Advertentie Bodyengymshop
Jolien

Toewerken naar chin ups

3 berichten in deze discussie

Hey Allemaal,

 

Ik zit met een vraagje en hoop dat jullie tips kunnen geven. Een chin up is sowieso al een hele lastige oefening die veel tijd en training vraagt. Daarboven ken ik amper vrouwen die deze oefening de baas zijn, maar ik wil het absoluut kunnen!

 

Momenteel probeer ik deze te trainen door op te springen aan de baar en deze positie aan te houden voor 30 seconden (hopelijk leg ik het zo goed uit). Zijn er nog andere oefeningen die de nodige spiergroep hiervoor kunnen trainen?

 

Alvast bedankt en sportieve groeten!

Jolien

0

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Hoi Jolien,

 

Wat je ook kunt proberen is een bankje onder je zetten, dan aan de stang gaan hangen vervolgens je benen intrekken en rustig laten zakken tot je weer op het bankje staat. Vervolgens herhaal je dit proces een x aantal herhalingen. Ik ervaar dat die methode effectiever is dan 30 seconden hangen.

1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

IMG_4252.thumb.JPG.da4d9126cf7ba36f8315b

dit is een goed schema, maar dan gewoon voor de chin up toepassen.

je kan in de fitness ook voldoende de lats aanspreken en de biceps door andere oefeningen (reverse grip lat pulldown, close grip lat pulldown,...). Deze gaan de spieren die je nodig hebt voor de chin up versterken.

je kan ook met resistance bands aan de bar en je voet daarin, zo aan je chin ups werken.

1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!


Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.


Nu aanmelden

  • Berichten

    • Hey jelle,   dat klinkt inderdaad confornterend en ik zou hierdoor ook mijn leven omzwaaien.   een fitness-dieet bestaat in alle kleuren en maten. Sommigen gaan erg strikt (clean) en eten 's morgens havermout met whey shake en de rest van de dag kip/kalkoen + groene groenten en eventueel rijst of zoete aardappel. Anderen beweren dan weer dat je op pizza- cornflakes en junkfood kan overleven via IIFYM (if it fits your macro's). alles klopt inderdaad wel, want het enige die telt is energiebalans. je valt af als je minder energie opneemt dan dat je verbrand die dag. Waar je die energie uithaalt, maakt op zich nx uit. natuurlijk kan je raden dat ke sneller aan je calorieen zit met junkfood door hoog vetgehalte en dat dit voor je gezondheid (vitaminen etc) niet ideaal is.   zelf hou ik meer van een 80-20 verhouding van 80% clean eten en 20% pleziertjes. ik zie dit als het meest haalbare voor de mentale toestand.   om een goed dieet te behalen, moet je eerst uitrekenen wat je onderhoudscalorieen zijn (veel calculators online te vinden via google) en dan hier 15% onder gaan eten om gezond af te vallen. volg je gewicht goed op. Als je sneller dan 1kg per week afvalt, eet je te weinig. Houdt er wel rekening mee dat je de eerste 14 dagen sneller kan verliezen door vochtverlies.   val je niet af, dan moet je nog wat minder gaan eten.   een ideaal dieet wordt dan achteraf op basis daarvan opgesteld. En dat is voor elk persoonlijk. Haal je eiwitten voornamelijk uit ei, kip, kalkoen, mager rood vlees, witte vis, vette vis. koolhydraten uit zoete aardappel, gewone aardappel, zilvervliesrijst, volkorenpasta,quinoa, havermout, groenten, fruit,... vetten uit noten zoals cashew en pindanoten, pindakaas, avocado, eigeel,olijfolie of olijven, kokosolie,...   ik zeg hier inderdaad voornamelijk, en af en toe kan je eens iets anders inpassen zoals een overschotel met gehakt of chocolade of zelfs eens ijsje in dit warme weer.   hopelijk kan je hier al wat mee verder. als je vragen hebt, stel ze gerust.   indien je liever een schema op maat hebt en waarin alles berekend is, kan je me altijd een PM sturen of via mn website aankopen.   succes alvast! P2I  
    • Hoi beste mensen,   fittness nu al zo'n anderhalf jaar ongeveer, laatste 3 maanden deed ik niks meer nadat ik werkeloos was geraakt. ik zat alleen maar een beetje boos thuis mijzelf vol te proppen en s avonds wat bier te drinken. laat op bed, 's morgens er wel vroeg uit om de kinderen naar school te helpen. steeds ontevredener over mijzelf te worden. Totdat ik mijn vader mij belde voor hulp (mijn vader doet wat in de uitvaart) om een overleden mans persoon te verplaatsen, normaal hebben ze genoeg aan 4 man, maar dit keer ging het om een zwaar persoon van 110 kilo die door het raam getild moest worden. Het was nogal confronterend, omdat de overleden persoon dezelfde leeftijd en gewicht als ik heb zijn hart was bezweken aan alcohol misbruik, roken en overgewicht. thuis aangekomen was ik nogal onder indruk en dit werkte nog paar dagen door.    na deze 'wake up call' heb ik besloten mijn leven te beteren, door weer 4 dagen in de week te gaan fitnessen, bier het huis uit te schoppen, wat opleverd dat je automatisch vroeg naar bed gaat omdat er toch niks meer te beleven is 2400 's nachts nu de bier weg is.    wat ik nu eens zou willen proberen is een 'fittness' dieet wat ik hier wel eens gelezen heb. vis, kip, noten, kwart etc..... ik heb moeite om door het bos de bomen te zien.  zou iemand mij kunnen helpen hiermee? hoe ziet een dagelijks 'dieet' er uit? en hoeveel trainings arbeid staat er tegenover? dit alles met als doen vet weg te werken en spieren op te bouwen.    hopenlijk kan iemand mij met zo'n dagelijks dieet helpen.   met vriendelijke groet   Jelle          
    • Training dag. Chest/triceps/schouders   Had een heavy dag borst gisteren. Ging niet zo lekker als Normaal, gestopt met roken en al paar dagen last  van mijn strot. Toch gegaan tot voor mij de max die dag.

      Bankdrukken 3 x 5. 100 kg, 110 kg, 120 kg
      Smal bankdrukken 4 x 8. 60 kg, 70 kg, 70 kg, 80 kg
      Shoulder press machine. 3 x 5. 40 kg, 50 kg, 60 kg
      Triceps cable pushdown. 3 x 8. 10 kg, 12,5 kg, 15 kg.
      Side raises dumbell. 4 x8. 10 kg, 10 kg, 12 kg, 12 kg
  • Discussies

  • Sponsors





    Unleash V4 concentrated