Advertentie:

marijn1982

Personal training

Recommended Posts

Geen idee of het handig is om hier de vraag te stallen??

Ik krijg de laatste tijd vaak de vraag of ik mensen persoonlijk wil trainen ik heb hier geen opleiding voor gedaan alleen mijn fitvak a maar op de een of andere manier word de vraag vaak gesteld moet ik hier voor een opleiding voor doen of is praktijk ervaring voldoende?

Graag jullie mening.

Het is nooit mijn bedoeling geweest en had ook niet verwacht dat mensen mijn dat zouden gaan vragen. 

Advertentie:

Officieel gezien hoef je hier geen opleiding voor te doen. Ik deed het echter wel, geeft dat extraatje aan je klanten.

ook krijg je een deel ehbo, wat te doen bij blessures e.d. 

Iedereen kan wel snel een schema uit zn mouw toveren. Maar wat doe je als iemand bvb wil trainen, maar heeft pols en elleboog blessurs?

als iemand plots nekpijnen krijgt tijdens het trainen, of een blessure aan de rotator cuff?

inschrijven kost wel wat geld en vergeet dan ook niet dat je btw aangiftes moet doen, btw moet betalen aan de staat op alles wat je ontvangt,...

Als je dit allemaal ziet zitten, moet je het zeker doen. Het is een heel leuke, afwisselende job en geeft (voor mezelf dan) veel voldoening om steeds iemand te kunnen helpen

Bedankt voor je reactie ik ben in het bezit van bhv en heb bij fitvak a sportblessures idd gehad dus ben er redelijk in thuis. 

Ik ben zelf van mening dat als de blessure te groot worden de dokter en of fisio naar moet kijken dit omdat het natuurlijk niet zomaar te behandelen is. 

Even als mensen met suikerziekte bijvoorbeeld die kun je ook niet zomaar gaan trainen of mensen met een te groot overgewicht. 

Ik kan perfect mensen trainen hiermee. Het is gewoon meer een rehab training dat je dan begint te doen.

mensen met suikerziekte, groot overgewicht, allergieën,... je moet alles aankunnen. Het zijn ook in eerste instantie deze mensen die je gaat helpen. De echte bodybuilders e.d. ga je niet meteen trainen hoor.

ik wil je zeker niets afbreken hoor. Ik had gewoon graag gehad dat iemand mij die dingen had verteld voor ik begon :D

probeer eens even mee te lopen met een personal trainer. Daar leer je het meeste van.

Bedankt voor je reactie zie het zeker ook niet als negatief begrijp je insteek. 

Ik wil / kan ook geen bodybuilders trainen daar liggen mijn interesses ook niet. 

Het lijkt mij idd leuker om mensen weer fit te krijgen.

De keuze welke mensen ik wel of niet zou trainen licht natuurlijk bij mijzelf als ik een bepaalde groep niet aan zou kunnen of zou willen kan ik mij ook op een andere doelgroep richten. 

Bijvoorbeeld mensen die een drukke baan hebben en geen tijd hebben om naar de sportschool te komen.

Maar begrijp je punt. 

Nogmaals word ik regelmatig gevraagd om mensen te trainen en die groep mensen die zijn over het algemeen opzoeken naar iemand die hen thuis kan trainen.

Heb jij welicht tips waarmee ik op een redelijk eenvoudige manier schemas zou kunnen maken een goede app of website welicht. 

Ik ga me zeker nog verder in dit alles verdiepen ook de training wijzen etc. 

Ik begrijp heel goed dat je niet zomaar iedereen kunt helpen en daar kennis en ervaring voor nodig is.

Leuk dat je mee wil denken