Advertentie:

Zangetso

Level 1000 Challenge!

Recommended Posts

Hoi!, 

Ik ben Raza 25 jaar en ben accountant. Ik ben al een tijdje "overweight", naja dat vind ik zelf.

Ik heb een buikje en dat ben ik zat. Ik heb eerder weleens aan een challenge meegedaan en toen best veel gewicht verloren, maar helaas is het allemaal terug.

Een tijdje geleden(6 weken ofzo) ben ik weer begonnen. Ik wou het laag drempelig houden en vooral kijken of ik het aan kon. Mijn doel is om aan het eind van het jaar 1000 pushups 1000 squats en 1000 bent-over-rows te kunnen. Niet achtermekaar....wel met rust.

Reden dat ik voor deze oefeningen gekozen heb is omdat ik ze overal kan doen, dat is ook beetje het idee. Met mijn drukke leven ging ik allemaal excuusjes verzinnen om niet te sporten en nu heb ik die niet meer. Ik zal de oefeningen niet perfect doen en het is wellicht ook niet indrukwekkend, maar het gaat er meer om dat ik gewoon bezig ben. 

Ik begon met 10 pushups 10 squats en begon het bij te houden(filmen). Elke volgende workout doe ik plus 10 reps per oefening. Ik doe meestal 2 workouts per week.

Ik durfde het niet gelijk online te gooien...Ik wou eerst even kijken of ik het wel leuk vond en zou volhouden. Inmiddels ben ik aardig op weg :D, dus wil ik mijn verhaal graag delen. 

Ik zal de videologs met jullie delen en als jullie vragen hebben, schiet maar raak.

Wens me succes! 

 

Mijn eerste videolog

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Succes man. Als ik je een tip mag geven. Probeer wat explosiviteit te combineren in je workouts. Op die manier pak je de fast twitch spiervezels aan en je metabolisme in rust gaat er van verhogen.

 

 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Peter Wouters:

Succes man. Als ik je een tip mag geven. Probeer wat explosiviteit te combineren in je workouts. Op die manier pak je de fast twitch spiervezels aan en je metabolisme in rust gaat er van verhogen.

 

 

thanks voor de tip!

 

Even de logs bijwerken :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik had hier 93 push ups gedaan ipv 100! volgende keer beter....

 

 

 

 

 

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Ik fitness al jaren door pushups, situps, en plank oefeningen uit te voeren en ben dan ook gemiddeld gespierd. Nu heb ik onlangs  dumbells, barbell en een bench gekocht om thuis met gewichten te trainen. Het boek "gespierde god" van Glen Goossens heb ik aangekocht om meer te weten  te komen over welke oefeningen ik kan uitvoeren om iedere spier in mijn lichaam goed te kunnen trainen. Ik volg daarbij het 3 daags trainingsschema op  di,do, za. Op woensdag en zondag ga ik ook nog hardlopen. De voorbije weken heb ik wellicht de fout gemaakt door op de trainingsdagen te lang en te veel verschillende oefeningen uit te voeren. Op dinsdag is het schema als volgt, buik-borst-biceps-trapezius. Voor iedere spiergroep doe ik dan meerdere en waarschijnlijk ook te veel oefeningen. Om een voorbeeld te geven! Voor borst voer ik na 3x30 pushups, 3x15 dips nog 5 a 6 verschillende oefeningen uit met dumbells. Nadat alle spiergroepen getraind zijn ben ik dan ook  al snel 2 tot 2,5 uur bezig geweest. Ik ben natuurlijk supergemotiveerd om iedere spier super goed te trainen maar ik heb niet het gevoel dat ik op deze manier veel spiermassa ga bijkomen. Ik eis waarschijnlijk te veel van mijn lichaam. Ik sta wel lekker droog maar met kledij aan oog ik waarschijnlijk ook te scherp en te mager, hoewel 78kg voor 1,78m niet zo slecht is vermoed ik. Wat is de beste manier om spiermassa bij te komen maar daarbij ook iedere spier in bv. de borst te trainen? In het 3 daags trainingsschema komt de borst 2 maal aan training toe. Als het aantal oefeningen moet beperkt blijven en daarbij telkens dezelfde oefeningen uitgevoerd worden dan kan ik mij voorstellen dat de borst niet optimaal getraind wordt. Ik besef dat ik anders ga moeten trainen door met zwaardere gewichten en kortere sessies te trainen maar weet niet hoe ik mijn 3 daag schema moet invullen. Wie kan mij op de goede weg helpen?  
    • Toch beetje schaamrood op de kaken, was vergeten update te plaatsen. Gewicht zit inmiddels of 74kg, en had vooraf (kom van 95kg) verwacht dat vet dan wel weg zou zijn maar helaas zit er nog wel een aardig randje aan. We gaan dan nog maar even rustig door met cutten.  Mijn aangepaste "lifestyle" begint overige steeds natuurlijker te voelen,  daar ben ik wel blij mee.
    • Ook prima! Doe ik dat kerel! Je ziet ze verschijnen. Het is veel werk dus kan niet beloven hoeveel tijd er tussen zit telkens!
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition