Advertentie:

Sign in to follow this  
Ron 101

Feestjes ?

Recommended Posts

Prettige feestdagen aan allen!

Ik ben me best bewust van de ironie na het filmpje dat ik postte... ;)

Maar heb me dus laten gaan tijdens de feestdagen...

Veel alcohol,  weinig tot geen workouts.

De meeste mensen komen dan aan.... ik ben zelf 4 kilo kwijt ?!

Niet meteen vet aangekomen, maar eerder voelen de spieren minder vol.... O.o 

Tijd om een beter dieet te volgen?

Graag wat uitleg indien mogelijk 

Foto op onbewaakt moment ...

 

Edited by Ron 101
Foto weinig relevant

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Als je vaak in de 8-10 herhalingen traint, dan is een groot deel van je volle spieren glycogeen en water. Door enkele dagen niet te trainen, verlies je die pomp en dus ook veel glycogeen reserve en water. Dit kan wel 2 kg gaan schelen hoor( afhankelijk van hoe gespierd je bent).

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 uur geleden zei P2I:

Als je vaak in de 8-10 herhalingen traint, dan is een groot deel van je volle spieren glycogeen en water. Door enkele dagen niet te trainen, verlies je die pomp en dus ook veel glycogeen reserve en water. Dit kan wel 2 kg gaan schelen hoor( afhankelijk van hoe gespierd je bent).

 

Glycogeen is toch een koolhydraat? Zou met m'n koolhydraat arm dieet dan niet het tegengestelde gebeuren? Dank je ik ben nieuw in de materie... Ik vond op bijna 2 weken 4 kilo vrij veel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, glycogeen is de brandstot die we nodig hebben. Alles wordt omgezet naar glycogeen, ook eiwitten en vetten.

als we veel,zwaar, lang trainen putten we onze spieren uit. Ons lichaam gaat zich hier tegen wapenen door de spiervezels te laten groeien en hier in een groter reserve op te slaan van glycogeen. Daarom moeten we steeds blijven zwaarder gaan om ze te blijven uitputten.

daarbij gaan de spieren ook extra creatine, vocht opslaan en tijdens het herstel van de spieren ook extra bloed ontvangen.

als je dan een tijdje niet traint, verdwijnen het reserve van glycogeen, vocht,... want het lichaam heeft het niet nodig.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, hoeveel moet je kosten om me te begeleiden? <3 

Glycogeen is wel degelijk een suikerverbinding... btw

Spijtig dat iemand met uw kennis nooit betaalbaar zal zijn voor mij, mr dat lost deze site een beetje op ... ;)                   wil deze reactie dan zeggen dat ik ofwel te hard train of net niet? 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minuten geleden zei Ron 101:

ok, hoeveel moet je kosten om me te begeleiden? <3 

Glycogeen is wel degelijk een suikerverbinding... btw

Spijtig dat iemand met uw kennis nooit betaalbaar zal zijn voor mij, mr dat lost deze site een beetje op ... ;)                   wil deze reactie dan zeggen dat ik ofwel te hard train of net niet? 

 

 

Ik probeer mijn prijzen democratisch te houden en doe ook regelmatig challenges tegen goedkopere prijzen om PT voor (bijna) iedereen toegankelijk te maken. Daarbij hebben leden van krachtforum 10% korting ;)

 

ik heb binnnekort ook een ebook met echt alle uitleg die je nodig hebt.

 

train je teveel of te weinig, dat maakt het verschil niet. Je traint eerder "fout". Wil ik zeggen dat je te vaak in de hoge rep ranges traint, waardoor ke vooral op de pomp werkt in de 8-12 rep range. Je bouwt dus weinig kwalitatieve massa op die blijft wanneer de pomp verdwenen is. 

Start je trainingen met enkele compound lifts in de 4-6 rep range. Bouw dan erna op met enkele lifts in de 8-10 rep range

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors