Advertentie:

Sign in to follow this  
Jolien

Belang van pre-workout

Recommended Posts

Hey allemaal!

Tijdens mijn ontbijt blader ik graag eens door het forum en daarbij las ik de post van @Fit over de nieuwe pre-workout die hij had geprobeerd. De vraag is bij mij komen reizen: hoe belangrijk is dit en vanaf wanneer kan je best starten met dit product te gebruiken?

Zelf consumeer ik enkel whey proteïnen voor na mijn workouts. Is dit dan te eentonig?

Alvast bedankt voor jullie raad en tips!

Ik wens jullie een sportieve week,

Jolien

Advertentie:

Hoi Jolien,

Een pre workout is geen must, maar wel een fijne toevoeging naar mijn mening. Ik ben zelf vaak best moe ( geestelijk ) na een dag werken. En ik train vaak savonds. Dan kan een pre workout een fijne boost geven waardoor je je weer fit voelt en heerlijk je workout weer kunt knallen. Pre workout geeft verder geen toevoeging, je groeit er niet meer door o.i.d.

• Upvote 1

Ik ben geen fan van de pre-workeouts omwille van te hoge dosissen cafeine. 

Zelf gebruik ik enkel whey en L-carnitine voor de training.

de L-carnitine zorgt dat het vet beter wordt omgezet naar energie en sneller gemobiliseerd wordt om te gebruiken door de spieren tijdens het trainen. Het geeft je dus meer energie, zonder oppeppende middelen. Dus je slaapt nog als een roosje :D

• Upvote 1

6 uur geleden zei P2I:

Ik ben geen fan van de pre-workeouts omwille van te hoge dosissen cafeine. 

Zelf gebruik ik enkel whey en L-carnitine voor de training.

de L-carnitine zorgt dat het vet beter wordt omgezet naar energie en sneller gemobiliseerd wordt om te gebruiken door de spieren tijdens het trainen. Het geeft je dus meer energie, zonder oppeppende middelen. Dus je slaapt nog als een roosje :D

Er zijn ook pre workouts zonder cafeine hoor :) Is allemaal beetje persoonlijke smaak natuurlijk.

Ja inderdaad, en die bevatten meestal gewoon carnitine en was extra dingen die nooit helemaal bewezen zijn.

dan neem ik liever dat ene supplement apart. Goedkoper en je kan de kwaliteit beter checken :)

Zelf gebruik ik ook regelmatig een pre- workout.

Zelf samengesteld of gekocht.
Het fijne aan zelf samenstellen is dat je zelf de dosissen in de hand kan houden en op deze manier het effect ook zelf in de hand hebt. Het zelf samenstellen is veel goedkoper. Helaas is dit echter een heel stuk minder makkelijk om mee te nemen. 

Als ik mijn pre workout zelf maak doseer ik het met Citrulline malaat, Beta alanine, Agmatine en Cafeïne. 

Zoals Fit ook al zegt is Pre- workout geen vereiste. Het helpt je echter wel als extra energieboost (bijvoorbeeld in de avond). 

Als je een pre- workout koopt, koop er dan wel één met ingredienten die wetenschappelijk onderbouwd zijn. 
Er zijn namelijk genoeg Pre- workout supplementen op de markt verkrijgbaar die niet betrouwbaar zijn (https://labdoor.com/rankings/pre-workout)

• Upvote 2

De enige pre-workout die ik neem is een goed tas koffie(caffeine). Al moet ik toegeven dat dit 's morgens beter werkt dan 's avonds.

Wat de overige supplementen betreft heb ik mijn twijfels. Meestal zijn die gericht op een verbeterde bloedvoorziening(bloodflow). Ik denk dat een gezond lichaam en vooral dat van jonge mensen voorzien in hun eigen bloodflow mits een goede opwarming. Stikstofmonoxide(nitric oxide), een vasodilator(vaatverwijdend) is hierbij verantwoordelijk. Bij jonge mensen is de stikstofmonoxide produktie optimaal. Anders ligt het bij oudere mensen en diegene die de neiging hebben tot hypertensie. Iemand van 50 produceerd maar 50% stikstofmonoxide dan iemand van 30. Bij zulke personen denk ik dat citrulline en dergelijke mogelijk baat hebben.

• Upvote 2

Eens, alleen wat als je geen koffie drinkt zoals mij haha. Dan neem je pre workout :P

6 uur geleden zei Fit:

Eens, alleen wat als je geen koffie drinkt zoals mij haha. Dan neem je pre workout :P

Geen koffie??? Wow, dan slaap ik de hele dag door :P

7 uur geleden zei Fit:

Als je alleen voor de cafeïne PRE- workout gebruikt is het een duur alternatief haha ;)...

Op 12-3-2017 at 14:17 zei P2I:

Geen koffie??? Wow, dan slaap ik de hele dag door :P

Idem! Ik ben de ganse dag geen mens als ik in de ochtend geen grote tas koffie heb :P

Gelukkig heb ik geen koffie nodig :) Merk het wel hoor maar ik doe liever een pre workout voor het trainen. Als ik koffie zou drinken dan word het effect van de caffeine in pre workout ook minder.

• Upvote 1

1 uur geleden zei Fit:

Gelukkig heb ik geen koffie nodig :) Merk het wel hoor maar ik doe liever een pre workout voor het trainen. Als ik koffie zou drinken dan word het effect van de caffeine in pre workout ook minder.

Kan ik inkomen! 
Dat effect heb je ook enkel met koffie: om goed te zijn moet je in de ochtend minstens 1 uur wachten voor je een eerste tas koffie drinkt, om je lichaam de incentive te geven zelf cafeïne aan te maken. Als je jezelf (in mij geval toch :P) direct verwend met een tas koffie, gaat je lichaam denken: "oh fijn, cafeïne! dat moet ik al niet meer maken vandaag." Waardoor je sneller dat dipje in de namiddag ervaart.

Op 10-4-2017 at 09:49 zei Fit:

ik dronk vroeger 10 tot 12 bakkies koffie per dag ¬¬

nu alleen nog maar thee en water.

als ik nu mijn pre workout neem dan slaat deze in als een bom en kan ik heerlijk in beastmode mijn training doen. HEERLIJK

maar niet te vaak anders wordt de werking weer minder.

Op 20-7-2017 at 14:58 zei Koertie:

ik dronk vroeger 10 tot 12 bakkies koffie per dag ¬¬

nu alleen nog maar thee en water.

als ik nu mijn pre workout neem dan slaat deze in als een bom en kan ik heerlijk in beastmode mijn training doen. HEERLIJK

maar niet te vaak anders wordt de werking weer minder.

Enige wat ik doe is pre workout, geen koffie ook idd. Werking blijft fijn ervan word wel minder na veel gebruik. Switchen tussen bepaalde merken doet soms wonderen ;)

• Upvote 1