Advertentie:

Fit

Maximale 1 rep

Recommended Posts

Wat is jullie maximale 1 rep bij de grote 3 oefeningen?

bij mij:

squat : 170

benchpress : 115

deadlift : 150

Advertentie:

Normaal gezien 1 x per week, tenzij we bvb. 4 keer in de week gaan, dan zou het toevallig eens 2 keer kunnen zijn. Nu, die 130kg is al eventjes geleden gedaan.

Ik was jammer genoeg bij die 140kg niet in topvorm, het heeft pijn gedaan, vooral bij het gewicht naar beneden laten gaan. Ik had last aan mijn armen aan de aanhechtingspunten ter hoogte van de elleboog., maar het is mij toch maar mooi gelukt...

Was er blij mee... maar heb er tot en met gisteren nog last van gehad...

Edited by Praetorian

Wel netjes hoor, ik heb altijd last van m'n schouder met bench, erg blessure gevoelig.

Bij mij is mijn linkerpols erg gevoelig normaal. En de aanhechting aan beide ellebogen. Komt enkele keren per jaar voor, maar verdwijnt ook altijd weer.... gelukkig.

Beter dat het weer verdwijnt, bij mijn schouder gaat het helaas niet weg. Nouja de pijn gaat weg alleen zodra ik weer train heb ik weer last.

Nog niet laten onderzoeken, zit er wel over te denken om het te laten doen omdat het maar niet over gaat..

Nooit echt een 1RM gedaan, train altijd op gevoel. Of ik nu 10 kg meer of minder druk, maakt mij niet zoveel uit. Heb natuurlijk wel een idee van de gewichten waar ik setjes mee doe.

Gewicht zegt zowieso niet alles natuurlijk :) Maar het blijft leuk om af en toe een personal record te halen vind ik!

M'n eerste post hier :)

M'n beste 1RM's tot nu toe zijn 210/140/240 volgens de wedstrijdregels bij powerlifting.

14 uur geleden zei Guido:

M'n beste 1RM's tot nu toe zijn 210/140/240 volgens de wedstrijdregels bij powerlifting.

Leuk dat je mee komt posten! :D

Mooie 1RM's! Doe je ook wedstrijden verder?

40 minuten geleden zei Fit:

Leuk dat je mee komt posten! :D

Mooie 1RM's! Doe je ook wedstrijden verder?

Thanks! Heb 1 keer een wedstrijd powerlifting meegedaan. Het niveau gaat flink omhoog de laatste jaren, dus deze 1RM's stellen in vergelijking niet eens veel voor. Heb nu last van een schouderblessure, dus kan voorlopig geen wedstrijden doen. Als dat herstelt en ik weer in vorm ben ik van plan weer mee te doen. 

Edited by Guido

11 minuten geleden zei Guido:

Thanks! Heb 1 keer een wedstrijd powerlifting meegedaan. Het niveau gaat flink omhoog de laatste jaren, dus deze 1RM's stellen in vergelijking niet eens veel voor. Heb nu last van een schouderblessure, dus kan voorlopig geen wedstrijden doen. Als dat herstelt en ik weer in vorm ben ik van plan weer mee te doen. 

Schouder blessure hoor je vaak! Is behoorlijk complex gewricht waar je snel last van krijgt. ( spreek uit ervaring heb maanden lang last gehad ).  Dacht als ik licht door train gaat het wel weg maar niet dus. 2 weken totale rust deed meer wonderen.

Op 30-1-2016 at 22:41 zei Guido:

dit zijn je 1 rm's van s-b-d neem ik aan, impressive numbers hoor, weet ik dat ik voorlopig nog even vooruit kan O.o

Op 2/1/2016 at 21:15 zei alex:

dit zijn je 1 rm's van s-b-d neem ik aan, impressive numbers hoor, weet ik dat ik voorlopig nog even vooruit kan O.o

Bedankt man! Is squat-bench-deadlift ja. Met genoeg serieuze training zijn die getallen door de meeste mannen wel te halen.

oke en dan kom ik er even tussen met een 1 rm van 100 kilo op de squat... 

maar met lichaamsgewicht van 60 kilo vind ik het toch redelijk netjes van mezelf 

al zeg ik het zelf.

6 uur geleden zei Q_inten:

oke en dan kom ik er even tussen met een 1 rm van 100 kilo op de squat... 

maar met lichaamsgewicht van 60 kilo vind ik het toch redelijk netjes van mezelf 

al zeg ik het zelf.

Haha je eigen lichaamsgewicht speelt ook behoorlijk mee ja.

1 RM heb ik nu in tijden al niet meer gedaan dus weet niet of ik hetzelfde zou halen :P

Op 28-2-2016 at 21:55 zei Fit:

Haha je eigen lichaamsgewicht speelt ook behoorlijk mee ja.

1 RM heb ik nu in tijden al niet meer gedaan dus weet niet of ik hetzelfde zou halen :P

moet vast lukken!! 

Shit wat zijn jullie sterk! :o

Die van mij:

Squat: 60 kg :|

Bench press: 50 kg

Deadlift: 115 kg B|

Ik weeg zelf ongeveer 75 - 78 kg zou het niet weten ben gestopt met wegen. :P

Het is duidelijk waarom er meer gesquat moet worden. :ph34r:

Hallo jongens, ik ben 17 jaar en ben een maand geleden begonnen met fitness, maar elke keer als ik beenoefeningen doe, begint mijn rechterknie pijn te doen als ik hem gebruik... Na een paar dagen verdwijnt de pijn. Maar is het schadelijk als ik zo doorga? De knie maakt een knappend geluid dat geen pijn doet en ik vermoed dat het een overbelaste knie is (ligament/pees).

Weet iemand wat het kan zijn? En is dit normaal? 

Mijn stats zijn trouwens de volgende. Niet de beste maar voor mijn gewicht van 58kg zeker niet dramatisch slecht vind ik...

Mijn scores zijn:

Squat 75kg
Bench press 50kg
Deadlift 100kg 

Niet lullig bedoelt maar met dit soort dingen kan je beter naar je huisarts/dokter gaan dan hier op het forum over te informeren maar denk dat je zelf wel weet dat het "niet normaal" is anders zou je het hier niet vragen.

Met dit soort dingen raad ik iedereen altijd aan om dit door een professional te laten beoordelen. Het kan niets zijn, iets erfelijk of iets ernstigs. Een prof kan hier uitsluitsel over geven. Je bent nog jong en je hebt maar 1 lichaam dus zou er zuinig op zijn, zeker als je gaat powerliften

• Like 2