Ron 101

Symmetrie

Recommended Posts

Symmetrie is helemaal zoek in m'n rug.

Vorig jaar ben ik geopereerd aan de linker schouder rotator en na enkele maanden fitness begint mij toch een groot verschil op te vallen 

tussen links en rechts, een beetje op de borst, maar erg veel in de rug.

Ik denk qua spier volume zo'n 25 %.

Veel oefeningen voor de rug worden met 2 handen uitgevoerd, pull-ups, rows,etc.

Is er een goede manier om te concentreren op 1 kant om een beetje bij te benen?

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

10 minuten geleden zei Ron 101:

Symmetrie is helemaal zoek in m'n rug.

Vorig jaar ben ik geopereerd aan de linker schouder rotator en na enkele maanden fitness begint mij toch een groot verschil op te vallen 

tussen links en rechts, een beetje op de borst, maar erg veel in de rug.

Ik denk qua spier volume zo'n 25 %.

Veel oefeningen voor de rug worden met 2 handen uitgevoerd, pull-ups, rows,etc.

Is er een goede manier om te concentreren op 1 kant om een beetje bij te benen?

 

 

Hoi Ron,

 

Single arm dumbel row / cable row kun je bijvoorbeeld met 1 arm doen om meer te focussen op je slechtere kant. :)

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Renegade row,

of 1-arm cable lat pulldown of machine lat pulldown met een gewoon handvat de latpulldown aan 1 kant doen. Desnoods een touw vasthangen dat je met de andere hand vasthoudt voor steun.

bij de machine row waar je beide armen apart kan bewegen zo werken. Eerst werken met beide armen tesamen, en dan op het einde van de set nog 2-3 x je zwakke kant apart nemen.

ik werk dan minder met dumbells, omdat je soms teveel gaat compenseren met een slechte houding. Dat gaat niet bij machines

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hoi allemaal!   Ik ben nieuw op het forum en de reden dat ik op zoek ben gegaan naar forums is omdat ik op zoek ben naar tips over het weer back in shape komen na een botbreuk. Ik heb een jaar geleden dankzij een ongeluk op de fiets mijn onderarm gebroken waarna er een plaatje en schroeven in zijn geplaatst. Na lang te hebben gerevalideerd kan ik nu weer langzaam aan zwaardere gewichten aan.    Hebben jullie ook al eens een zware blessure meegemaakt en hoe zijn jullie er toen weer bovenop gekomen? Op welke manier kan ik nu het best weer m'n kracht en massa opbouwen zonder dat ik m'n arm te veel belast?   Ik ben benieuwd naar jullie tips en verhalen!
    • ja precies en dan de zaterdag full body weg halen en gewoon het gehele weekend rust houden.
    • Ik zou woensdag de benen dag houden, de full body dag weghalen. En na woensdag wer beginnen met dag 1 en dan weer 2 etc. Snap je wat ik bedoel?
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition