Advertentie:

Fit

Hoe krijg je grote schouders?

Recommended Posts

Voor veel bodybuilders is het de vraag hoe ze brede schouders krijgen. Brede schouders ontstaan vooral door de buitenkant van de schouder optimaal te trainen. Maar het beste resultaat krijg je als je alle kanten van de schouders traint, dus de voorkant achterkant en zijkant. De achterkant van de schouder word door veel mensen vergeten en hierdoor ontstaat dus een onvolledig ontwikkelde schouder. Hierdoor krijg je dus minder volume in de schouder en is deze dus kleiner.

 

Hoe train je de zijkant van je schouders?

Bijvoorbeeld met:

- Seated Side Lateral Raises

- Lying lateral raises

 

 

 

Hoe train je de voorkant van je schouders?

Bijvoorbeeld met:

- Dumbell front raises

- Military presses

 

 

Hoe train je de achterkant van je schouders?

Bijvoorbeeld met:

- Bent-over cable laterals

- Behind-neck press

 

 

Een goede schouder workout bevat dus een variatie van oefeningen die elke kant van de schouder pakken. Probeer dus altijd minimaal 1 oefening per kant te doen en dit 2 keer per week.

 

Uiteraard blijft een goede voeding van belang bij het ontwikkelen van spiermassa. Met de volgende link kun jij alles te weten komen over de juiste voeding.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden