Advertentie:

Sign in to follow this  
aaron097

Hulp met mijn voedingsschema

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Kunnen jullie kijken of mijn voedingsschema een beetje goed is? Ik ben zelf namelijk een ectomorph en ben van 60kg naar 70kg gegaan door veel koolhydraten te eten. Maar nu merk ik dat ik een fat belly krijgt dus heb ik een nieuwe voedingsschema gemaakt. Ik ben 175cm lang, met een vetpercentage rond de 12-14% en weeg nu 70kg. 

voedingsschema-3.xls aaron.xls

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Eerste wat mij zo snel opvalt is dat je te weinig goede vetten binnen krijgt, denk aan cashew noten en/of vis. Ook zou ik wit brood vervangen door bijvoorbeeld spelt brood. Zet je nieuwe schema eens in deze voedingsschema maker, die berekend gelijk je verhoudingen.

 

https://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit in mijn ogen. Je vetten zitten voldoende hoog. 0,8gram /kg lichaamsgewicht is voldoende en daar zit je boven. Je kan eventueel verhogen als je wilt, maar is zeker niet nodig.

eiwitten ook voldoende.

 

je kan wit brood vervangen, maar uiteindelijk maakt dit voor het aankomen/ afvallen niet veel uit. Je zal wel sneller honger hebben omdat het sneller verteerd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 uur geleden zei Fit:

Eerste wat mij zo snel opvalt is dat je te weinig goede vetten binnen krijgt, denk aan cashew noten en/of vis. Ook zou ik wit brood vervangen door bijvoorbeeld spelt brood. Zet je nieuwe schema eens in deze voedingsschema maker, die berekend gelijk je verhoudingen.

 

Beste Fit,

 

Mijn vraag is nu of het erg is als ik meer koolhydraten wil gaan eten. Mensen die ik in de sportschool spreek vertellen mij dat ik veel meer moet blijven eten om te groeien. Maar ik zelf merkte al dat ik een fat belly kreeg doordat ik eerst elke dag rond de 3700 calorieën at dat voornamelijk bijna rond de 600+gram koolhydraten lag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aankomen is kwestie van meer eten dan dat je verbruikt. Wat je eet maakt uiteindelijk niet uit. Teveel aan eiwitten of koolhydraten of vetten maakt niet uit. Een teveel aan energie wordt opgeslaan als vet. Alles wordt eerst afgebroken tot glucose. 

Voor de gezondheid en hormonenbalans van het lichaam is echter een goede verdeling van de macro's nodig.

houdt je eiwitten hoog 2-2,5 gram /kg lichaamsgewicht

vetten minimaal 0,8 gram /kg lichaamsgewicht. Tijdens bulkens verhoog ik deze vaak tot 1,2 - 1,6 gram /kg lichaamsgewicht, want dit maakt het iets makkelijker om bepaalde producten te eten. 

De rest opvullen met koolhydraten.

 

als je bellyfat krijgt, eet je meer calorieen dan je verbruikt.

dit is echter noodzakelijk als je spiermassa wil aankomen. En hiervoor heb je zeker eiwitten en koolhydraten nodig. Dus eet gerust voldoende koolhydraten. Schroef echter je totale calorieen wat terug. Je zou max 0,5kg / week mogen aankomen om de spiermassa te maximaliseren en het vet te minimaliseren.

 

hopelijk heb je hier iets aan.

 

groeten

P2I

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoi,

      Ik ben hier omdat ik graag advies zou krijgen over voeding.
        Leeftijd: 25 jaar Lengte: 178cm Gewicht: 84,2kg Vetpercentage: 16,5%
      In het verleden veel gevoetbald. Tevens ook vaker gestart met fitness, maar ook weer even makkelijk gestopt. Sinds 1-1-2019 heb ik de knop omgezet en ben ik minimaal 5dagen per week gaan sporten. Heb 3 schema’s afgewisseld.   Schema 1: Ma: Benen, Schouders/traps en Buik.
      Di: Borst, Biceps en Buik. Woe: Rug, Triceps en Buik. Do: Benen, Schouders/traps en Buik. Vrij: Borst, Biceps en Buik. Za: Rug, Triceps en Buik. Zo: Rust   Schema 2(Full-Body): Ma: Borst, Biceps, Rug, Triceps en Buik. Di: Benen, Schouders, Traps en Buik. Woe: Rust Do: Borst, Biceps, Rug, Triceps en Buik. Vrij: Benen, Schouders, Traps en Buik. Za: Rust Zo: Rust   Schema 2(5 dagen splitschema): Ma: Benen. Di: Borst en Buik. Woe: Rust. Do: Rug en Onderarmen/Polsen. Vrij: Schouders en Traps. Za: Rust. Zo: Biceps, Triceps en Buik.   Tot midden februari 2020 redelijk volgehouden met soms een maand wat minder enz.   Enkele cijfers van dit ‘’jaar’’(gemeten met zelfde professionele weegschaal en 4punts meting tang): Gewicht januari 2019: 91,1kg Gewicht februari 2020: 86,87kg Vetpercentage januari 2019: 25% Vetpercentage februari 2020: 18,5%   Ik drink overdag alleen maar water en crystal clear (Meer als 5l per dag totaal).   Laatste meting 27-3-2020: Gewicht: 84,2kg Vetpercentage: 16,5%   Nu ben ik op zoek naar een dieet en had ik zelf al wat dingen samengesteld enz. Mijn doel is tussen de 10 en 13 vetpercentage. Ik wil een dieet rond de 2000Kcal.       Wie kan me verder helpen? Ik zoek nog iets wat ik kan eten na het avondeten en eventueel nog iets aanpassen om beter aan mijn doel qua waardes te komen.     Hoor graag     Groetjes.

    • Nice... maar er ontbreekt iets... 🤔 iets wat je de motivatie geeft om net dat extra te doen... 👀    Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
  • Sponsors