Advertentie:

Sign in to follow this  
Ron 101

Symmetrie

Recommended Posts

Symmetrie is helemaal zoek in m'n rug.

Vorig jaar ben ik geopereerd aan de linker schouder rotator en na enkele maanden fitness begint mij toch een groot verschil op te vallen 

tussen links en rechts, een beetje op de borst, maar erg veel in de rug.

Ik denk qua spier volume zo'n 25 %.

Veel oefeningen voor de rug worden met 2 handen uitgevoerd, pull-ups, rows,etc.

Is er een goede manier om te concentreren op 1 kant om een beetje bij te benen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

10 minuten geleden zei Ron 101:

Symmetrie is helemaal zoek in m'n rug.

Vorig jaar ben ik geopereerd aan de linker schouder rotator en na enkele maanden fitness begint mij toch een groot verschil op te vallen 

tussen links en rechts, een beetje op de borst, maar erg veel in de rug.

Ik denk qua spier volume zo'n 25 %.

Veel oefeningen voor de rug worden met 2 handen uitgevoerd, pull-ups, rows,etc.

Is er een goede manier om te concentreren op 1 kant om een beetje bij te benen?

 

 

Hoi Ron,

 

Single arm dumbel row / cable row kun je bijvoorbeeld met 1 arm doen om meer te focussen op je slechtere kant. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renegade row,

of 1-arm cable lat pulldown of machine lat pulldown met een gewoon handvat de latpulldown aan 1 kant doen. Desnoods een touw vasthangen dat je met de andere hand vasthoudt voor steun.

bij de machine row waar je beide armen apart kan bewegen zo werken. Eerst werken met beide armen tesamen, en dan op het einde van de set nog 2-3 x je zwakke kant apart nemen.

ik werk dan minder met dumbells, omdat je soms teveel gaat compenseren met een slechte houding. Dat gaat niet bij machines

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors