Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Brr winter

Recommended Posts

Brr de winter is er weer! Ook op krachtforum is de winter weer begonnen! Laat die gezellige kerst en oud en nieuw maar komen!

Eet met maten, beweeg voldoende zo komen wij deze gezellig periode prima door! :)

• Upvote 2

Advertentie:

15 minuten geleden zei Ron 101:

Ik vond dit gepast dezer dagen... Prettige feesten iedereen!!

Klopt zeker. Met een beetje gezond verstand kom je er wel doorheen. Dan moet je jezelf niets vergeven of wat dan ook. Niemand van ons moet op podium binnenkort denk ik, dus relax :)

• Upvote 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

• Gisteren en afgelopen nacht heb ik voor mijn doen goed geslapen, en de rust van niets doen heeft nu ook een positief effect en merk vandaag ook wel het verschil dat ik denk dat het weer de goede kant op gaat. Laat ik nu niet dom zijn en direct weer proberen te trainen als een gek.    Ik wil mijn voeding aanpassen omdat ik met voeding ook gewoon moet kunnen afvallen, dus dan maar iets minder eten ter compensatie van minder sport en beweging. Wil toch de positieve fibe er weer in brengen en goed doen wat wel zou moeten lukken.    Tijd om een schema voor voeding te maken vandaag en zet hem blind op 2000 calorieën om te zien wat er dan gaat gebeuren. Dan maar een paar weken extra onderweg om te kunnen trainen er vanuit gaande dat alles wel goed komt.     
    • Zo, ik ben echt asociaal goed en lekker uit eten geweest. Mijn ouders wisten verder niet hoe of wat en ikzelf ook niet en het was echt top geregeld. Bij binnenkomst direct de eigenaar die naar ons toekwam om even hallo te zeggen en drankjes brengen.   Vervolgens een koude visschaal met garnalen, zalm, paling en forel (stokbroodjes en etc erbij natuurlijk). Vervolgens een warme schaal met mosselen, gebakken gamba's en gefrituurde garnalen. Daarna een visschaal met gebakken zalm, forel, sliptong en ....... nog twee dingen waarvan ik niet meer weet wat het was. Lekkere groenten en aardappel soorten erbij en rauwkost salade. En als toetje ijs met warme chocolade likuur en vruchten. Uiteraard heerlijk kopje koffie en alles aan drinken tussendoor. Tussendoor de chefkok die even vertelde hoe of wat en of er nog dingen extra bij moesten komen of iets.    Ja dit was wel erg geslaagd en een goede verrassing.     
    • Meen te verstaan uit het artikel dat 2x full body training in de week nog altijd beter is dan 1x per week een spiergroep aanpakken in een split routine. Zo is de groei bij 3x per week full body nog groter. Nu wat niet uit het artikel blijkt is hoe nefast te weinig rust respecteren tussen full body routine is voor het herstel van spieren, pezen, ligamenten ... en dit voor 40 plussers. Weet dat voor 50 plussers minstens 2 dagen rust voorzien moeten worden tussen de trainingsdagen bij full body. Over de ideale traininggfrequentie voor 40 plussers heb ik nergens info gevonden. Achterliggende reden dat ik dit graag wil weten is dat ik deze week ondervond dat mijn golfelleboog heet aanvoelde na de training en eigenlijk constant. Nu deze golfelleboog speelt mij al 12 jaar regelmatig parten maar nu speelt hij deze week weer op. Geen noemenswaardige pijn maar wat heet aanvoelend. Nu spelen er 2 mogelijkheden:  hier wat doorheen trainen of trainingsfrequentie van 3 naar 2x per week laten zakken.   Heb nu een interessante link gevonden die alle elementen goed weergeeft ivm  rust en spiergroei bij 40 plussers   https://fitguide.nl/bodybuilding/trainen-en-herstel-met-veertig-plus/    
  • Sponsors