Advertentie:

Sign in to follow this  
Jolien

Belang van pre-workout

Recommended Posts

Hey allemaal!

 

Tijdens mijn ontbijt blader ik graag eens door het forum en daarbij las ik de post van @Fit over de nieuwe pre-workout die hij had geprobeerd. De vraag is bij mij komen reizen: hoe belangrijk is dit en vanaf wanneer kan je best starten met dit product te gebruiken?

 

Zelf consumeer ik enkel whey proteïnen voor na mijn workouts. Is dit dan te eentonig?

 

Alvast bedankt voor jullie raad en tips!

Ik wens jullie een sportieve week,

 

Jolien

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Jolien,

 

Een pre workout is geen must, maar wel een fijne toevoeging naar mijn mening. Ik ben zelf vaak best moe ( geestelijk ) na een dag werken. En ik train vaak savonds. Dan kan een pre workout een fijne boost geven waardoor je je weer fit voelt en heerlijk je workout weer kunt knallen. Pre workout geeft verder geen toevoeging, je groeit er niet meer door o.i.d.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben geen fan van de pre-workeouts omwille van te hoge dosissen cafeine. 

Zelf gebruik ik enkel whey en L-carnitine voor de training.

de L-carnitine zorgt dat het vet beter wordt omgezet naar energie en sneller gemobiliseerd wordt om te gebruiken door de spieren tijdens het trainen. Het geeft je dus meer energie, zonder oppeppende middelen. Dus je slaapt nog als een roosje :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden zei P2I:

Ik ben geen fan van de pre-workeouts omwille van te hoge dosissen cafeine. 

Zelf gebruik ik enkel whey en L-carnitine voor de training.

de L-carnitine zorgt dat het vet beter wordt omgezet naar energie en sneller gemobiliseerd wordt om te gebruiken door de spieren tijdens het trainen. Het geeft je dus meer energie, zonder oppeppende middelen. Dus je slaapt nog als een roosje :D

 

Er zijn ook pre workouts zonder cafeine hoor :) Is allemaal beetje persoonlijke smaak natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, en die bevatten meestal gewoon carnitine en was extra dingen die nooit helemaal bewezen zijn.

dan neem ik liever dat ene supplement apart. Goedkoper en je kan de kwaliteit beter checken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf gebruik ik ook regelmatig een pre- workout.

Zelf samengesteld of gekocht.
Het fijne aan zelf samenstellen is dat je zelf de dosissen in de hand kan houden en op deze manier het effect ook zelf in de hand hebt. Het zelf samenstellen is veel goedkoper. Helaas is dit echter een heel stuk minder makkelijk om mee te nemen. 


Als ik mijn pre workout zelf maak doseer ik het met Citrulline malaat, Beta alanine, Agmatine en Cafeïne. 

Zoals Fit ook al zegt is Pre- workout geen vereiste. Het helpt je echter wel als extra energieboost (bijvoorbeeld in de avond). 

Als je een pre- workout koopt, koop er dan wel één met ingredienten die wetenschappelijk onderbouwd zijn. 
Er zijn namelijk genoeg Pre- workout supplementen op de markt verkrijgbaar die niet betrouwbaar zijn (https://labdoor.com/rankings/pre-workout)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De enige pre-workout die ik neem is een goed tas koffie(caffeine). Al moet ik toegeven dat dit 's morgens beter werkt dan 's avonds.

Wat de overige supplementen betreft heb ik mijn twijfels. Meestal zijn die gericht op een verbeterde bloedvoorziening(bloodflow). Ik denk dat een gezond lichaam en vooral dat van jonge mensen voorzien in hun eigen bloodflow mits een goede opwarming. Stikstofmonoxide(nitric oxide), een vasodilator(vaatverwijdend) is hierbij verantwoordelijk. Bij jonge mensen is de stikstofmonoxide produktie optimaal. Anders ligt het bij oudere mensen en diegene die de neiging hebben tot hypertensie. Iemand van 50 produceerd maar 50% stikstofmonoxide dan iemand van 30. Bij zulke personen denk ik dat citrulline en dergelijke mogelijk baat hebben.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens, alleen wat als je geen koffie drinkt zoals mij haha. Dan neem je pre workout :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden zei Fit:

Eens, alleen wat als je geen koffie drinkt zoals mij haha. Dan neem je pre workout :P

Geen koffie??? Wow, dan slaap ik de hele dag door :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden zei Fit:

Eens, alleen wat als je geen koffie drinkt zoals mij haha. Dan neem je pre workout :P


Als je alleen voor de cafeïne PRE- workout gebruikt is het een duur alternatief haha ;)...
 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 12-3-2017 at 14:17 zei P2I:

Geen koffie??? Wow, dan slaap ik de hele dag door :P

Idem! Ik ben de ganse dag geen mens als ik in de ochtend geen grote tas koffie heb :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig heb ik geen koffie nodig :) Merk het wel hoor maar ik doe liever een pre workout voor het trainen. Als ik koffie zou drinken dan word het effect van de caffeine in pre workout ook minder.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Fit:

Gelukkig heb ik geen koffie nodig :) Merk het wel hoor maar ik doe liever een pre workout voor het trainen. Als ik koffie zou drinken dan word het effect van de caffeine in pre workout ook minder.

Kan ik inkomen! 
Dat effect heb je ook enkel met koffie: om goed te zijn moet je in de ochtend minstens 1 uur wachten voor je een eerste tas koffie drinkt, om je lichaam de incentive te geven zelf cafeïne aan te maken. Als je jezelf (in mij geval toch :P) direct verwend met een tas koffie, gaat je lichaam denken: "oh fijn, cafeïne! dat moet ik al niet meer maken vandaag." Waardoor je sneller dat dipje in de namiddag ervaart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Op 10-4-2017 at 09:49 zei Fit:

Gelukkig heb ik geen koffie nodig :) Merk het wel hoor maar ik doe liever een pre workout voor het trainen. Als ik koffie zou drinken dan word het effect van de caffeine in pre workout ook minder.

 

ik dronk vroeger 10 tot 12 bakkies koffie per dag ¬¬

nu alleen nog maar thee en water.

als ik nu mijn pre workout neem dan slaat deze in als een bom en kan ik heerlijk in beastmode mijn training doen. HEERLIJK

maar niet te vaak anders wordt de werking weer minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 20-7-2017 at 14:58 zei Koertie:

 

 

ik dronk vroeger 10 tot 12 bakkies koffie per dag ¬¬

nu alleen nog maar thee en water.

als ik nu mijn pre workout neem dan slaat deze in als een bom en kan ik heerlijk in beastmode mijn training doen. HEERLIJK

maar niet te vaak anders wordt de werking weer minder.

 

Enige wat ik doe is pre workout, geen koffie ook idd. Werking blijft fijn ervan word wel minder na veel gebruik. Switchen tussen bepaalde merken doet soms wonderen ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo allemaal,   Ik heb me pas aangemeld voor dit forum omdat ik met een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik doe sinds een paar maanden callisthenics en dat bevalt me goed. Het enige probleem is dat mijn programma niet over benen beschikt. Ik train 3 keer per week en ik zou naast mijn routine per dag 3-4 oefeningen willen hebben waarmee ik aan het einde van de week mijn hele onderlichaam getraind heb. Dit hoeven geen calisthenics oefeningen te zijn. Ik vindt die namelijk minder prettig als het om benen gaat. Ik heb wel wat research gedaan maar ik kom er niet uit. Weten jullie een klein schemaatje die ik naast mijn normale routine kan doen? Of als jullie een alternatief hebben dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt!
    • Er wordt gesteld dat minstens 2 minuten goed is om je eigen testosteron niet onder druk te zetten. Die langere tijdsduur kan je opvangen door tijdens de rust een andere spiergroep aan te pakken. Zo doe ik het. Bijvoorbeeld 1 set Bench press en tijdens de rust doe ik een set lateral raises. En zo weer terug naar de bench press. Eigenlijk duurt die rust wel wat langer want je moet ook nog eens schijven verwisselen. Al bij al heb je op die manier meer rust en is je training vlugger gedaan.
    • Soms wordt een mens toch helemaal insane van alles wat je leest online. Dacht dat een rusttijd van 1,5 minuut tussen sets ideaal was voor isolatieoefeningen en zo'n 2 minuten voor de compoundoefeningen. Dikwijls wordt er van een ideale rusttijd voor hypertrofie tussen 40 seconden en een minuut gesproken, wel dat lijkt me weinig of toch niet ? Kwestie van de atp voorraden in de spieren weer aan te vullen. Afgaand van mijn ook al te lang blijkende trainingsduur, namelijk 70 minuten, zou korter rusten misschien wel meer bevorderlijk zijn om de totale trainingsduur terug te brengen tot 60 minuten. Blijkbaar doe ik al 4 maanden aan spierafbraak door 70 minuten te trainen, wat de cortisolspiegel zou doen stijgen. Man, man, man ik krijg mijn full body schema toch wel moeilijk afgehaspeld binnen de 60 minuten. Kortom ik weet het effe niet meer. Weet wel dat ik ook wat gas moet terugnemen met "tot het gaatje " te trainen op mijn leeftijd. Heb mij de laatste weken serieus bezondigd aan trainen tot totale spieruitputting voor sommige spiergroepen. Zou best wat meer geduld moeten opbrengen. Voel trouwens dat ik slechter herstel van een training als paar weken geleden. Voor de hardcore bodybuilder misschien moeilijk te begrijpen maar mijn bobijn is zelfs met slechts 2 trainingen in de week aan het aflopen. Zal gedeeltelijk aan de deconditionering liggen, door roken, en povere nachrust. Zou in februari2x per week cardio toevoegen, 25 min roeien, maar zie daar nu enorm tegen op.   Groeten Hansie
  • Sponsors