Advertentie:

Fit

Maximale 1 rep

Recommended Posts

Wat is jullie maximale 1 rep bij de grote 3 oefeningen?

bij mij:

squat : 170

benchpress : 115

deadlift : 150

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Normaal gezien 1 x per week, tenzij we bvb. 4 keer in de week gaan, dan zou het toevallig eens 2 keer kunnen zijn. Nu, die 130kg is al eventjes geleden gedaan.

Ik was jammer genoeg bij die 140kg niet in topvorm, het heeft pijn gedaan, vooral bij het gewicht naar beneden laten gaan. Ik had last aan mijn armen aan de aanhechtingspunten ter hoogte van de elleboog., maar het is mij toch maar mooi gelukt...

Was er blij mee... maar heb er tot en met gisteren nog last van gehad...

Edited by Praetorian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel netjes hoor, ik heb altijd last van m'n schouder met bench, erg blessure gevoelig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is mijn linkerpols erg gevoelig normaal. En de aanhechting aan beide ellebogen. Komt enkele keren per jaar voor, maar verdwijnt ook altijd weer.... gelukkig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter dat het weer verdwijnt, bij mijn schouder gaat het helaas niet weg. Nouja de pijn gaat weg alleen zodra ik weer train heb ik weer last.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet laten onderzoeken, zit er wel over te denken om het te laten doen omdat het maar niet over gaat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit echt een 1RM gedaan, train altijd op gevoel. Of ik nu 10 kg meer of minder druk, maakt mij niet zoveel uit. Heb natuurlijk wel een idee van de gewichten waar ik setjes mee doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewicht zegt zowieso niet alles natuurlijk :) Maar het blijft leuk om af en toe een personal record te halen vind ik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n eerste post hier :)

M'n beste 1RM's tot nu toe zijn 210/140/240 volgens de wedstrijdregels bij powerlifting.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 uur geleden zei Guido:

M'n eerste post hier :)

M'n beste 1RM's tot nu toe zijn 210/140/240 volgens de wedstrijdregels bij powerlifting.

Leuk dat je mee komt posten! :D

Mooie 1RM's! Doe je ook wedstrijden verder?

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minuten geleden zei Fit:

Leuk dat je mee komt posten! :D

Mooie 1RM's! Doe je ook wedstrijden verder?

Thanks! Heb 1 keer een wedstrijd powerlifting meegedaan. Het niveau gaat flink omhoog de laatste jaren, dus deze 1RM's stellen in vergelijking niet eens veel voor. Heb nu last van een schouderblessure, dus kan voorlopig geen wedstrijden doen. Als dat herstelt en ik weer in vorm ben ik van plan weer mee te doen. 

Edited by Guido

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minuten geleden zei Guido:

Thanks! Heb 1 keer een wedstrijd powerlifting meegedaan. Het niveau gaat flink omhoog de laatste jaren, dus deze 1RM's stellen in vergelijking niet eens veel voor. Heb nu last van een schouderblessure, dus kan voorlopig geen wedstrijden doen. Als dat herstelt en ik weer in vorm ben ik van plan weer mee te doen. 

Schouder blessure hoor je vaak! Is behoorlijk complex gewricht waar je snel last van krijgt. ( spreek uit ervaring heb maanden lang last gehad ).  Dacht als ik licht door train gaat het wel weg maar niet dus. 2 weken totale rust deed meer wonderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 30-1-2016 at 22:41 zei Guido:

M'n eerste post hier :)

M'n beste 1RM's tot nu toe zijn 210/140/240 volgens de wedstrijdregels bij powerlifting.

dit zijn je 1 rm's van s-b-d neem ik aan, impressive numbers hoor, weet ik dat ik voorlopig nog even vooruit kan O.o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 2/1/2016 at 21:15 zei alex:

dit zijn je 1 rm's van s-b-d neem ik aan, impressive numbers hoor, weet ik dat ik voorlopig nog even vooruit kan O.o

Bedankt man! Is squat-bench-deadlift ja. Met genoeg serieuze training zijn die getallen door de meeste mannen wel te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke en dan kom ik er even tussen met een 1 rm van 100 kilo op de squat... 

maar met lichaamsgewicht van 60 kilo vind ik het toch redelijk netjes van mezelf 

al zeg ik het zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden zei Q_inten:

oke en dan kom ik er even tussen met een 1 rm van 100 kilo op de squat... 

maar met lichaamsgewicht van 60 kilo vind ik het toch redelijk netjes van mezelf 

al zeg ik het zelf.

 

Haha je eigen lichaamsgewicht speelt ook behoorlijk mee ja.

1 RM heb ik nu in tijden al niet meer gedaan dus weet niet of ik hetzelfde zou halen :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 28-2-2016 at 21:55 zei Fit:

 

Haha je eigen lichaamsgewicht speelt ook behoorlijk mee ja.

1 RM heb ik nu in tijden al niet meer gedaan dus weet niet of ik hetzelfde zou halen :P

 

 

moet vast lukken!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit wat zijn jullie sterk! :o

 

Die van mij:

 

Squat: 60 kg :|

Bench press: 50 kg

Deadlift: 115 kg B|

 

Ik weeg zelf ongeveer 75 - 78 kg zou het niet weten ben gestopt met wegen. :P

 

Het is duidelijk waarom er meer gesquat moet worden. :ph34r:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors