Advertentie:

Fit

BMI

Recommended Posts

Hoe kunt u ervoor zorgen dat uw BMI op orde is?

Veel mensen hechten een grote waarde aan een laag BMI. Een laag BMI geeft namelijk aan dat u op een gezond gewicht zit en dat afvallen niet langer noodzakelijk is. Toch zijn er nog veel mensen die hun BMI zouden moeten verlagen om op een gezond niveau te komen! Wanneer heeft u voor het laatst uw BMI berekent? Het BMI van een man berekenen kan heel eenvoudig via online berekeningstools. Dit geldt overigens ook voor het BMI van een vrouw. Vrouwen zijn over het algemeen echter minder geïnteresseerd in hun BMI. Zij kijken liever naar hun gewicht!

 

Meer sporten zorgt voor een verlaagd BMI

Een van de mogelijkheden die u heeft bij het verlagen van uw BMI is meer sporten. Door meer te sporten verlaagt u uw gewicht en daarmee dus ook uw BMI. Uw BMI wordt namelijk bepaald door een combinatie van uw lichaamsgewicht en uw lengte. Aangezien de meeste mannen niet meer zullen groeien vanaf een volwassen leeftijd, dient u zich vooral op uw gewicht te richten om uw BMI te kunnen verlagen.

Sporten die helpen bij het verlagen van uw gewicht zijn onder meer hardlopen, wandelen, wielrennen en cardio in de sportschool. Op internet vindt u nog veel meer tips om af te vallen door te sporten.

 

Een gezond eetpatroon volgen

Naast de mogelijkheid om af te vallen door te sporten, kunt u ook kijken naar mogelijkheden om uw eetpatroon te verbeteren. Wellicht ziet u nog mogelijkheden om minder te snoepen tussendoor, om met meer boterhammen te ontbijten, enzovoorts. Zeker een vette hap, veel snoepgoed en andere calorierijke producten kunt u het beste vermijden om zo snel mogelijk effect te zien. Het is vaak niet noodzakelijk om al het lekkers aan de kant te schuiven. Houd het echter bij een enkel tussendoortje per dag!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Laatst las ik nog een artikel dat je alleen baseren op je BMI voor het nastreven van een goed gewicht voorbijgestreefd is. Volgens gezondheidsexperten dien je ook het vetpercentage aan je buikstreek mee in rekening te nemen, omdat het vet in deze streek schadelijker is dan vet op het om het even welke plaats. (zie link naar artikel)

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/heb-ik-een-gezond-gewicht.aspx

 

Aan de andere kant blijft de BMI op zich een makkelijke te interpreteren index. Het feit dat deze al zo lang meegaat, geeftin mijn mening aan dat deze correct is om na te strevenen denk niet dat dat snel zal veranderen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey BMI is voorbijgestreefd en geeft geen correct beeld.

zo zullen veel bodybuilders obees zijn, maar echter zo goed als geen vetpercentage hebben.

 

gewoon vetpercentage bekijken, ongeacht bmi of zelfs gewicht.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

BMI is niet relevant bij atleten / bodybuilders.Dit omdat spier natuurlijk zwaarder is als vet. Maar voor normale mensen kan het een handige "richtlijn" zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fit:

BMI is niet relevant bij atleten / bodybuilders.Dit omdat spier natuurlijk zwaarder is als vet. Maar voor normale mensen kan het een handige "richtlijn" zijn.

Niet akkoord. Dit is gewoon een slechte richtlijn die eigenlijk nergens op slaat en helemaal niets met gezondheid te maken heeft.

zo kan je laag zijn in gewicht, maar veel te veel vet hebben en dus gezondheidsrisico's, maar wel een goede bmi

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei P2I:

Niet akkoord. Dit is gewoon een slechte richtlijn die eigenlijk nergens op slaat en helemaal niets met gezondheid te maken heeft.

zo kan je laag zijn in gewicht, maar veel te veel vet hebben en dus gezondheidsrisico's, maar wel een goede bmi

 

Laag in gewicht en veel te veel vet hebben zijn 2 dingen die bijna niet voorkomen :) 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou nog gaan verschieten hoeveel mensen een goed BMI hebben, maar veel vet hebben. Zeker visceraal vet ( wat het gevaarlijkst is)

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-2-2017 at 13:22 zei P2I:

Je zou nog gaan verschieten hoeveel mensen een goed BMI hebben, maar veel vet hebben. Zeker visceraal vet ( wat het gevaarlijkst is)

 

 

Deels zeker mee eens. Maar het blijft natuurlijk een richtlijn. Zoals bij zoveel dingen in deze sport en alles eromheen. :P

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
    •   Ik zit nu aan een tempo van 100 gr per dag. Dat is -700 kcal per dag. Ik had gelezen dat je best maximaal 1% per week telt. Dus dat klopt ongeveer.   Is dat te snel ?    
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition