Advertentie:

Nico

Hoelang moet een krachtsessie duren?

Recommended Posts

Ben een maand geleden thuis begonnen met krachttraining , ik merk nu al wat toename in kracht maar mijn trainingen duren maar ongeveer max 40 min, is dit voldoende of te weinig? :o

 

Greetingzz

bewerkt door Nico
  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

40-60 min duren mijn trainingen meestal. Hangt af van hoeveel rust je neemt tussen de sets.

time under tensiom duurt per oefening meestal 15 sec x3-4 sets = 1 minuut + 4 minuut rust

= 5 min per oefening.

4 grote oefeningen + 2 isolatieoefeningen

=6x 5 minuten = 30 minuten

+10 min opwarming 

= 40 minuten training

dus je zit wel goed.

 

die mannen die 2 uur in de gym zitten overdrijven of zijn meer aan het praten en selfies aan het nemen in de spiegels e.d.

 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn gemiddelde training is tussen 60-en 75 minuten. Opwarmen doe ik daarbij wel bij elke oefening zelfs, Een paar herhalingen met licht gewicht. Je voorkomt hiermee blessures en je bent goed warm voor je oefening, goede doorbloeding etc.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik warm op per spiergroep. Als ik bvb borst en triceps doe, dan warm ik op voor borst, doe ik de borstoefeningen, dan opwarmen triceps, dan triceps oefeningen.

waarom pas erna als je triceps ook gebruikt worden tijdens de borst oefeningen, omdat dit niet zwaar belastend is voor de triceps. Ik warm ze extra op om ze erna nog zwaar te belasten

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo, Wij zijn Joey ophof en Maarten Relker, wij zijn 2e jaars sportkunde studenten.
      Vanuit ons opleidingsprofiel Sportkunde hebben wij de opdracht gekregen concreet met maatschappelijke problemen bezig te gaan en hier oplossingen voor te bedenken.
      Onze gekozen doelgroep is Sport en Gezondheid. Het vraagstelling die wij hebben gekozen luidt “welke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl”.
      Met deze vraag willen wij graag een antwoord vinden op het stijgende percentage van overgewicht en obesitas in Nederland. We hopen dat u ons kunt helpen met het inventariseren welke handvatten dit kunnen zijn. Er is in ons inzien heel veel informatie beschikbaar over dit onderwerp, alleen zien veel mensen door de grote hoop van informatie geen juiste aanpak. Daarom willen wij inventariseren wat mensen nou graag willen zien in een online platform. Wij hopen dat jullie ons hier verder mee kunnen helpen!
    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition