Advertentie:

Fit

Welke foute stoffen kunnen in je pre workout voorkomen?

Recommended Posts

Leuk artikel over welke foute stoffen in je pre workout voor kunnen komen. Deze staan vaak op de dopingslijst. 

 

bron: http://www.muscle-fitness.nl/nieuws/pre-workout-met-foute-stimulanten/12031/

 

DE 7 FOUTE STIMULANTEN DIE IN PRE WORKOUT VOORKOMEN

#1 METHYLSYNEFRINE

Als er op het label van een supplement methylsynefrine of methylsynephrine staat, dan heb je in 60% van de gevallen te maken met een illegale amfetamine. Methylsynefrine is geen natuurlijke stof en mag dus helemaal niet in supplementen zitten. Het staat bovendien op de dopinglijst. Het is een amfetamine die jaren geleden op de markt was als medicijn tegen een te lage bloeddruk, totdat duidelijk werd dat methylsynefrine net zo riskant was als andere amfetamines. Het meest zorgwekkende van producten met methylsynefrine is dat ze bijna allemaal fout zijn gedoseerd. In veertig procent van de supplementen is volgens recent onderzoek van de universiteit van Harvard geen methylsynefrine te bekennen. Daar staat dan tegenover dat er ook een paar producten circuleren die vijf keer meer methylsynefrine bevatten dan de farmaceutische industrie ooit in zijn pillen durfde te stoppen …

#2 PAUSINYSTALIA JOHIMBE

Supplementen met deze extracten zijn in Nederland verboden. Ze bevatten yohimbine. Yohimbine is geen amfetamine, maar imiteert wel de werking van adrenaline. De stof doet dat op zo’n onvoorspelbare manier dat in diverse landen de overheid supplementen met Pausinystalia johimbe heeft verboden. Yohimbine kan niet alleen de bloeddruk verhogen en daardoor beroertes veroorzaken, maar ook paniekaanvallen en psychoses uitlokken.

#3 RAUVOLFIA SERPENTINA

Om het verbod op Pausinystalia johimbe te omzeilen gebruiken sommige supplementenmakers extracten van de Aziatische plant Rauvolfia serpentina. Maar ook producten met deze extracten zijn in Nederland verboden. Ze bevatten yohimbine, samen met nog meer nauw verwante stoffen.

#4 ACACIA RIGIDULA

Acacia rigidula is een heet hangijzer in Amerika, en het is niet duidelijk of extracten van deze plant wel in supplementen mogen zitten. Als jij geen supplementen wilt gebruiken met foute stims, vermijd dan producten met Acacia rigidula. De supplementenindustrie stopt deze extracten in allerlei energie- en pre workout-supplementen omdat er volgens studies uit de jaren tachtig en negentig allerlei stimulerende stoffen in zouden zitten.

In 2013 analyseerde een Amerikaans overheidslab 30 supplementen die volgens het label Acacia rigidula zouden bevatten, maar vond in geen daarvan Acacia rigidula. In zo’n 20 daarvan vond het lab synthetische phenethylamine (afkorting: PEA), een zwakke stimulerende verbinding die in een aantal planten voorkomt en op de dopinglijst staat. In tien andere supplementen zat beta-methylphenethylamine (afkorting: MBPEA), een krachtigere synthetische stof. MBPEA staat op de dopinglijst, en nee, hij komt niet voor in natuur. In sommige pre workout supplementen hebben Europese laboratoria nog een andere verboden stof gevonden: de synthetische amfetamine N,N-dimethyl-2-phenylpropan-1-amine. In de VS lopen op dit moment rechtszaken tegen producenten van deze producten. Die houden voet bij stuk dat alle gevonden amfetamines van nature voorkomen in Acacia rigidula.

#5 DENDROBIUM

Nog zo’n bestanddeel dat een belletje moet laten rinkelen. Dendrobiumextracten worden officieel gemaakt van orchideeën, en zitten in tientallen pre workout formules. Volgens Amerikaanse, Nederlandse en Koreaanse laboratoria zit er in ieder geval in een aantal van die supplementen de synthetische amfetamine N,alpha-diethyl-phenylethylamine (afkorting: NDPEA). In de jaren tachtig van de vorige eeuw heeft de medicijnfabrikant Knoll onderzoek naar deze verbinding gedaan, en vervolgens besloten deze stof niet op de markt te zetten. Waarschijnlijk vond Knoll de stof te riskant. Sommige supplementenmakers maakten een andere inschatting. Ook deze stof staat op de dopinglijst.

#6 DMBA

Toen DMAA van de markt verdween, zijn sommige supplementenmakers uitgeweken naar verbindingen die sterk leken op DMAA, en ook een amfetamine-achtige werking hadden. Eentje daarvan was dimethylbutylamine, dat ook bekend stond als AMP Citrate of DMBA. Nadat gebruikers van supplementen met deze stof in de problemen kwamen, hebben bedrijven alle producten met deze stof snel van de markt gehaald. Maar in het grijze circuit kun je nog steeds producten met DMBA tegenkomen.

#7 DMHA

Pas sinds 2016 op de markt, en nog niet verboden, is een ander chemisch familielid van DMAA: dimethylhexylamine of DMHA. Chemici die werken voor de supplementenindustrie vonden DMHA in dezelfde oude literatuur waar ze ook DMAA en DMBA vonden. Volgens die studies is DMBA bijna net zo sterk als DMAA. Je bent gewaarschuwd.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
    •   Ik zit nu aan een tempo van 100 gr per dag. Dat is -700 kcal per dag. Ik had gelezen dat je best maximaal 1% per week telt. Dus dat klopt ongeveer.   Is dat te snel ?    
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition