Advertentie:

Ron 101

Dikke nek

Recommended Posts

Nekspieren zijn voor sommigen een probleem om te ontwikkelen.

Dus bij deze de oefening die ik om de 2 weken doe.... m'n nek en schouders vind ik zelf m'n beste features.

Als iemand deze zou willen proberen, ik had graag feedback gekregen, dus alvast bedankt.

Ik begin met een serie dumbell shrugs naast het lichaam van ongeveer een derde lichaamsgewicht per kant tot ik het voel.

Dan met kleine gewichtjes , ongeveer 2 kg per kant, 1 tel 45 graden naast het lichaam,

1 tel 90 graden,

dan 2 tellen 45 graden, 2 tellen 90 graden,3 tellen 45 graden, 3 tellen 90 graden

etc. dit tot 10 tellen en dan terug naar 9/8/7 tellen... enz.

Daarbij trek ik de schouders goed naar achter en let op vorm.

Dan terug shrugs maar dan achter de rug en wederom met de kleine gewichtjes hetzelfde.

Werkt voor mij en m'n maat, die echt geen nek kon ontwikkelen ervoor. 

Foto voor gedeeltelijke verduidelijking en echt een verhaal dat je eens moet lezen!

 

 

crucifix.jpg

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Onder de schouderlijn is thans meer schouders die worden aangesproken, boven de schouderlijn zijn het de traps

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden