Dimi

Dimi Logboek

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik start ook met een logboek waarop jullie mijn trainingen kunnen zien. Ik staat natuurlijk open voor tips, of opmerkingen wat ik mis of goed doe :)

Mijn doel is wat spiermassa op te bouwen, maar vooral vetpercentage naar beneden halen.

Aangezien ik op 26% sta, ben ik van mening dat mijn % zal dalen via krachttraining. Meer spieren, meer vetverbranding.

Op ''rust'dagen zou ik wel eventueel aan cardio doen. Weet niet of dit haalbaar is volgens jullie? 3 dagen krachttraining, 2 dagen cardio.

Mijn programma ziet er zo uit.

- Borst-Triceps-Kuiten
- Rug-Biceps-Buik
- Benen-schouders-trapezius
- Cardio: HIIT-training in de dagen tussenin

Laat gerust weten indien jullie veranderingen aanraden Boyz!

 

Hieronder mijn training van gisteren afgewerkt in de sportschool :)

Maandag   
 OefeningSetsKG
OPWARMING:Fietsen10min 
BORST:Bench press4 X 860kg
 Incline dumbell press 4 X 844kg
 Fly met dumbells 3 X 1028kg
 Arm adductie machine 3 X 1075kg
TRICEPSFrench press 4 x 1028kg
 Triceps press down4 x 1024kg
 Triceps dips 3to failure
KUITENCalf raise staand 4 x 1550kg
 Calf raise zittend4 x 1590kg

 

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Schema ziet er goed uit! Ik volg je log ! :) op je rust dagen kun je idd hiit doen om je vet percentage te verlage daar is hiit juist voor bedoeld. Succes  !

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Schema ziet er goed uit! Ik volg je log ! :) op je rust dagen kun je idd hiit doen om je vet percentage te verlage daar is hiit juist voor bedoeld. Succes  !

Hey Fit, thanks, leuk om te horen! :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou de andere 2 dagen van mijn trainingsweek dit doen:

Ik heb had het eens gevonden op een forum en het leek me op het eerste zicht wel goed.

 OefeningSetsKG
OPWARMING:Fietsen10min 
RUGLat pull down4 X 8 
 Bent over rows4 X 8 
 Seated rows4 x 8 
 Optrekken met machine 3to failure
BICEPSBarbell curll4 x 12 
 Schuine dumbell curll4 x 12 
 Preacher curll 3 x 10 
BUIKCrunches3 x 15 
 hangend knieheffen3 x 15 
 Schuine crunches 3 x 15 
eventueel*Plank3x to failure
    
 OefeningSetsKG
OPWARMING:Fietsen10min 
BENENLeg extensions4 x 10 
 Squaten4 x 10 
 leg curl4 x 10 
 leg press4 x 10 
SCHOUDERSfrontpress 4 x 10 
 upright rows4 x 10 
 side raises3 x 10 
 bent over raises 3 x 10 
TRAPEZIUSShrugs achter3 x 12 
 Shrugs voor 3 x 12 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ziet er zeker goed uit hoor! Wel behoorlijk lange dagen zo hahah :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie bij je benen dag eerst leg extension (isolatie) en vervolgens squat (compound) vervolgens leg curl (isolatie) en leg press 

Het Is verstandiger om leg press- squat (deze 2 kun je ook omdraaien) en daarna pas isolatie te doen: extension en curl 

Anders zijn na de isolatie oefening eigenlijk al je spieren heel moe waardoor een compound oefening heel lastig gaat worden sinds je benen waar je het het voornaamst mee doet al bijna aan het eind van hun Latijn zijn 

Verder Is het een mooi schema :) 

bewerkt door Q_inten
  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie bij je benen dag eerst leg extension (isolatie) en vervolgens squat (compound) vervolgens leg curl (isolatie) en leg press 

Het Is verstandiger om leg press- squat (deze 2 kun je ook omdraaien) en daarna pas isolatie te doen: extension en curl 

Anders zijn na de isolatie oefening eigenlijk al je spieren heel moe waardoor een compound oefening heel lastig gaat worden sinds je benen waar je het het voornaamst mee doet al bijna aan het eind van hun Latijn zijn 

Verder Is het een mooi schema :) 

Ok danku voor de tips Q_inten, ik zal dit aanpassen :) 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Dimi,

Ik zie een mooi schema. Goed inelkaar gezet. Je bent al goed op weg door je goed te laten informeren en daardoor goed voorbereid te werk te gaan. Zorg dat je ook weer niet nu super enthousiast gaat beginnen en dan uiteindelijk zo moe word vam alles dat het je teveel gaat worden. Ik weet verder je sportieve verleden niet, maar de meesten die inneens van niet zo fanatiek beginnen stoppen dan ook weer heel snel omdat ze het noet volhouden. Zorg sus dat je het leuk blijf vinden en hou die cardio dagen dan als extraatje als je zin heb ( geen must ). 

Zet m op !!!!!!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Dave,

Dankuwel voor de complimenten! :)

Ik heb krachttraining altijd al leuk gevonden. Vroeger combineerde ik het met voetbal. Maar door 2 enkelbreuken op 2 jaar tijd, heb ik in de put gezeten. Ik was net genezen van mijn eerste toen ik paar maanden nadien mijn tweede brak. Ik heb dus al een vrij sportief achtergrond, ik voel me terug heel goed in mijn vel en ik heb nergens last van. Dus wil ik er graag opnieuw stevig invliegen. Ik verander om de 6 weken van schema om de spieren te prikkelen en de routine te doorbreken, zodat ik steeds weer een uitdaging heb.

 

I’ill keep you updated!

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden