Advertentie:

P2I

Te "clean" eten mogelijk?

Recommended Posts

"You can't out-train a bad diet" is iets wat je maar al te vaak hoort.

maar slaat dat "bad diet" altijd op junkfood?

 

een slecht dieet of voedingspatroon kan ook te "clean" zijn of te weinig van 1 of 2 voedingsgroepen zijn.

 

onlangs had ik een klant die van mij enkele voedingsschema's kreeg en een zwaar trainingsschema, maar toch verloor hij geen gewicht /vetmassa , maar verzwaarde hij elke week.

 

hij had al de jaren ervoor altijd laag in koolhydraten (-100gr/dag) en vetten gegeten (-20gr/dag).

en dit was erg moeilijk om eruit te krijgen.

 

na een tijd deze persoon toch kunnen overtuigen om meer vetten te eten (noten / zalm / avocado/...), want vet eten verbrand vet.

ook een refeed dag van koolhydraten werd ingevoerd.

met als resultaat dat hij na jaren eindelijk een week lang een honger-gevoel had en 2 kg kwijt was na 1 week (deel vocht en vet).

 

dus ga nooit te "clean" gaan eten. Maar volg steeds het 80/20 dieet van 80% clean - 20% dirty.

  • Upvote 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Wat bedoel je met een dieet van 80% clean en 20 % dirty? 

 

Wat jij de beste man nu hebt laten eten zijn gewoon de standaard richtlijnen die elke sporter nodig heeft.

het spreekt voor zich dat als je maar 20 gr vet op een dag eet je geen progressie boekt en hoogstwaarschijnlijk zijn hormoon balans verstoort is. 

 

Als hij nu jou eetschema volgt dan is dat nog steeds 100% "clean?" 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, mijn schema's zijn nooit 100% clean. 

 

En ik weet dat hij nu nog steeds "clean" eet.

maar zoals ik velen altijd zeg is 20% dirty (chocolade, junkfood, pannenkoeken,...) goed voor de mentale toestand en zal dit je resultaten niet verstoren als deze in je macro's passen. 

 

Dat is 1 van de redenen dat al mijn klanten 7 eetschema's krijgen. Zo hoef je niet elke dag hetzelfde te eten en kan ik ook enkele "cheats" in je schema's stoppen.

 

voor deze persoon is het inderdaad nog steeds basis hoe gij eet. Alhoewel veel "trainers" je meteen op een low carb dieet zetten voor "snelle" resultaten

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Ik fitness al jaren door pushups, situps, en plank oefeningen uit te voeren en ben dan ook gemiddeld gespierd. Nu heb ik onlangs  dumbells, barbell en een bench gekocht om thuis met gewichten te trainen. Het boek "gespierde god" van Glen Goossens heb ik aangekocht om meer te weten  te komen over welke oefeningen ik kan uitvoeren om iedere spier in mijn lichaam goed te kunnen trainen. Ik volg daarbij het 3 daags trainingsschema op  di,do, za. Op woensdag en zondag ga ik ook nog hardlopen. De voorbije weken heb ik wellicht de fout gemaakt door op de trainingsdagen te lang en te veel verschillende oefeningen uit te voeren. Op dinsdag is het schema als volgt, buik-borst-biceps-trapezius. Voor iedere spiergroep doe ik dan meerdere en waarschijnlijk ook te veel oefeningen. Om een voorbeeld te geven! Voor borst voer ik na 3x30 pushups, 3x15 dips nog 5 a 6 verschillende oefeningen uit met dumbells. Nadat alle spiergroepen getraind zijn ben ik dan ook  al snel 2 tot 2,5 uur bezig geweest. Ik ben natuurlijk supergemotiveerd om iedere spier super goed te trainen maar ik heb niet het gevoel dat ik op deze manier veel spiermassa ga bijkomen. Ik eis waarschijnlijk te veel van mijn lichaam. Ik sta wel lekker droog maar met kledij aan oog ik waarschijnlijk ook te scherp en te mager, hoewel 78kg voor 1,78m niet zo slecht is vermoed ik. Wat is de beste manier om spiermassa bij te komen maar daarbij ook iedere spier in bv. de borst te trainen? In het 3 daags trainingsschema komt de borst 2 maal aan training toe. Als het aantal oefeningen moet beperkt blijven en daarbij telkens dezelfde oefeningen uitgevoerd worden dan kan ik mij voorstellen dat de borst niet optimaal getraind wordt. Ik besef dat ik anders ga moeten trainen door met zwaardere gewichten en kortere sessies te trainen maar weet niet hoe ik mijn 3 daag schema moet invullen. Wie kan mij op de goede weg helpen?  
    • Toch beetje schaamrood op de kaken, was vergeten update te plaatsen. Gewicht zit inmiddels of 74kg, en had vooraf (kom van 95kg) verwacht dat vet dan wel weg zou zijn maar helaas zit er nog wel een aardig randje aan. We gaan dan nog maar even rustig door met cutten.  Mijn aangepaste "lifestyle" begint overige steeds natuurlijker te voelen,  daar ben ik wel blij mee.
    • Ook prima! Doe ik dat kerel! Je ziet ze verschijnen. Het is veel werk dus kan niet beloven hoeveel tijd er tussen zit telkens!
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition