Advertentie:

Muscle Starter Pack
Zangetso

Level 1000 Challenge!

Recommended Posts

Hoi!, 

Ik ben Raza 25 jaar en ben accountant. Ik ben al een tijdje "overweight", naja dat vind ik zelf.

Ik heb een buikje en dat ben ik zat. Ik heb eerder weleens aan een challenge meegedaan en toen best veel gewicht verloren, maar helaas is het allemaal terug.

Een tijdje geleden(6 weken ofzo) ben ik weer begonnen. Ik wou het laag drempelig houden en vooral kijken of ik het aan kon. Mijn doel is om aan het eind van het jaar 1000 pushups 1000 squats en 1000 bent-over-rows te kunnen. Niet achtermekaar....wel met rust.

Reden dat ik voor deze oefeningen gekozen heb is omdat ik ze overal kan doen, dat is ook beetje het idee. Met mijn drukke leven ging ik allemaal excuusjes verzinnen om niet te sporten en nu heb ik die niet meer. Ik zal de oefeningen niet perfect doen en het is wellicht ook niet indrukwekkend, maar het gaat er meer om dat ik gewoon bezig ben. 

Ik begon met 10 pushups 10 squats en begon het bij te houden(filmen). Elke volgende workout doe ik plus 10 reps per oefening. Ik doe meestal 2 workouts per week.

Ik durfde het niet gelijk online te gooien...Ik wou eerst even kijken of ik het wel leuk vond en zou volhouden. Inmiddels ben ik aardig op weg :D, dus wil ik mijn verhaal graag delen. 

Ik zal de videologs met jullie delen en als jullie vragen hebben, schiet maar raak.

Wens me succes! 

 

Mijn eerste videolog

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Succes man. Als ik je een tip mag geven. Probeer wat explosiviteit te combineren in je workouts. Op die manier pak je de fast twitch spiervezels aan en je metabolisme in rust gaat er van verhogen.

 

 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Peter Wouters:

Succes man. Als ik je een tip mag geven. Probeer wat explosiviteit te combineren in je workouts. Op die manier pak je de fast twitch spiervezels aan en je metabolisme in rust gaat er van verhogen.

 

 

thanks voor de tip!

 

Even de logs bijwerken :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik had hier 93 push ups gedaan ipv 100! volgende keer beter....

 

 

 

 

 

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Uiteraard is het ook belangrijk wat Peter hier zegt. Vooral proteïne en vetten hoog houden.
    • Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).
    • Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen.  Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition