Advertentie:

Nico

Homegym trainer

Recommended Posts

hoi bij deze heb ik een vraag over mijn homegym, ik kan zowat ongeveer 40 oefeningen met de gym waaronder roeien, nu vraag ik mijzelf af buiten krachttraining ik wel cardio erbij wil en moet nemen, heb gezien dat roeien een goede cardio oefening is maar mijn vraag is of dit wel goed is om te doen me de homegym, ik bedoel een échte roeitrainer beweegt het zadel enz mee maar bij mij is het gewoon als het ware voor mijn toestel zitten op een mat, blijft dit dan een goede cardio of is dit slecht voor rug ofzo?

 

Greetingz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hetgeen jij doet is seated row, dat is een kracht oefening voor de rug. Heel goede oefening, maar kan niet vergeleken worden met een cardio oefening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thx voor de info, maar zijn er dan mogelijkheden om cardio oefeningen te doen thuis (nt lopen of fietsen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een gegeven moment is cardio wel nodig. Zo vergroot je je calorie-tekort zonder nog minder te gaan eten.

verder is het ook goed voor de gezondheid natuurlijk.

 

je kan bvb oefeningen in circuit doen, of je kan een vorm van "cardio- bodyweight" oefeningen doen zoals high knees, burpees,... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik zou op jou leeftijd alleen nog wel uitkijken, je bent nog in de groei. Er geldt niet voor niets de regels in de sportschool van 16+.
    • Hey,   als je je spieren elke dag hetzelfde voorschoteld gaan ze niet groeien. Je zal misschien wel wat peziger worden maar in massa ga je niet toe nemen. Je skelet is nog niet volgroeid daarom is sleuren aan gewichten nog niet echt aangewezen. Probeer eens dag om dag te pompen en varieer met je handen stand. Driehoekje maken met je handen zal je nog meer de nadruk leggen op je triceps. Je handen wat breder zetten meer de nadruk op je borstspieren. Je kan je voeten ook op je bed plaatsen en zo pompen zo leg je de focus op je bovenste borstspieren. Als je echt sterk bent kan je eens proberen push ups in handstand zo zal je sterke schouder spieren ontwikkelen.   Groeten
    • Ik ben 14 jaar, 1 meter 73 en tussen de 50 en 55 kg. Ben nogal dun en lang en zou graag wat breder / gespierder willen worden. Ik doe nu dagelijks 2×15 push-ups (Is niet veel maar misschien is er na een jaartje dit doen wel verschil te zien). Heb geen speciaal eetschema, eet bij het ontbijt meestal 2 broodjes, bij lunch op school 3 en in de avond groente met aardappelen en vlees. Als ik naar sportschool zou gaan zal mijn moeder waarschijnlijk zeggen dat ik er nog te jong voor ben wat ik ook wel begrijp. Heeft iemand tips voor mij?
  • Sponsors