Advertentie:

Sign in to follow this  
Ron 101

Symmetrie

Recommended Posts

Symmetrie is helemaal zoek in m'n rug.

Vorig jaar ben ik geopereerd aan de linker schouder rotator en na enkele maanden fitness begint mij toch een groot verschil op te vallen 

tussen links en rechts, een beetje op de borst, maar erg veel in de rug.

Ik denk qua spier volume zo'n 25 %.

Veel oefeningen voor de rug worden met 2 handen uitgevoerd, pull-ups, rows,etc.

Is er een goede manier om te concentreren op 1 kant om een beetje bij te benen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

10 minuten geleden zei Ron 101:

Symmetrie is helemaal zoek in m'n rug.

Vorig jaar ben ik geopereerd aan de linker schouder rotator en na enkele maanden fitness begint mij toch een groot verschil op te vallen 

tussen links en rechts, een beetje op de borst, maar erg veel in de rug.

Ik denk qua spier volume zo'n 25 %.

Veel oefeningen voor de rug worden met 2 handen uitgevoerd, pull-ups, rows,etc.

Is er een goede manier om te concentreren op 1 kant om een beetje bij te benen?

 

 

Hoi Ron,

 

Single arm dumbel row / cable row kun je bijvoorbeeld met 1 arm doen om meer te focussen op je slechtere kant. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renegade row,

of 1-arm cable lat pulldown of machine lat pulldown met een gewoon handvat de latpulldown aan 1 kant doen. Desnoods een touw vasthangen dat je met de andere hand vasthoudt voor steun.

bij de machine row waar je beide armen apart kan bewegen zo werken. Eerst werken met beide armen tesamen, en dan op het einde van de set nog 2-3 x je zwakke kant apart nemen.

ik werk dan minder met dumbells, omdat je soms teveel gaat compenseren met een slechte houding. Dat gaat niet bij machines

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo,   Ben 46 jarige Belg en nieuw op dit forum. In mijn jonge jaren, zo rond 22 à 23 jaar was ik gebeten door krachttraining. Trainde zo'n 4x per week en had gezien mijn slanke lichaamsbouw toch een mooi resultaat. Het enige nadeel was dat het vroeger allemaal niet zot genoeg kon met te zware gewichten te zeulen. Door 20 jaar lang stilstand in het sportieve leven voelt mijn lijf de noodzaak aan om te gaan krachttrainen. Het moet een aanzet worden om algemeen gezonder te gaan leven. Heb wel de vrees snel geblesseerd te zijn daar ik er gewoon aanleg voor heb. Hoop hier interessante dingen bij te leren i.v.m. voeding en training. Zelf zoek ik te starten met een full body schema 3x per week voor absolute beginners. Compound oefeningen zijn de rode draad blijkbaar.  Mijn doel  is vooral energieker en krachtiger te worden. Massa zou mooi meegenomen zijn maar is geen must. (meer)
    • Dat dan weer wel, klopt. MAAR dan blijft het feit dat je insulineweerstand omhoog gaat en je niet gaat groeien... Dus ja  
    •   Het veroorzaakt wel een hongergevoel wat bij de bulk dan wel weer kan helpen  
  • Sponsors