Advertentie:

Sign in to follow this  
Ron 101

Symmetrie

Recommended Posts

Symmetrie is helemaal zoek in m'n rug.

Vorig jaar ben ik geopereerd aan de linker schouder rotator en na enkele maanden fitness begint mij toch een groot verschil op te vallen 

tussen links en rechts, een beetje op de borst, maar erg veel in de rug.

Ik denk qua spier volume zo'n 25 %.

Veel oefeningen voor de rug worden met 2 handen uitgevoerd, pull-ups, rows,etc.

Is er een goede manier om te concentreren op 1 kant om een beetje bij te benen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

10 minuten geleden zei Ron 101:

Symmetrie is helemaal zoek in m'n rug.

Vorig jaar ben ik geopereerd aan de linker schouder rotator en na enkele maanden fitness begint mij toch een groot verschil op te vallen 

tussen links en rechts, een beetje op de borst, maar erg veel in de rug.

Ik denk qua spier volume zo'n 25 %.

Veel oefeningen voor de rug worden met 2 handen uitgevoerd, pull-ups, rows,etc.

Is er een goede manier om te concentreren op 1 kant om een beetje bij te benen?

 

 

Hoi Ron,

 

Single arm dumbel row / cable row kun je bijvoorbeeld met 1 arm doen om meer te focussen op je slechtere kant. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renegade row,

of 1-arm cable lat pulldown of machine lat pulldown met een gewoon handvat de latpulldown aan 1 kant doen. Desnoods een touw vasthangen dat je met de andere hand vasthoudt voor steun.

bij de machine row waar je beide armen apart kan bewegen zo werken. Eerst werken met beide armen tesamen, en dan op het einde van de set nog 2-3 x je zwakke kant apart nemen.

ik werk dan minder met dumbells, omdat je soms teveel gaat compenseren met een slechte houding. Dat gaat niet bij machines

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Ja! Hele goeie voor dikke billen!
    • Hallo Kyra   Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.     
    • Hoi Kyra, 220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is. 200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.   Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...   Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat. Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.   Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.   Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv. Gorilla sports Decathlon Helisports Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.  
  • Sponsors