Advertentie:

Sign in to follow this  
Ron 101

Dikke nek

Recommended Posts

Nekspieren zijn voor sommigen een probleem om te ontwikkelen.

Dus bij deze de oefening die ik om de 2 weken doe.... m'n nek en schouders vind ik zelf m'n beste features.

Als iemand deze zou willen proberen, ik had graag feedback gekregen, dus alvast bedankt.

Ik begin met een serie dumbell shrugs naast het lichaam van ongeveer een derde lichaamsgewicht per kant tot ik het voel.

Dan met kleine gewichtjes , ongeveer 2 kg per kant, 1 tel 45 graden naast het lichaam,

1 tel 90 graden,

dan 2 tellen 45 graden, 2 tellen 90 graden,3 tellen 45 graden, 3 tellen 90 graden

etc. dit tot 10 tellen en dan terug naar 9/8/7 tellen... enz.

Daarbij trek ik de schouders goed naar achter en let op vorm.

Dan terug shrugs maar dan achter de rug en wederom met de kleine gewichtjes hetzelfde.

Werkt voor mij en m'n maat, die echt geen nek kon ontwikkelen ervoor. 

Foto voor gedeeltelijke verduidelijking en echt een verhaal dat je eens moet lezen!

 

 

crucifix.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Onder de schouderlijn is thans meer schouders die worden aangesproken, boven de schouderlijn zijn het de traps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Daar had ik nog nooit van gehoord. Maar ik begrijp als ik de uitvoering zie dat er een grote compressie ontstaat naar het einde van de beweging.
    • Vandaag drag curls geprobeerd als bicepsoefening. Deze bijna uitgestorven oefening beviel met zo goed dat ik ze graag aanbeveel aan mensen die eens een andere trainingsprikkel aan hun biceps willen geven.  Je zal een pak minder gewicht kunnen gebruiken maar daartegenover ervaar je een geweldige contractie  in de biceps, allee ik toch. Werkt vooral op het lange hoofd van de biceps en de oefening zou voor een goede biceps piek zorgen. Ik ben een believer in ieder geval !  
    • Dit schema is voor zowel beginners al gevorderden! Veel succes en maak het jezelf niet te makkelijk
  • Sponsors