Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

De mythe van non-responders

Recommended Posts

Een nieuwe studie weerlegt de mythe van non-responders bij duurtraining.

78 mensen werden onderverdeelt in 5 groepen. Ieder groep maakte respectievelijk 1,2,3,4 of 5 trainingssessies van 60minuten per week. Het percentage non-responders was in die volgorde 69%, 40%, 29%, 0%, en 0%. Dit zou kunnen betekenen dat zogenaamde non-responders een verkeerde trainingsstimulus kregen en ze bijgevolg een hoger trainingsvolume nodig hebben.

Daarom werd er een tweede trainingsperiode ingelast waarbij de non-responders in iedere groep een extra training per week kregen. Elk Individu reageerde positief op deze trainingsstimulus.

 

De vraag is nu, geld dit ook voor krachttraining?

Bron: https://www.facebook.com/nutritiontactics/photos/a.1716650548549888.1073741830.1584651915083086/1849402998607975/?type=3&theater

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Berichten

    • van welk merk van creatine zijn jullie content en doet ook echt wat het moet doen?  
    • Ik weet niet welke influencer dat zegt, maar ik vind het sowieso beetje een kansloos statement. Ik zou niet weten waarom je uberhaupt lang zou willen planken. Er zijn zoveel betere oefeningen waar je minder lang mee bezig bent
    • Ik vind het zo gek dat heel veel van die influencers zeggen dat getrainde gasten amper langer kunnen planken dan een minuut, omdat het zo ontzettend zwaar is om het perfect uit te voeren. Hoe zien jullie dat?   En kun je nou beter planken op je onderarmen of is het even goed om in een uitgestrekte push-up stand te gaan staan (dus op je tenen en je handpalmen)? Ik red dat niet langer dan twee minuten. Mijn armen gaan dan ook heel erg trillen. 
  • Sponsors