Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Hoe krijg je grote schouders?

Recommended Posts

Voor veel bodybuilders is het de vraag hoe ze brede schouders krijgen. Brede schouders ontstaan vooral door de buitenkant van de schouder optimaal te trainen. Maar het beste resultaat krijg je als je alle kanten van de schouders traint, dus de voorkant achterkant en zijkant. De achterkant van de schouder word door veel mensen vergeten en hierdoor ontstaat dus een onvolledig ontwikkelde schouder. Hierdoor krijg je dus minder volume in de schouder en is deze dus kleiner.

 

Hoe train je de zijkant van je schouders?

Bijvoorbeeld met:

- Seated Side Lateral Raises

- Lying lateral raises

 

 

 

Hoe train je de voorkant van je schouders?

Bijvoorbeeld met:

- Dumbell front raises

- Military presses

 

 

Hoe train je de achterkant van je schouders?

Bijvoorbeeld met:

- Bent-over cable laterals

- Behind-neck press

 

 

Een goede schouder workout bevat dus een variatie van oefeningen die elke kant van de schouder pakken. Probeer dus altijd minimaal 1 oefening per kant te doen en dit 2 keer per week.

 

Uiteraard blijft een goede voeding van belang bij het ontwikkelen van spiermassa. Met de volgende link kun jij alles te weten komen over de juiste voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Heb het meerdere malen geprobeerd, maar noppes. Dat is denk ik alleen je centen weggooien. Als je op 10mg niet kunt groeien, zit het probleem heel ergens anders!
    • Zijn de resultaten van lgd beter als de dosis verhoogd Word? Er zijn heel wat video's te vinden waar Word aanbevolen om met 10mg te starten en te verhogen naar 20mg om te bulken...
    • Hoi Emin,   Je gaat wel erg hard! Eerst een goeie basis leggen (bench presses, squats en deadlift). Van daar uit verder uitbouwen. Te veel info tegelijk maakt alleen maar chaotisch. Op een gegeven moment zie door de bomen 't bos niet meer. Sluit het risico van overtraining ook niet uit! Wanneer je in te korte tijd te veel van je spieren vergt, kan daar nare gevolgen hebben; constante vermoeidheid, blessures e.d.). Rustig opbouwen, dan kom je er wel!   Succes, Geert.
  • Sponsors