Advertentie:

Sign in to follow this  
Dimi

Dimi Logboek

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik start ook met een logboek waarop jullie mijn trainingen kunnen zien. Ik staat natuurlijk open voor tips, of opmerkingen wat ik mis of goed doe :)

Mijn doel is wat spiermassa op te bouwen, maar vooral vetpercentage naar beneden halen.

Aangezien ik op 26% sta, ben ik van mening dat mijn % zal dalen via krachttraining. Meer spieren, meer vetverbranding.

Op ''rust'dagen zou ik wel eventueel aan cardio doen. Weet niet of dit haalbaar is volgens jullie? 3 dagen krachttraining, 2 dagen cardio.

Mijn programma ziet er zo uit.

- Borst-Triceps-Kuiten
- Rug-Biceps-Buik
- Benen-schouders-trapezius
- Cardio: HIIT-training in de dagen tussenin

Laat gerust weten indien jullie veranderingen aanraden Boyz!

Hieronder mijn training van gisteren afgewerkt in de sportschool :)

Maandag   
 OefeningSetsKG
OPWARMING:Fietsen10min 
BORST:Bench press4 X 860kg
 Incline dumbell press 4 X 844kg
 Fly met dumbells 3 X 1028kg
 Arm adductie machine 3 X 1075kg
TRICEPSFrench press 4 x 1028kg
 Triceps press down4 x 1024kg
 Triceps dips 3to failure
KUITENCalf raise staand 4 x 1550kg
 Calf raise zittend4 x 1590kg

Advertentie:

Schema ziet er goed uit! Ik volg je log ! :) op je rust dagen kun je idd hiit doen om je vet percentage te verlage daar is hiit juist voor bedoeld. Succes  !

Schema ziet er goed uit! Ik volg je log ! :) op je rust dagen kun je idd hiit doen om je vet percentage te verlage daar is hiit juist voor bedoeld. Succes  !

Hey Fit, thanks, leuk om te horen! :)

Is de rest van je schema ook al bekent ? :)

Ik zou de andere 2 dagen van mijn trainingsweek dit doen:

Ik heb had het eens gevonden op een forum en het leek me op het eerste zicht wel goed.

Oefening Sets KG
OPWARMING: Fietsen 10min  
RUG Lat pull down 4 X 8  
  Bent over rows 4 X 8  
  Seated rows 4 x 8  
  Optrekken met machine  3 to failure
BICEPS Barbell curll 4 x 12  
  Schuine dumbell curll 4 x 12  
  Preacher curll  3 x 10  
BUIK Crunches 3 x 15  
  hangend knieheffen 3 x 15  
  Schuine crunches  3 x 15  
eventueel* Plank 3x  to failure

Oefening Sets KG
OPWARMING: Fietsen 10min  
BENEN Leg extensions 4 x 10  
  Squaten 4 x 10  
  leg curl 4 x 10  
  leg press 4 x 10  
SCHOUDERS frontpress  4 x 10  
  upright rows 4 x 10  
  side raises 3 x 10  
  bent over raises  3 x 10  
TRAPEZIUS Shrugs achter 3 x 12  
  Shrugs voor  3 x 12  

Ziet er zeker goed uit hoor! Wel behoorlijk lange dagen zo hahah :D

Ziet er zeker goed uit hoor! Wel behoorlijk lange dagen zo hahah :D

Ik heb genoeg stilgestaan, tijd voor wat actie! :D

Haha ja ben benieuwt naar je vorderingen :D

Ik zie bij je benen dag eerst leg extension (isolatie) en vervolgens squat (compound) vervolgens leg curl (isolatie) en leg press 

Het Is verstandiger om leg press- squat (deze 2 kun je ook omdraaien) en daarna pas isolatie te doen: extension en curl 

Anders zijn na de isolatie oefening eigenlijk al je spieren heel moe waardoor een compound oefening heel lastig gaat worden sinds je benen waar je het het voornaamst mee doet al bijna aan het eind van hun Latijn zijn 

Verder Is het een mooi schema :) 

Edited by Q_inten
  • Upvote 1

Ik zie bij je benen dag eerst leg extension (isolatie) en vervolgens squat (compound) vervolgens leg curl (isolatie) en leg press 

Het Is verstandiger om leg press- squat (deze 2 kun je ook omdraaien) en daarna pas isolatie te doen: extension en curl 

Anders zijn na de isolatie oefening eigenlijk al je spieren heel moe waardoor een compound oefening heel lastig gaat worden sinds je benen waar je het het voornaamst mee doet al bijna aan het eind van hun Latijn zijn 

Verder Is het een mooi schema :) 

Ok danku voor de tips Q_inten, ik zal dit aanpassen :) 

Hoi Dimi,

Ik zie een mooi schema. Goed inelkaar gezet. Je bent al goed op weg door je goed te laten informeren en daardoor goed voorbereid te werk te gaan. Zorg dat je ook weer niet nu super enthousiast gaat beginnen en dan uiteindelijk zo moe word vam alles dat het je teveel gaat worden. Ik weet verder je sportieve verleden niet, maar de meesten die inneens van niet zo fanatiek beginnen stoppen dan ook weer heel snel omdat ze het noet volhouden. Zorg sus dat je het leuk blijf vinden en hou die cardio dagen dan als extraatje als je zin heb ( geen must ). 

Zet m op !!!!!!

Hoi Dave,

Dankuwel voor de complimenten! :)

Ik heb krachttraining altijd al leuk gevonden. Vroeger combineerde ik het met voetbal. Maar door 2 enkelbreuken op 2 jaar tijd, heb ik in de put gezeten. Ik was net genezen van mijn eerste toen ik paar maanden nadien mijn tweede brak. Ik heb dus al een vrij sportief achtergrond, ik voel me terug heel goed in mijn vel en ik heb nergens last van. Dus wil ik er graag opnieuw stevig invliegen. Ik verander om de 6 weken van schema om de spieren te prikkelen en de routine te doorbreken, zodat ik steeds weer een uitdaging heb.

I’ill keep you updated!