Advertentie:

Sign in to follow this  
aaron097

Hulp met mijn voedingsschema

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Kunnen jullie kijken of mijn voedingsschema een beetje goed is? Ik ben zelf namelijk een ectomorph en ben van 60kg naar 70kg gegaan door veel koolhydraten te eten. Maar nu merk ik dat ik een fat belly krijgt dus heb ik een nieuwe voedingsschema gemaakt. Ik ben 175cm lang, met een vetpercentage rond de 12-14% en weeg nu 70kg. 

voedingsschema-3.xls aaron.xls

Advertentie:

Eerste wat mij zo snel opvalt is dat je te weinig goede vetten binnen krijgt, denk aan cashew noten en/of vis. Ook zou ik wit brood vervangen door bijvoorbeeld spelt brood. Zet je nieuwe schema eens in deze voedingsschema maker, die berekend gelijk je verhoudingen.

https://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker/

Ziet er goed uit in mijn ogen. Je vetten zitten voldoende hoog. 0,8gram /kg lichaamsgewicht is voldoende en daar zit je boven. Je kan eventueel verhogen als je wilt, maar is zeker niet nodig.

eiwitten ook voldoende.

je kan wit brood vervangen, maar uiteindelijk maakt dit voor het aankomen/ afvallen niet veel uit. Je zal wel sneller honger hebben omdat het sneller verteerd.

23 uur geleden zei Fit:

Eerste wat mij zo snel opvalt is dat je te weinig goede vetten binnen krijgt, denk aan cashew noten en/of vis. Ook zou ik wit brood vervangen door bijvoorbeeld spelt brood. Zet je nieuwe schema eens in deze voedingsschema maker, die berekend gelijk je verhoudingen.

Beste Fit,

Mijn vraag is nu of het erg is als ik meer koolhydraten wil gaan eten. Mensen die ik in de sportschool spreek vertellen mij dat ik veel meer moet blijven eten om te groeien. Maar ik zelf merkte al dat ik een fat belly kreeg doordat ik eerst elke dag rond de 3700 calorieën at dat voornamelijk bijna rond de 600+gram koolhydraten lag.

Aankomen is kwestie van meer eten dan dat je verbruikt. Wat je eet maakt uiteindelijk niet uit. Teveel aan eiwitten of koolhydraten of vetten maakt niet uit. Een teveel aan energie wordt opgeslaan als vet. Alles wordt eerst afgebroken tot glucose. 

Voor de gezondheid en hormonenbalans van het lichaam is echter een goede verdeling van de macro's nodig.

houdt je eiwitten hoog 2-2,5 gram /kg lichaamsgewicht

vetten minimaal 0,8 gram /kg lichaamsgewicht. Tijdens bulkens verhoog ik deze vaak tot 1,2 - 1,6 gram /kg lichaamsgewicht, want dit maakt het iets makkelijker om bepaalde producten te eten. 

De rest opvullen met koolhydraten.

als je bellyfat krijgt, eet je meer calorieen dan je verbruikt.

dit is echter noodzakelijk als je spiermassa wil aankomen. En hiervoor heb je zeker eiwitten en koolhydraten nodig. Dus eet gerust voldoende koolhydraten. Schroef echter je totale calorieen wat terug. Je zou max 0,5kg / week mogen aankomen om de spiermassa te maximaliseren en het vet te minimaliseren.

hopelijk heb je hier iets aan.

groeten

P2I