Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

De mythe van non-responders

Recommended Posts

Een nieuwe studie weerlegt de mythe van non-responders bij duurtraining.

78 mensen werden onderverdeelt in 5 groepen. Ieder groep maakte respectievelijk 1,2,3,4 of 5 trainingssessies van 60minuten per week. Het percentage non-responders was in die volgorde 69%, 40%, 29%, 0%, en 0%. Dit zou kunnen betekenen dat zogenaamde non-responders een verkeerde trainingsstimulus kregen en ze bijgevolg een hoger trainingsvolume nodig hebben.

Daarom werd er een tweede trainingsperiode ingelast waarbij de non-responders in iedere groep een extra training per week kregen. Elk Individu reageerde positief op deze trainingsstimulus.

 

De vraag is nu, geld dit ook voor krachttraining?

Bron: https://www.facebook.com/nutritiontactics/photos/a.1716650548549888.1073741830.1584651915083086/1849402998607975/?type=3&theater

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik heb de link verwijderd want dit was regelrechte reclame voor een affiliate website.    Wat wil je er over weten? Alles stond toch op die link? Als je meer vragen hebt horen we het altijd graag maar wel zonder het oogmerk van reclame maken. Dit ziet er namelijk niet serieus uit... Sorry if I'm wrong. 
    • Dag iedereen   Ik ben al een paar jaar bezig met krachttraining, maar wil mijn trainingschema een beetje uitbreiden.   Een vriend van mij gebruikt omega 3 supplementen en zegt dat ze handig zijn, maar ik weet er weinig over.   Kan een van jullie me dit aanraden of weten jullie er iets meer over?    Alvast bedankt     
    • Reverse grip is een nog betere isolatie oefening voor de triceps
  • Sponsors