Advertentie:

Muscle Starter Pack
Jolien

Belang van pre-workout

Recommended Posts

Hey allemaal!

 

Tijdens mijn ontbijt blader ik graag eens door het forum en daarbij las ik de post van @Fit over de nieuwe pre-workout die hij had geprobeerd. De vraag is bij mij komen reizen: hoe belangrijk is dit en vanaf wanneer kan je best starten met dit product te gebruiken?

 

Zelf consumeer ik enkel whey proteïnen voor na mijn workouts. Is dit dan te eentonig?

 

Alvast bedankt voor jullie raad en tips!

Ik wens jullie een sportieve week,

 

Jolien

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Hoi Jolien,

 

Een pre workout is geen must, maar wel een fijne toevoeging naar mijn mening. Ik ben zelf vaak best moe ( geestelijk ) na een dag werken. En ik train vaak savonds. Dan kan een pre workout een fijne boost geven waardoor je je weer fit voelt en heerlijk je workout weer kunt knallen. Pre workout geeft verder geen toevoeging, je groeit er niet meer door o.i.d.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben geen fan van de pre-workeouts omwille van te hoge dosissen cafeine. 

Zelf gebruik ik enkel whey en L-carnitine voor de training.

de L-carnitine zorgt dat het vet beter wordt omgezet naar energie en sneller gemobiliseerd wordt om te gebruiken door de spieren tijdens het trainen. Het geeft je dus meer energie, zonder oppeppende middelen. Dus je slaapt nog als een roosje :D

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei P2I:

Ik ben geen fan van de pre-workeouts omwille van te hoge dosissen cafeine. 

Zelf gebruik ik enkel whey en L-carnitine voor de training.

de L-carnitine zorgt dat het vet beter wordt omgezet naar energie en sneller gemobiliseerd wordt om te gebruiken door de spieren tijdens het trainen. Het geeft je dus meer energie, zonder oppeppende middelen. Dus je slaapt nog als een roosje :D

 

Er zijn ook pre workouts zonder cafeine hoor :) Is allemaal beetje persoonlijke smaak natuurlijk.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja inderdaad, en die bevatten meestal gewoon carnitine en was extra dingen die nooit helemaal bewezen zijn.

dan neem ik liever dat ene supplement apart. Goedkoper en je kan de kwaliteit beter checken :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf gebruik ik ook regelmatig een pre- workout.

Zelf samengesteld of gekocht.
Het fijne aan zelf samenstellen is dat je zelf de dosissen in de hand kan houden en op deze manier het effect ook zelf in de hand hebt. Het zelf samenstellen is veel goedkoper. Helaas is dit echter een heel stuk minder makkelijk om mee te nemen. 


Als ik mijn pre workout zelf maak doseer ik het met Citrulline malaat, Beta alanine, Agmatine en Cafeïne. 

Zoals Fit ook al zegt is Pre- workout geen vereiste. Het helpt je echter wel als extra energieboost (bijvoorbeeld in de avond). 

Als je een pre- workout koopt, koop er dan wel één met ingredienten die wetenschappelijk onderbouwd zijn. 
Er zijn namelijk genoeg Pre- workout supplementen op de markt verkrijgbaar die niet betrouwbaar zijn (https://labdoor.com/rankings/pre-workout)

  • Upvote 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

De enige pre-workout die ik neem is een goed tas koffie(caffeine). Al moet ik toegeven dat dit 's morgens beter werkt dan 's avonds.

Wat de overige supplementen betreft heb ik mijn twijfels. Meestal zijn die gericht op een verbeterde bloedvoorziening(bloodflow). Ik denk dat een gezond lichaam en vooral dat van jonge mensen voorzien in hun eigen bloodflow mits een goede opwarming. Stikstofmonoxide(nitric oxide), een vasodilator(vaatverwijdend) is hierbij verantwoordelijk. Bij jonge mensen is de stikstofmonoxide produktie optimaal. Anders ligt het bij oudere mensen en diegene die de neiging hebben tot hypertensie. Iemand van 50 produceerd maar 50% stikstofmonoxide dan iemand van 30. Bij zulke personen denk ik dat citrulline en dergelijke mogelijk baat hebben.

  • Upvote 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Eens, alleen wat als je geen koffie drinkt zoals mij haha. Dan neem je pre workout :P

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fit:

Eens, alleen wat als je geen koffie drinkt zoals mij haha. Dan neem je pre workout :P

Geen koffie??? Wow, dan slaap ik de hele dag door :P

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fit:

Eens, alleen wat als je geen koffie drinkt zoals mij haha. Dan neem je pre workout :P


Als je alleen voor de cafeïne PRE- workout gebruikt is het een duur alternatief haha ;)...
 


 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-3-2017 at 14:17 zei P2I:

Geen koffie??? Wow, dan slaap ik de hele dag door :P

Idem! Ik ben de ganse dag geen mens als ik in de ochtend geen grote tas koffie heb :P

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig heb ik geen koffie nodig :) Merk het wel hoor maar ik doe liever een pre workout voor het trainen. Als ik koffie zou drinken dan word het effect van de caffeine in pre workout ook minder.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fit:

Gelukkig heb ik geen koffie nodig :) Merk het wel hoor maar ik doe liever een pre workout voor het trainen. Als ik koffie zou drinken dan word het effect van de caffeine in pre workout ook minder.

Kan ik inkomen! 
Dat effect heb je ook enkel met koffie: om goed te zijn moet je in de ochtend minstens 1 uur wachten voor je een eerste tas koffie drinkt, om je lichaam de incentive te geven zelf cafeïne aan te maken. Als je jezelf (in mij geval toch :P) direct verwend met een tas koffie, gaat je lichaam denken: "oh fijn, cafeïne! dat moet ik al niet meer maken vandaag." Waardoor je sneller dat dipje in de namiddag ervaart.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Op 10-4-2017 at 09:49 zei Fit:

Gelukkig heb ik geen koffie nodig :) Merk het wel hoor maar ik doe liever een pre workout voor het trainen. Als ik koffie zou drinken dan word het effect van de caffeine in pre workout ook minder.

 

ik dronk vroeger 10 tot 12 bakkies koffie per dag ¬¬

nu alleen nog maar thee en water.

als ik nu mijn pre workout neem dan slaat deze in als een bom en kan ik heerlijk in beastmode mijn training doen. HEERLIJK

maar niet te vaak anders wordt de werking weer minder.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-7-2017 at 14:58 zei Koertie:

 

 

ik dronk vroeger 10 tot 12 bakkies koffie per dag ¬¬

nu alleen nog maar thee en water.

als ik nu mijn pre workout neem dan slaat deze in als een bom en kan ik heerlijk in beastmode mijn training doen. HEERLIJK

maar niet te vaak anders wordt de werking weer minder.

 

Enige wat ik doe is pre workout, geen koffie ook idd. Werking blijft fijn ervan word wel minder na veel gebruik. Switchen tussen bepaalde merken doet soms wonderen ;)

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Uiteraard is het ook belangrijk wat Peter hier zegt. Vooral proteïne en vetten hoog houden.
    • Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).
    • Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen.  Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition