Advertentie:

Nico

Homegym trainer

Recommended Posts

hoi bij deze heb ik een vraag over mijn homegym, ik kan zowat ongeveer 40 oefeningen met de gym waaronder roeien, nu vraag ik mijzelf af buiten krachttraining ik wel cardio erbij wil en moet nemen, heb gezien dat roeien een goede cardio oefening is maar mijn vraag is of dit wel goed is om te doen me de homegym, ik bedoel een échte roeitrainer beweegt het zadel enz mee maar bij mij is het gewoon als het ware voor mijn toestel zitten op een mat, blijft dit dan een goede cardio of is dit slecht voor rug ofzo?

Greetingz

Advertentie:

Hetgeen jij doet is seated row, dat is een kracht oefening voor de rug. Heel goede oefening, maar kan niet vergeleken worden met een cardio oefening

Ok thx voor de info, maar zijn er dan mogelijkheden om cardio oefeningen te doen thuis (nt lopen of fietsen)

Op een gegeven moment is cardio wel nodig. Zo vergroot je je calorie-tekort zonder nog minder te gaan eten.

verder is het ook goed voor de gezondheid natuurlijk.

je kan bvb oefeningen in circuit doen, of je kan een vorm van "cardio- bodyweight" oefeningen doen zoals high knees, burpees,...