Advertentie:

Sign in to follow this  
P2I

Voedings timing: hoe belangrijk is het echt

Recommended Posts

Voedings timing:

Meal-Timing.thumb.jpg.cfc0b7a51bf49ff4ab

Bij gewichtsverlies krijgt voedingstiming vaak onterecht een belangrijke functie.
Zo wordt vaak verteld dat men meerdere malen per dag een kleinere maaltijd moet nuttigen om gewicht te verliezen, omdat dit het metabolisme opwakkert.
maar zoals al eerder aangehaald is gewichtsverlies vooral een kwestie van meer energie verbranden dan opnemen.
Door meerdere malen te eten gedurende de dag, kan men wel het hongergevoel tegengaan, maar dit zal geen positief effect hebben op het metabolisme. Men zal ook geen spiermassa verliezen als men meer dan 2 uur geen eiwitten eet,... 


Elke macronutriënt vraagt een andere hoeveelheid aan energie om af te breken door het lichaam, vaak gekend als het thermisch effect van de voeding, welke het metabolisme aanwakkert.
Dus niet hoe vaak je eet, maar de hoeveelheid die je eet zal zijn effect hebben op het metabolisme.
Meerdere kleine maaltijden zullen dus meerdere „kleine boosts“ geven aan het metabolisme, terwijl enkele grotere maaltijden een „grotere boost“ geven aan het metabolisme. De uiteindelijke hoeveelheid aan voeding en de macronutriënten verdeling zullen een groter effect hebben op het metabolisme dan de timing.


Het beste schema is dus een schema die past bij jou levensstijl. Eet je liever een licht ontbijt of liever een zwaar ontbijt, een lichte lunch en een zwaar diner,... het maakt allemaal bitterweinig uit.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors