Advertentie:

Sign in to follow this  
P2I

Te "clean" eten mogelijk?

Recommended Posts

"You can't out-train a bad diet" is iets wat je maar al te vaak hoort.

maar slaat dat "bad diet" altijd op junkfood?

 

een slecht dieet of voedingspatroon kan ook te "clean" zijn of te weinig van 1 of 2 voedingsgroepen zijn.

 

onlangs had ik een klant die van mij enkele voedingsschema's kreeg en een zwaar trainingsschema, maar toch verloor hij geen gewicht /vetmassa , maar verzwaarde hij elke week.

 

hij had al de jaren ervoor altijd laag in koolhydraten (-100gr/dag) en vetten gegeten (-20gr/dag).

en dit was erg moeilijk om eruit te krijgen.

 

na een tijd deze persoon toch kunnen overtuigen om meer vetten te eten (noten / zalm / avocado/...), want vet eten verbrand vet.

ook een refeed dag van koolhydraten werd ingevoerd.

met als resultaat dat hij na jaren eindelijk een week lang een honger-gevoel had en 2 kg kwijt was na 1 week (deel vocht en vet).

 

dus ga nooit te "clean" gaan eten. Maar volg steeds het 80/20 dieet van 80% clean - 20% dirty.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Wat bedoel je met een dieet van 80% clean en 20 % dirty? 

 

Wat jij de beste man nu hebt laten eten zijn gewoon de standaard richtlijnen die elke sporter nodig heeft.

het spreekt voor zich dat als je maar 20 gr vet op een dag eet je geen progressie boekt en hoogstwaarschijnlijk zijn hormoon balans verstoort is. 

 

Als hij nu jou eetschema volgt dan is dat nog steeds 100% "clean?" 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, mijn schema's zijn nooit 100% clean. 

 

En ik weet dat hij nu nog steeds "clean" eet.

maar zoals ik velen altijd zeg is 20% dirty (chocolade, junkfood, pannenkoeken,...) goed voor de mentale toestand en zal dit je resultaten niet verstoren als deze in je macro's passen. 

 

Dat is 1 van de redenen dat al mijn klanten 7 eetschema's krijgen. Zo hoef je niet elke dag hetzelfde te eten en kan ik ook enkele "cheats" in je schema's stoppen.

 

voor deze persoon is het inderdaad nog steeds basis hoe gij eet. Alhoewel veel "trainers" je meteen op een low carb dieet zetten voor "snelle" resultaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo Kyra   Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.     
    • Hoi Kyra, 220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is. 200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.   Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...   Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat. Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.   Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.   Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv. Gorilla sports Decathlon Helisports Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.  
    • Oh fijn dank je voor het reageren. Ik zie bv halterstang van 220 is dat de lang voor squat? 
  • Sponsors