Advertentie:

P2I

Voedings timing: hoe belangrijk is het echt

Recommended Posts

Voedings timing:

Meal-Timing.thumb.jpg.cfc0b7a51bf49ff4ab

Bij gewichtsverlies krijgt voedingstiming vaak onterecht een belangrijke functie.
Zo wordt vaak verteld dat men meerdere malen per dag een kleinere maaltijd moet nuttigen om gewicht te verliezen, omdat dit het metabolisme opwakkert.
maar zoals al eerder aangehaald is gewichtsverlies vooral een kwestie van meer energie verbranden dan opnemen.
Door meerdere malen te eten gedurende de dag, kan men wel het hongergevoel tegengaan, maar dit zal geen positief effect hebben op het metabolisme. Men zal ook geen spiermassa verliezen als men meer dan 2 uur geen eiwitten eet,... 


Elke macronutriënt vraagt een andere hoeveelheid aan energie om af te breken door het lichaam, vaak gekend als het thermisch effect van de voeding, welke het metabolisme aanwakkert.
Dus niet hoe vaak je eet, maar de hoeveelheid die je eet zal zijn effect hebben op het metabolisme.
Meerdere kleine maaltijden zullen dus meerdere „kleine boosts“ geven aan het metabolisme, terwijl enkele grotere maaltijden een „grotere boost“ geven aan het metabolisme. De uiteindelijke hoeveelheid aan voeding en de macronutriënten verdeling zullen een groter effect hebben op het metabolisme dan de timing.


Het beste schema is dus een schema die past bij jou levensstijl. Eet je liever een licht ontbijt of liever een zwaar ontbijt, een lichte lunch en een zwaar diner,... het maakt allemaal bitterweinig uit.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    •   Net nog iets nieuw uitgeprobeerd.   Een vegetarisch eiwitrijke hamburger.   Ingredienten: -1 Blikje rode kidneybonen. -1 ei -75 gr fijne havermoutbloem -1 blokje groetenbouillon -(optioneel) 30gr weipoeder zonder toegevoegde smaak -(optioneel) kippen- of spagettiekruidenmix -1 ui -(kaas, ketchup en hamburgerbroodje)   Bereiding: Mix de rode kidneybonen fijn met een mixer. Voeg het ei, de havermout, de bouillon en het weipoeder toe. Ik voeg er ook (een relatief grote) hoeveelheid extra kruiden aan toe. Spaghettikruidenmix of kippenkruidenmix is lekker. Dan de pan invetten met olijfolie en met een lepel wat van het mengsel in de pan scheppen en een beetje plat duwen. Niet te lang bakken. Tesamen of apart de versneden ui bakken. Broodje met kaas + ui + ketchup + de vegetarisch hamburger.   Resultaat: Dankzij de textuur en de kleur van de bonen ziet het resultaat er uit als echt hamburgervlees. De smaak is natuurlijk niet exact hetzelfde, maar is zeker lekker. Ik vind het allezins veel lekkerder dan de vegetarisch burgers die je in de winkel kan kopen. Havermout, bonen, eieren en weipoeder bevatten allemaal veel eiwitten. Bonen en havermout bevatten veel vezels. Er zitten geen extra suikers of onverzadigde vetten in. Dus zeer gezond !      
    •   Voor de gene die geen koffie drinken is pre workout de uitkomst  
    • Een maagzuur remmer zorgt ervoor dat je minder zuur hebt in je maag. Bijgevolg slechtere vertering. Mogelijk had je daar last van. Verder ben ik geen fan van pre workoutsupplementen. Ze verlichten alleen je portemonnee. De enige supplementen met een bewezen werking voor een training zijn whey, creatine en een tas koffie.  
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition