Advertentie:

marijn1982

Personal training

Recommended Posts

Geen idee of het handig is om hier de vraag te stallen??

Ik krijg de laatste tijd vaak de vraag of ik mensen persoonlijk wil trainen ik heb hier geen opleiding voor gedaan alleen mijn fitvak a maar op de een of andere manier word de vraag vaak gesteld moet ik hier voor een opleiding voor doen of is praktijk ervaring voldoende?

 

Graag jullie mening.

Het is nooit mijn bedoeling geweest en had ook niet verwacht dat mensen mijn dat zouden gaan vragen. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Officieel gezien hoef je hier geen opleiding voor te doen. Ik deed het echter wel, geeft dat extraatje aan je klanten.

ook krijg je een deel ehbo, wat te doen bij blessures e.d. 

Iedereen kan wel snel een schema uit zn mouw toveren. Maar wat doe je als iemand bvb wil trainen, maar heeft pols en elleboog blessurs?

als iemand plots nekpijnen krijgt tijdens het trainen, of een blessure aan de rotator cuff?

 

inschrijven kost wel wat geld en vergeet dan ook niet dat je btw aangiftes moet doen, btw moet betalen aan de staat op alles wat je ontvangt,...

 

Als je dit allemaal ziet zitten, moet je het zeker doen. Het is een heel leuke, afwisselende job en geeft (voor mezelf dan) veel voldoening om steeds iemand te kunnen helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie ik ben in het bezit van bhv en heb bij fitvak a sportblessures idd gehad dus ben er redelijk in thuis. 

Ik ben zelf van mening dat als de blessure te groot worden de dokter en of fisio naar moet kijken dit omdat het natuurlijk niet zomaar te behandelen is. 

Even als mensen met suikerziekte bijvoorbeeld die kun je ook niet zomaar gaan trainen of mensen met een te groot overgewicht. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan perfect mensen trainen hiermee. Het is gewoon meer een rehab training dat je dan begint te doen.

mensen met suikerziekte, groot overgewicht, allergieën,... je moet alles aankunnen. Het zijn ook in eerste instantie deze mensen die je gaat helpen. De echte bodybuilders e.d. ga je niet meteen trainen hoor.

 

ik wil je zeker niets afbreken hoor. Ik had gewoon graag gehad dat iemand mij die dingen had verteld voor ik begon :D

 

probeer eens even mee te lopen met een personal trainer. Daar leer je het meeste van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie zie het zeker ook niet als negatief begrijp je insteek. 

Ik wil / kan ook geen bodybuilders trainen daar liggen mijn interesses ook niet. 

Het lijkt mij idd leuker om mensen weer fit te krijgen.

De keuze welke mensen ik wel of niet zou trainen licht natuurlijk bij mijzelf als ik een bepaalde groep niet aan zou kunnen of zou willen kan ik mij ook op een andere doelgroep richten. 

Bijvoorbeeld mensen die een drukke baan hebben en geen tijd hebben om naar de sportschool te komen.

Maar begrijp je punt. 

 

Nogmaals word ik regelmatig gevraagd om mensen te trainen en die groep mensen die zijn over het algemeen opzoeken naar iemand die hen thuis kan trainen.

 

Heb jij welicht tips waarmee ik op een redelijk eenvoudige manier schemas zou kunnen maken een goede app of website welicht. 

 

Ik ga me zeker nog verder in dit alles verdiepen ook de training wijzen etc. 

Ik begrijp heel goed dat je niet zomaar iedereen kunt helpen en daar kennis en ervaring voor nodig is.

 

Leuk dat je mee wil denken

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors