Advertentie:

Sign in to follow this  
Nico

Hoelang moet een krachtsessie duren?

Recommended Posts

Ben een maand geleden thuis begonnen met krachttraining , ik merk nu al wat toename in kracht maar mijn trainingen duren maar ongeveer max 40 min, is dit voldoende of te weinig? :o

 

Greetingzz

Edited by Nico
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

40-60 min duren mijn trainingen meestal. Hangt af van hoeveel rust je neemt tussen de sets.

time under tensiom duurt per oefening meestal 15 sec x3-4 sets = 1 minuut + 4 minuut rust

= 5 min per oefening.

4 grote oefeningen + 2 isolatieoefeningen

=6x 5 minuten = 30 minuten

+10 min opwarming 

= 40 minuten training

dus je zit wel goed.

 

die mannen die 2 uur in de gym zitten overdrijven of zijn meer aan het praten en selfies aan het nemen in de spiegels e.d.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn gemiddelde training is tussen 60-en 75 minuten. Opwarmen doe ik daarbij wel bij elke oefening zelfs, Een paar herhalingen met licht gewicht. Je voorkomt hiermee blessures en je bent goed warm voor je oefening, goede doorbloeding etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik warm op per spiergroep. Als ik bvb borst en triceps doe, dan warm ik op voor borst, doe ik de borstoefeningen, dan opwarmen triceps, dan triceps oefeningen.

waarom pas erna als je triceps ook gebruikt worden tijdens de borst oefeningen, omdat dit niet zwaar belastend is voor de triceps. Ik warm ze extra op om ze erna nog zwaar te belasten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoi,

      Ik ben hier omdat ik graag advies zou krijgen over voeding.
        Leeftijd: 25 jaar Lengte: 178cm Gewicht: 84,2kg Vetpercentage: 16,5%
      In het verleden veel gevoetbald. Tevens ook vaker gestart met fitness, maar ook weer even makkelijk gestopt. Sinds 1-1-2019 heb ik de knop omgezet en ben ik minimaal 5dagen per week gaan sporten. Heb 3 schema’s afgewisseld.   Schema 1: Ma: Benen, Schouders/traps en Buik.
      Di: Borst, Biceps en Buik. Woe: Rug, Triceps en Buik. Do: Benen, Schouders/traps en Buik. Vrij: Borst, Biceps en Buik. Za: Rug, Triceps en Buik. Zo: Rust   Schema 2(Full-Body): Ma: Borst, Biceps, Rug, Triceps en Buik. Di: Benen, Schouders, Traps en Buik. Woe: Rust Do: Borst, Biceps, Rug, Triceps en Buik. Vrij: Benen, Schouders, Traps en Buik. Za: Rust Zo: Rust   Schema 2(5 dagen splitschema): Ma: Benen. Di: Borst en Buik. Woe: Rust. Do: Rug en Onderarmen/Polsen. Vrij: Schouders en Traps. Za: Rust. Zo: Biceps, Triceps en Buik.   Tot midden februari 2020 redelijk volgehouden met soms een maand wat minder enz.   Enkele cijfers van dit ‘’jaar’’(gemeten met zelfde professionele weegschaal en 4punts meting tang): Gewicht januari 2019: 91,1kg Gewicht februari 2020: 86,87kg Vetpercentage januari 2019: 25% Vetpercentage februari 2020: 18,5%   Ik drink overdag alleen maar water en crystal clear (Meer als 5l per dag totaal).   Laatste meting 27-3-2020: Gewicht: 84,2kg Vetpercentage: 16,5%   Nu ben ik op zoek naar een dieet en had ik zelf al wat dingen samengesteld enz. Mijn doel is tussen de 10 en 13 vetpercentage. Ik wil een dieet rond de 2000Kcal.       Wie kan me verder helpen? Ik zoek nog iets wat ik kan eten na het avondeten en eventueel nog iets aanpassen om beter aan mijn doel qua waardes te komen.     Hoor graag     Groetjes.

    • Nice... maar er ontbreekt iets... 🤔 iets wat je de motivatie geeft om net dat extra te doen... 👀    Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
  • Sponsors