Advertentie:

Sign in to follow this  
P2I

Te "clean" eten mogelijk?

Recommended Posts

"You can't out-train a bad diet" is iets wat je maar al te vaak hoort.

maar slaat dat "bad diet" altijd op junkfood?

 

een slecht dieet of voedingspatroon kan ook te "clean" zijn of te weinig van 1 of 2 voedingsgroepen zijn.

 

onlangs had ik een klant die van mij enkele voedingsschema's kreeg en een zwaar trainingsschema, maar toch verloor hij geen gewicht /vetmassa , maar verzwaarde hij elke week.

 

hij had al de jaren ervoor altijd laag in koolhydraten (-100gr/dag) en vetten gegeten (-20gr/dag).

en dit was erg moeilijk om eruit te krijgen.

 

na een tijd deze persoon toch kunnen overtuigen om meer vetten te eten (noten / zalm / avocado/...), want vet eten verbrand vet.

ook een refeed dag van koolhydraten werd ingevoerd.

met als resultaat dat hij na jaren eindelijk een week lang een honger-gevoel had en 2 kg kwijt was na 1 week (deel vocht en vet).

 

dus ga nooit te "clean" gaan eten. Maar volg steeds het 80/20 dieet van 80% clean - 20% dirty.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Wat bedoel je met een dieet van 80% clean en 20 % dirty? 

 

Wat jij de beste man nu hebt laten eten zijn gewoon de standaard richtlijnen die elke sporter nodig heeft.

het spreekt voor zich dat als je maar 20 gr vet op een dag eet je geen progressie boekt en hoogstwaarschijnlijk zijn hormoon balans verstoort is. 

 

Als hij nu jou eetschema volgt dan is dat nog steeds 100% "clean?" 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, mijn schema's zijn nooit 100% clean. 

 

En ik weet dat hij nu nog steeds "clean" eet.

maar zoals ik velen altijd zeg is 20% dirty (chocolade, junkfood, pannenkoeken,...) goed voor de mentale toestand en zal dit je resultaten niet verstoren als deze in je macro's passen. 

 

Dat is 1 van de redenen dat al mijn klanten 7 eetschema's krijgen. Zo hoef je niet elke dag hetzelfde te eten en kan ik ook enkele "cheats" in je schema's stoppen.

 

voor deze persoon is het inderdaad nog steeds basis hoe gij eet. Alhoewel veel "trainers" je meteen op een low carb dieet zetten voor "snelle" resultaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Vanochtend dus die Inbody meting gedaan. Zodat ik weet hoe ik er nu voorsta. En meer inzicht krijg over mijn lichaam.   Ik ben dus op 9 September begonnen met krachttraining. Na dik 8+ jaar zonder krachttraining. Wel deed ik vanaf April fysio. Ivm hernia en spieruitval rechterbeen. Waar ik sinds me 23ste mee loop. Dus veel rek en strek oefeningen en langzaam opbouwend op lichaams gewicht en extra gewicht.   Op 9 September begon ik met een bodyfat percentage van 23%. Vandaag 12 weken later op 2 December een bodyfat percentage gemeten van 18%. Een vermindering van 5%. Meer dan ik verwacht had. Aangezien je jezelf toch altijd anders ziet in de spiegel.   Gister toch nog herberekend en gekeken anar hoeveel kcal ik nou binnen moet krijgen. Ik zat de laatste 2 weken op 2000 +/- en zat ervoor op 2300/2400. Wel met 160-200gram protiene uiteraard.   Ik zag vandaag dus dat mijn lichaamsonderhoud 2000kcal is. Dus zonder activiteiten etc. Ik kwam gister al tot de conclusie dat ik rond de 2500kcal wil zitten en was daar gister al mee begonnen. Dit omdat ik voelde met 2000 zat ik echt low on energie en had moeite om mijn setjes te voltooien. Had gewoon extra rust nodig tussen setjes.   Dus dat pak ik op, ik zal wat oefening veranderen in mijn workout.   Verder nog te zien dat mijn rechterbeen nog was minder is kwa volume en spiermassa. Dit is al erg bijgetrokken voor een been dan jaren niet echt gebruikt is en met een forse achterstand begon.   Ik zal na elke 4 weken die meting weer doen en bijhouden het gaat. Ook een goede motivatie en geeft gewoon duidelijk inzicht.   Edit: Hier nog de restultaten van de laatste 4 weken:   Gewicht: 92.4 - 92.2 (18% bodyfat) • Latt pulldown: 54kg
      • Seated row: 50kg - 60kg
      • Shrugs: 16kg - 22kg
      • Shoulder press: 25kg - 30kg
      • Reverse fly: 28kg - 35kg
      • Bankdrukken (incline): 55kg - 65kg
      • Dumbell chestpress: 20kg - 22kg
      • Chest fly: 49kg - 63kg
      • Bicep cable curl: 35kg - 40kg
      • Triceps pushdown: 35kg - 40kg
      • Tricep pressdown rope: 30kg
      • Squad: 60kg
      • Leg press: 65kg
      • Leg extension: 25kg
      • Hamstrings: 52.5kg
      • Hip abductors: 45kg
      • Calf raises: 30kg   Benen op behoud getraind. Niet zwaarder gegaan, dit omdat ik me best vermoeid voelde in de benen. Aankomende weken weer pushen.   Eergister 91.8, vanochtend 92.2 dat schommelt toch altijd wel van dag tot dag. Op de Inbody meting was na ontbijt en met joggingsbroek en tshirt + trui aan. Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Vanochtend een Inbody meting gedaan. Ik zal thuis even de oude percentages erbij pakken. Zodat ik kan vergelijken wat de verschillen precies zijn.    Zal dit elke maand doen. En daarnaast is het vandaag de laatste dag van de 4 weken. En moet de laatste progressie van de 4 weken even posten.
    • Mogge shorty zou je mij ook een mailtje met info kunnen sturen ik kan je idd geen bericht sturen net als dazing😅
  • Sponsors