Advertentie:



Sign in to follow this  
Sylvie1968

Verkeerde houding

Recommended Posts

Ik heb sinds de puberteit een kromme rug ontwikkeld. Waar ik spijt van had want sinds kort is hij aanzienlijk rechter geworden. Kan dat doordat ik buikspier- en rugspieroefeningen doe? 

Edited by Sylvie1968

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik denk dat dit wel kan. Iets wat in mijn familie veel voorkomt is een voorwaarts gekanteld bekken. Hierbij zijn buikspieren en hamstrings gewoonlijk minder ontwikkeld. Door deze aan te pakken verminderen klachten. Voor mezelf kan ik wel zeggen dat het vooral in je hoofd zit. In die zin dat je er steeds moet op gefocust zijn dat je houding correct is. Ik doe dit door men kruis vooruit te duwen.

Het kan ook dat het bekken achterwaarts is gekanteld. In dit geval zijn de quadriceps en de rugspieren onderontwikkeld. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zeker. Door de spieren te trainen gaan ze opspannen en strakker worden en enige vorm van scheef groeiing recht gaan trekken tot een bepaalde mate. 

Doe hiermee wel voorzichtig aan, je lichaam moet dit alles gewoon worden en er is tijdelijk een grotere kans op blessure

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Je hebt zo van die mensen die van nature uit iets meer hebben dan een ander. Ik herinner me nog de eerste keer dat ik een bench press moest uitvoeren. De trainer adviseerde mij om te beginnen met enkel de barbell(20kg). Ik vond het redelijk vernederend om vast te stellen dat dit zwaar aanvoelde. Zo was er in die tijd ook iemand in de gym, een echte natuurmens, met een band in zijn haren. Hij vond dat gedoe met shake's, vitaminen en supplementen maar niks. Hij duwde wel 140kg op de bench, 100kg small grip. Je kon verder aan niets zien dat hij aan krachttraining deed.
    • Al het bovenstaande!   En daarbij zeg ik ook: Vergelijk jezelf niet met anderen en grafiekjes. Wat belangrijk is, is wat jij van je eigen lijf vind. En of iemand anders dat mooi, vet, awesome, fit of iets anders vindt... is totaal onbelangrijk...
    • Jeetje wat een tijdsverdrijf... Betere hobby zoeken denk ik  
  • Sponsors