Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

BMI

Recommended Posts

Hoe kunt u ervoor zorgen dat uw BMI op orde is?

Veel mensen hechten een grote waarde aan een laag BMI. Een laag BMI geeft namelijk aan dat u op een gezond gewicht zit en dat afvallen niet langer noodzakelijk is. Toch zijn er nog veel mensen die hun BMI zouden moeten verlagen om op een gezond niveau te komen! Wanneer heeft u voor het laatst uw BMI berekent? Het BMI van een man berekenen kan heel eenvoudig via online berekeningstools. Dit geldt overigens ook voor het BMI van een vrouw. Vrouwen zijn over het algemeen echter minder geïnteresseerd in hun BMI. Zij kijken liever naar hun gewicht!

 

Meer sporten zorgt voor een verlaagd BMI

Een van de mogelijkheden die u heeft bij het verlagen van uw BMI is meer sporten. Door meer te sporten verlaagt u uw gewicht en daarmee dus ook uw BMI. Uw BMI wordt namelijk bepaald door een combinatie van uw lichaamsgewicht en uw lengte. Aangezien de meeste mannen niet meer zullen groeien vanaf een volwassen leeftijd, dient u zich vooral op uw gewicht te richten om uw BMI te kunnen verlagen.

Sporten die helpen bij het verlagen van uw gewicht zijn onder meer hardlopen, wandelen, wielrennen en cardio in de sportschool. Op internet vindt u nog veel meer tips om af te vallen door te sporten.

 

Een gezond eetpatroon volgen

Naast de mogelijkheid om af te vallen door te sporten, kunt u ook kijken naar mogelijkheden om uw eetpatroon te verbeteren. Wellicht ziet u nog mogelijkheden om minder te snoepen tussendoor, om met meer boterhammen te ontbijten, enzovoorts. Zeker een vette hap, veel snoepgoed en andere calorierijke producten kunt u het beste vermijden om zo snel mogelijk effect te zien. Het is vaak niet noodzakelijk om al het lekkers aan de kant te schuiven. Houd het echter bij een enkel tussendoortje per dag!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Laatst las ik nog een artikel dat je alleen baseren op je BMI voor het nastreven van een goed gewicht voorbijgestreefd is. Volgens gezondheidsexperten dien je ook het vetpercentage aan je buikstreek mee in rekening te nemen, omdat het vet in deze streek schadelijker is dan vet op het om het even welke plaats. (zie link naar artikel)

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/heb-ik-een-gezond-gewicht.aspx

 

Aan de andere kant blijft de BMI op zich een makkelijke te interpreteren index. Het feit dat deze al zo lang meegaat, geeftin mijn mening aan dat deze correct is om na te strevenen denk niet dat dat snel zal veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BMI is voorbijgestreefd en geeft geen correct beeld.

zo zullen veel bodybuilders obees zijn, maar echter zo goed als geen vetpercentage hebben.

 

gewoon vetpercentage bekijken, ongeacht bmi of zelfs gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMI is niet relevant bij atleten / bodybuilders.Dit omdat spier natuurlijk zwaarder is als vet. Maar voor normale mensen kan het een handige "richtlijn" zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Fit:

BMI is niet relevant bij atleten / bodybuilders.Dit omdat spier natuurlijk zwaarder is als vet. Maar voor normale mensen kan het een handige "richtlijn" zijn.

Niet akkoord. Dit is gewoon een slechte richtlijn die eigenlijk nergens op slaat en helemaal niets met gezondheid te maken heeft.

zo kan je laag zijn in gewicht, maar veel te veel vet hebben en dus gezondheidsrisico's, maar wel een goede bmi

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minuten geleden zei P2I:

Niet akkoord. Dit is gewoon een slechte richtlijn die eigenlijk nergens op slaat en helemaal niets met gezondheid te maken heeft.

zo kan je laag zijn in gewicht, maar veel te veel vet hebben en dus gezondheidsrisico's, maar wel een goede bmi

 

Laag in gewicht en veel te veel vet hebben zijn 2 dingen die bijna niet voorkomen :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou nog gaan verschieten hoeveel mensen een goed BMI hebben, maar veel vet hebben. Zeker visceraal vet ( wat het gevaarlijkst is)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 24-2-2017 at 13:22 zei P2I:

Je zou nog gaan verschieten hoeveel mensen een goed BMI hebben, maar veel vet hebben. Zeker visceraal vet ( wat het gevaarlijkst is)

 

 

Deels zeker mee eens. Maar het blijft natuurlijk een richtlijn. Zoals bij zoveel dingen in deze sport en alles eromheen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors