Advertentie:



Sign in to follow this  
Ron 101

Feestjes ?

Recommended Posts

Prettige feestdagen aan allen!

Ik ben me best bewust van de ironie na het filmpje dat ik postte... ;)

Maar heb me dus laten gaan tijdens de feestdagen...

Veel alcohol,  weinig tot geen workouts.

De meeste mensen komen dan aan.... ik ben zelf 4 kilo kwijt ?!

Niet meteen vet aangekomen, maar eerder voelen de spieren minder vol.... O.o 

Tijd om een beter dieet te volgen?

Graag wat uitleg indien mogelijk 

Foto op onbewaakt moment ...

 

Edited by Ron 101
Foto weinig relevant

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Als je vaak in de 8-10 herhalingen traint, dan is een groot deel van je volle spieren glycogeen en water. Door enkele dagen niet te trainen, verlies je die pomp en dus ook veel glycogeen reserve en water. Dit kan wel 2 kg gaan schelen hoor( afhankelijk van hoe gespierd je bent).

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 uur geleden zei P2I:

Als je vaak in de 8-10 herhalingen traint, dan is een groot deel van je volle spieren glycogeen en water. Door enkele dagen niet te trainen, verlies je die pomp en dus ook veel glycogeen reserve en water. Dit kan wel 2 kg gaan schelen hoor( afhankelijk van hoe gespierd je bent).

 

Glycogeen is toch een koolhydraat? Zou met m'n koolhydraat arm dieet dan niet het tegengestelde gebeuren? Dank je ik ben nieuw in de materie... Ik vond op bijna 2 weken 4 kilo vrij veel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, glycogeen is de brandstot die we nodig hebben. Alles wordt omgezet naar glycogeen, ook eiwitten en vetten.

als we veel,zwaar, lang trainen putten we onze spieren uit. Ons lichaam gaat zich hier tegen wapenen door de spiervezels te laten groeien en hier in een groter reserve op te slaan van glycogeen. Daarom moeten we steeds blijven zwaarder gaan om ze te blijven uitputten.

daarbij gaan de spieren ook extra creatine, vocht opslaan en tijdens het herstel van de spieren ook extra bloed ontvangen.

als je dan een tijdje niet traint, verdwijnen het reserve van glycogeen, vocht,... want het lichaam heeft het niet nodig.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, hoeveel moet je kosten om me te begeleiden? <3 

Glycogeen is wel degelijk een suikerverbinding... btw

Spijtig dat iemand met uw kennis nooit betaalbaar zal zijn voor mij, mr dat lost deze site een beetje op ... ;)                   wil deze reactie dan zeggen dat ik ofwel te hard train of net niet? 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minuten geleden zei Ron 101:

ok, hoeveel moet je kosten om me te begeleiden? <3 

Glycogeen is wel degelijk een suikerverbinding... btw

Spijtig dat iemand met uw kennis nooit betaalbaar zal zijn voor mij, mr dat lost deze site een beetje op ... ;)                   wil deze reactie dan zeggen dat ik ofwel te hard train of net niet? 

 

 

Ik probeer mijn prijzen democratisch te houden en doe ook regelmatig challenges tegen goedkopere prijzen om PT voor (bijna) iedereen toegankelijk te maken. Daarbij hebben leden van krachtforum 10% korting ;)

 

ik heb binnnekort ook een ebook met echt alle uitleg die je nodig hebt.

 

train je teveel of te weinig, dat maakt het verschil niet. Je traint eerder "fout". Wil ik zeggen dat je te vaak in de hoge rep ranges traint, waardoor ke vooral op de pomp werkt in de 8-12 rep range. Je bouwt dus weinig kwalitatieve massa op die blijft wanneer de pomp verdwenen is. 

Start je trainingen met enkele compound lifts in de 4-6 rep range. Bouw dan erna op met enkele lifts in de 8-10 rep range

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors