Advertentie:

P2I

Voedings timing: hoe belangrijk is het echt

Recommended Posts

Voedings timing:

Meal-Timing.thumb.jpg.cfc0b7a51bf49ff4ab

Bij gewichtsverlies krijgt voedingstiming vaak onterecht een belangrijke functie.
Zo wordt vaak verteld dat men meerdere malen per dag een kleinere maaltijd moet nuttigen om gewicht te verliezen, omdat dit het metabolisme opwakkert.
maar zoals al eerder aangehaald is gewichtsverlies vooral een kwestie van meer energie verbranden dan opnemen.
Door meerdere malen te eten gedurende de dag, kan men wel het hongergevoel tegengaan, maar dit zal geen positief effect hebben op het metabolisme. Men zal ook geen spiermassa verliezen als men meer dan 2 uur geen eiwitten eet,... 


Elke macronutriënt vraagt een andere hoeveelheid aan energie om af te breken door het lichaam, vaak gekend als het thermisch effect van de voeding, welke het metabolisme aanwakkert.
Dus niet hoe vaak je eet, maar de hoeveelheid die je eet zal zijn effect hebben op het metabolisme.
Meerdere kleine maaltijden zullen dus meerdere „kleine boosts“ geven aan het metabolisme, terwijl enkele grotere maaltijden een „grotere boost“ geven aan het metabolisme. De uiteindelijke hoeveelheid aan voeding en de macronutriënten verdeling zullen een groter effect hebben op het metabolisme dan de timing.


Het beste schema is dus een schema die past bij jou levensstijl. Eet je liever een licht ontbijt of liever een zwaar ontbijt, een lichte lunch en een zwaar diner,... het maakt allemaal bitterweinig uit.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo, Wij zijn Joey ophof en Maarten Relker, wij zijn 2e jaars sportkunde studenten.
      Vanuit ons opleidingsprofiel Sportkunde hebben wij de opdracht gekregen concreet met maatschappelijke problemen bezig te gaan en hier oplossingen voor te bedenken.
      Onze gekozen doelgroep is Sport en Gezondheid. Het vraagstelling die wij hebben gekozen luidt “welke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl”.
      Met deze vraag willen wij graag een antwoord vinden op het stijgende percentage van overgewicht en obesitas in Nederland. We hopen dat u ons kunt helpen met het inventariseren welke handvatten dit kunnen zijn. Er is in ons inzien heel veel informatie beschikbaar over dit onderwerp, alleen zien veel mensen door de grote hoop van informatie geen juiste aanpak. Daarom willen wij inventariseren wat mensen nou graag willen zien in een online platform. Wij hopen dat jullie ons hier verder mee kunnen helpen!
    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition