Advertentie:

Sign in to follow this  
Ron 101

Dikke nek

Recommended Posts

Nekspieren zijn voor sommigen een probleem om te ontwikkelen.

Dus bij deze de oefening die ik om de 2 weken doe.... m'n nek en schouders vind ik zelf m'n beste features.

Als iemand deze zou willen proberen, ik had graag feedback gekregen, dus alvast bedankt.

Ik begin met een serie dumbell shrugs naast het lichaam van ongeveer een derde lichaamsgewicht per kant tot ik het voel.

Dan met kleine gewichtjes , ongeveer 2 kg per kant, 1 tel 45 graden naast het lichaam,

1 tel 90 graden,

dan 2 tellen 45 graden, 2 tellen 90 graden,3 tellen 45 graden, 3 tellen 90 graden

etc. dit tot 10 tellen en dan terug naar 9/8/7 tellen... enz.

Daarbij trek ik de schouders goed naar achter en let op vorm.

Dan terug shrugs maar dan achter de rug en wederom met de kleine gewichtjes hetzelfde.

Werkt voor mij en m'n maat, die echt geen nek kon ontwikkelen ervoor. 

Foto voor gedeeltelijke verduidelijking en echt een verhaal dat je eens moet lezen!

 

 

crucifix.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Onder de schouderlijn is thans meer schouders die worden aangesproken, boven de schouderlijn zijn het de traps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors