Advertentie:



Sign in to follow this  
Ron 101

Dikke nek

Recommended Posts

Nekspieren zijn voor sommigen een probleem om te ontwikkelen.

Dus bij deze de oefening die ik om de 2 weken doe.... m'n nek en schouders vind ik zelf m'n beste features.

Als iemand deze zou willen proberen, ik had graag feedback gekregen, dus alvast bedankt.

Ik begin met een serie dumbell shrugs naast het lichaam van ongeveer een derde lichaamsgewicht per kant tot ik het voel.

Dan met kleine gewichtjes , ongeveer 2 kg per kant, 1 tel 45 graden naast het lichaam,

1 tel 90 graden,

dan 2 tellen 45 graden, 2 tellen 90 graden,3 tellen 45 graden, 3 tellen 90 graden

etc. dit tot 10 tellen en dan terug naar 9/8/7 tellen... enz.

Daarbij trek ik de schouders goed naar achter en let op vorm.

Dan terug shrugs maar dan achter de rug en wederom met de kleine gewichtjes hetzelfde.

Werkt voor mij en m'n maat, die echt geen nek kon ontwikkelen ervoor. 

Foto voor gedeeltelijke verduidelijking en echt een verhaal dat je eens moet lezen!

 

 

crucifix.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Onder de schouderlijn is thans meer schouders die worden aangesproken, boven de schouderlijn zijn het de traps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Is nog nieuw. Neemt te veel plaats in beslag. Had mij misrekend. 500,00 euro Af te halen in Veurne (Be)  
    • Welkom hier Cuyver, Leuk dat je wilt beginnen. ik gebruik een app genaamd Food, van virtual gym. Daar kan je invoeren wat je eet en die houd de calorieën aan i.c.m. het aantal eiwitten, koolhydraten en vetten wat je binnenkrijgt.    Persoonlijk zou ik niet alles in één keer aan passen qua voeding, wat hierboven ook word beschreven door JLF3105, maar steeds beetje bij beetje, anders heb je kans dat je het zat word en er mee stopt.   Qua training is het handig om te beginnen met de grote Compound oefeningen, als de Bench press (borst), Squat(Benen), Bent over Row(Rug), Overhead Press(Schouders), en eventueel de Deadlift (wees daar alleen wel voorzichtig mee, en let op een goede uitvoering).   Je kan op YouTube heel veel filmpjes bekijken over de goede uitvoering van deze oefeningen.   Laatste tip die me te binnen schiet is, mocht de sportschool open gaan en je daar heen gaat, laat je niet "intimideren" door de grote jongens die allemaal zwaar liften. Doe gewoon je eigen ding, let goed op de uitvoering en ga niet meteen te zwaar.   Veel plezier!
    • Hey,   Weet niet of jd inmiddels al handvaten oid hebt aangeschaft als hulpmiddel bij push ups. Maar deze kunnen je zeker helpen. Zelf heb ik ook last gehad van mijn polsen en dan helpt dit zeker. Je kan evt op je vuisten aankijken of dit beter gaat dan heeft je pols dezelfde houding.
  • Sponsors