Advertentie:

Jolien

Minimum vetpercentage bij vrouwen

Recommended Posts

Hey allemaal, ik zit met een vraag betreffende het vetpercentage. Het lichaam van een man en een vrouw verschilt natuurlijk enorm door het verschil in functie dat het heeft voor elk geslacht. Zo is het vetpercentage bij vrouwen gemiddeld hoger dan bij mannen, of zoals ik steeds heb gehoord, ligt een gezond vetpercentage voor vrouwen hoger dan bij mannen. Klopt dit of kan een vrouw ook zonder problemen toewerken naar een vetpercentage omtrent 10% om er lean uit te zien én toch nog gezond te zijn voor allerlei lichamelijke functies?

 

Alvast dank voor jullie meningen!

Groetjes,

Jolien

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Het gemiddeld hogere vetpercentage bij vrouwen is er denk ik niet voor niets. Het zorgt voor een optimaal reproduktiesysteem. Als ik het goed heb dan is 10-12% een absoluut minimum maar mogelijk duiken er dan al problemen op met de menstruele cyclus. 20% lijkt mij een gezond niveau.

Bij mannen ligt dit anders. Hoe hoger het vetpercentage, hoe hoger de omzetting van testosteron naar oestrogeen. Denk hierbij maar aan de borstontwikkeling die optreed. Voor mannen is dit ongezond.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

@Peter Wouters, dankje voor je antwoord. Dit geeft mij ineens een indicatie dat ik niet veel lager kan gaan dan mijn huidige vetpercentage. Mijn viscerale vetwaarde zit ook goed op een niveau van 1. Spiermassa aankomen is dus de boodschap :D

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
    •   Ik zit nu aan een tempo van 100 gr per dag. Dat is -700 kcal per dag. Ik had gelezen dat je best maximaal 1% per week telt. Dus dat klopt ongeveer.   Is dat te snel ?    
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition