Advertentie:

Sign in to follow this  
Sylvie1968

Verkeerde houding

Recommended Posts

Ik heb sinds de puberteit een kromme rug ontwikkeld. Waar ik spijt van had want sinds kort is hij aanzienlijk rechter geworden. Kan dat doordat ik buikspier- en rugspieroefeningen doe? 

Edited by Sylvie1968

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik denk dat dit wel kan. Iets wat in mijn familie veel voorkomt is een voorwaarts gekanteld bekken. Hierbij zijn buikspieren en hamstrings gewoonlijk minder ontwikkeld. Door deze aan te pakken verminderen klachten. Voor mezelf kan ik wel zeggen dat het vooral in je hoofd zit. In die zin dat je er steeds moet op gefocust zijn dat je houding correct is. Ik doe dit door men kruis vooruit te duwen.

Het kan ook dat het bekken achterwaarts is gekanteld. In dit geval zijn de quadriceps en de rugspieren onderontwikkeld. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zeker. Door de spieren te trainen gaan ze opspannen en strakker worden en enige vorm van scheef groeiing recht gaan trekken tot een bepaalde mate. 

Doe hiermee wel voorzichtig aan, je lichaam moet dit alles gewoon worden en er is tijdelijk een grotere kans op blessure

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors