrouwbare bronnen staan als loners in de wereld met hun eigenzinnige mening.

 

Wat bro-science betreft, dit is de wetenschap die ontwikkeld wordt door bodybuilders zelf. En hier wringt het schoentje, het werkt alleen voor steroïden gebruikers. Bijvoorbeeld drop sets.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, en ik volg deze wel. Maar om dat als marketing te gebruiken, vind ik persoonlijk niet correct.

 

een bodybuilding-lichaam is ook zeker mijn ambitie niet. Ik wil atletisch blijven, en dat zie je inderdaad meer opkomen. Maar als PT weet je hoe je dit moet aanpakken, of je nu wetenschappelijk meer weet of niet, maakt weinig uit vrees ik.

je gaat niet plots meer resultaat behalen.

 

de PhD is gewoon omdat het een doctoraats-studie is en inderdaad door meerdere professoren is nagelezen en voor een jury is verschenen en goedgekeurd.

het nadeel van deze artikels is dat ze soms te diep doorwerken op 1 punt en alles doen om dat te bewijzen, maar dan andere zaken over het hoofd zien.

( ik heb enkele jaren op de universiteit gewerkt, diergeneeskunde, en moest er meewerken aan onderzoeken en begeleiding doen van PhD's)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik sluit me aan bij Fit, ALLE combinaties zijn mogelijk! Kies wat voor JOU werkt!
    • Winstrol en Anavar zijn ook geen dingen die je helpen bij afvallen, Winstrol laat je droger LIJKEN omdat het water tussen je huid en je spieren verdwijnt. 

      En Anavar KAN inderdaad wat visceraal vet verbranden, maar dit weegt totaal niet op tegen eten onder je onderhoud en dus cutten zoals het hoort. Bodyfat verlagen doe je echt door je kcal te laten zakken.
      Tren-E kan best 12 of zelfs 14 weken hoor, is alleen omdat het een langere ester is, korte ester (Tren-A) 8 tot 10 weken inderdaad.
      Masteron zou ik altijd op 500 minimaal pakken, daaronder heb je maar weinig profijt van het echte uiterlijke effect wat het heeft. De beste dosis voor Masteron zou ik op 750 zetten.
      Met een cut zou ik Test ook niet zo hoog doen, 300 is dan meer dan zat, EN minder bijwerkingen

      Voor maximaal profijt van alles zou ik hieraan Proviron toevoegen op minimaal 50mg per dag, liever 100 zelfs. Proviron is ondergewaardeerd voor wat het doet  
    • Om de week injecteren is echt maximaal vanwege de opname tijd. Om de week heeft geen zin zoals @Shorty al aangeeft. Voor afvallen kun je een stack van test, tren, mast gebruiken. Het ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit: 600 test, 400 tren, 400 mast. 

      Test 12 weken
      Mast 12 weken
      Tren 10 weken

      Je kunt in plaats van tren ook kijken naar iets als clen of t3. Clen heeft voor sommige mensen wel wat vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn en trillende spieren, aangeraden word dus om laag te beginnen en langzaam op te bouwen. Hier zijn diverse schema' s voor te vinden.
  • Sponsors