Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

De mythe van non-responders

Recommended Posts

Een nieuwe studie weerlegt de mythe van non-responders bij duurtraining.

78 mensen werden onderverdeelt in 5 groepen. Ieder groep maakte respectievelijk 1,2,3,4 of 5 trainingssessies van 60minuten per week. Het percentage non-responders was in die volgorde 69%, 40%, 29%, 0%, en 0%. Dit zou kunnen betekenen dat zogenaamde non-responders een verkeerde trainingsstimulus kregen en ze bijgevolg een hoger trainingsvolume nodig hebben.

Daarom werd er een tweede trainingsperiode ingelast waarbij de non-responders in iedere groep een extra training per week kregen. Elk Individu reageerde positief op deze trainingsstimulus.

 

De vraag is nu, geld dit ook voor krachttraining?

Bron: https://www.facebook.com/nutritiontactics/photos/a.1716650548549888.1073741830.1584651915083086/1849402998607975/?type=3&theater

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Sterk bezig Geert en hoe ziet je split programma er uit over een week gezien ? Ben wel eens benieuwd.
    • Yo, zou jij voor mij deze enquête willen invullen? Je zou mij enorm mee helpen!👇🏾
      https://docs.google.com/forms/d/1NzERixigbCnLhXiqyOK0kMcdvQZU_F0i50r1uiDBlYc/edit?fbzx=5925666009961714656
    • Een tijdje na m'n 'back to basics' zijn de gevolgen al weer merk- en zichtbaar. Het spiergeheugen en de ergens opgeslagen 'oude kennis' doen 't prima. De bekende trainingsroutine is weer terug en bevalt me meer dan uitstekend.  M'n gewicht schommelt nu rond de 90 kg, bij een lengte van 1.73. Het body fat gehalte zal nog niet ideaal zijn maar de kilo's zijn goed verdeeld. Begonnen met 3x wekelijks een total body workout, is het split schema een meer voor de hand liggende optie geworden. Meer aandacht voor de individuele spiergroepen, minder blessure risico door 't afraffelen van oefeningen bij vermoeidheid en een meer uitgebalanceerd geheel. Ben dus erg tevreden met de destijds gemaakte keuze. Hoop nog veel van jullie te leren op deze site net zoals ik jullie met raad en daad zal proberen te ondersteunen.   Hou je haaks en tot gauw!
  • Sponsors