Advertentie:



Sign in to follow this  
Ron 101

Feestjes ?

Recommended Posts

Prettige feestdagen aan allen!

Ik ben me best bewust van de ironie na het filmpje dat ik postte... ;)

Maar heb me dus laten gaan tijdens de feestdagen...

Veel alcohol,  weinig tot geen workouts.

De meeste mensen komen dan aan.... ik ben zelf 4 kilo kwijt ?!

Niet meteen vet aangekomen, maar eerder voelen de spieren minder vol.... O.o 

Tijd om een beter dieet te volgen?

Graag wat uitleg indien mogelijk 

Foto op onbewaakt moment ...

 

Edited by Ron 101
Foto weinig relevant

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Als je vaak in de 8-10 herhalingen traint, dan is een groot deel van je volle spieren glycogeen en water. Door enkele dagen niet te trainen, verlies je die pomp en dus ook veel glycogeen reserve en water. Dit kan wel 2 kg gaan schelen hoor( afhankelijk van hoe gespierd je bent).

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 uur geleden zei P2I:

Als je vaak in de 8-10 herhalingen traint, dan is een groot deel van je volle spieren glycogeen en water. Door enkele dagen niet te trainen, verlies je die pomp en dus ook veel glycogeen reserve en water. Dit kan wel 2 kg gaan schelen hoor( afhankelijk van hoe gespierd je bent).

 

Glycogeen is toch een koolhydraat? Zou met m'n koolhydraat arm dieet dan niet het tegengestelde gebeuren? Dank je ik ben nieuw in de materie... Ik vond op bijna 2 weken 4 kilo vrij veel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, glycogeen is de brandstot die we nodig hebben. Alles wordt omgezet naar glycogeen, ook eiwitten en vetten.

als we veel,zwaar, lang trainen putten we onze spieren uit. Ons lichaam gaat zich hier tegen wapenen door de spiervezels te laten groeien en hier in een groter reserve op te slaan van glycogeen. Daarom moeten we steeds blijven zwaarder gaan om ze te blijven uitputten.

daarbij gaan de spieren ook extra creatine, vocht opslaan en tijdens het herstel van de spieren ook extra bloed ontvangen.

als je dan een tijdje niet traint, verdwijnen het reserve van glycogeen, vocht,... want het lichaam heeft het niet nodig.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, hoeveel moet je kosten om me te begeleiden? <3 

Glycogeen is wel degelijk een suikerverbinding... btw

Spijtig dat iemand met uw kennis nooit betaalbaar zal zijn voor mij, mr dat lost deze site een beetje op ... ;)                   wil deze reactie dan zeggen dat ik ofwel te hard train of net niet? 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minuten geleden zei Ron 101:

ok, hoeveel moet je kosten om me te begeleiden? <3 

Glycogeen is wel degelijk een suikerverbinding... btw

Spijtig dat iemand met uw kennis nooit betaalbaar zal zijn voor mij, mr dat lost deze site een beetje op ... ;)                   wil deze reactie dan zeggen dat ik ofwel te hard train of net niet? 

 

 

Ik probeer mijn prijzen democratisch te houden en doe ook regelmatig challenges tegen goedkopere prijzen om PT voor (bijna) iedereen toegankelijk te maken. Daarbij hebben leden van krachtforum 10% korting ;)

 

ik heb binnnekort ook een ebook met echt alle uitleg die je nodig hebt.

 

train je teveel of te weinig, dat maakt het verschil niet. Je traint eerder "fout". Wil ik zeggen dat je te vaak in de hoge rep ranges traint, waardoor ke vooral op de pomp werkt in de 8-12 rep range. Je bouwt dus weinig kwalitatieve massa op die blijft wanneer de pomp verdwenen is. 

Start je trainingen met enkele compound lifts in de 4-6 rep range. Bouw dan erna op met enkele lifts in de 8-10 rep range

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hey,   Weet niet of jd inmiddels al handvaten oid hebt aangeschaft als hulpmiddel bij push ups. Maar deze kunnen je zeker helpen. Zelf heb ik ook last gehad van mijn polsen en dan helpt dit zeker. Je kan evt op je vuisten aankijken of dit beter gaat dan heeft je pols dezelfde houding.
    • Beginnen met krachttraining is natuurlijk top.   Ik ben geen coach, Maar het is allereerst belangrijk voor jezelf om te bepalen hoeveel calorieen je nu dagelijks verbruikt en wat je eet (gezond/ongezond). Ga ervan uit dat je door het sporten meer calorieen nodig zult hebben. Hoe jou lijf reageert op een paar honderd calorieen meer of minder is aankijken.    Ga hiernaast bedenken wat je wilt bereiken en in hoeverre je bereid bent een strikt voedingsschema aan te houden. Sommige beginnen en gaan gelijk all inn en nemen een strikt dieet met kip, rijst, groente noten etc) en stoppen na een half jaar omdat ze het zat zijn.. dit is zonde. Andere beginnen met een schema welke je voorziet van de belangrijkste bouwstoffen en daarnaast gewoon aardappels met groente en een boterham eten, zij zullen de eerste periode ook zeker resultaten zien en gaan om meer te bereiken met een hogere motivatie hun voeding steeds verder aanpassen voor meer resultaat.   Het is in ieder geval belangrijk om de juiste voedingsstoffen binnen krijgen zoals groente/fruit(vitamines), eiwitten(kip, eieren, vis) en mineralen(noten, granen etc).   Een flink deel vet verliezen in die eerste periode is natuurlijk wel prettig, dit zal er ook voor zorgen dat de vordering in de spiergroei beter zichtbaar is.   Vrijwel iedereen welke begint met trainen zal in eerste instantie wat vet verliezen en tegelijk spier opbouwen, maar op den duur zal je moeten kiezen tussen het bouwen van spieren of verliezen van vet. Voor beide geld dat het belangrijk is om niet van de juiste voeding te wijken, maar je inname calorieen te verhogen of verlagen.   En dan zeker niet onbelangrijk voor een beginner. De oefeningen juist uitvoeren zal in het begin niet gemakkelijk zijn, je motoriek is dit niet gewend. Dus leg hier de focus op. De kilos komen later. Informeer je goed hierover en probeer dmv een spiegel of dergelijke ervoor te zorgen dat je houding en uitvoering goed is.   Veel succes,      
    • Ik ben een leek in krachttraining en wil hiermee starten. Ik weet alleen niet hoe ik er aan moet beginnen want het is erg overweldigend. Is er iemand die me op weg kan helpen? Ik heb een bankje en wat halters liggen en moet het daarmee doen tot ik naar de sportschool kan. Mijn grootste vraagteken is hoe ik een voedingsschema kan maken? Is dat in verhouding met lengte en gewicht? Ik zit wat over mijn ideaal gewicht die ik zou moeten hebben. Moet ik dan eerst afvallen en dan starten of kan dit gaande weg?
  • Sponsors