Advertentie:

Sign in to follow this  
Uhmazing

Is mijn bulkschema goed genoeg?

Recommended Posts

Hallo,
 
ik wil beginnen met bulken. Ik ben 21 jaar, 60 kg en 179 cm.
Ik wil 3 dagen per week trainen.
Alle gegevens staan in het schema vermeld
 
04327ab0d9b44f348eea5e1bd351da82.png
 
 
Gr. Max

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ziet er netjes uit, succes met je bulk! Wat mij wel opvalt is dat je zeer hoog in calorien zit voor iemand van 60kg. Hoe ziet je trainingschema eruit?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Fit:

Ziet er netjes uit, succes met je bulk! Wat mij wel opvalt is dat je zeer hoog in calorien zit voor iemand van 60kg. Hoe ziet je trainingschema eruit?


Zou ik het dan wat verlagen? Of gewoon eerst eens proberen?
Trainingschema heb ik nog niet gemaakt. In eerste instantie heb ik alleen dumbbells tot mijn beschikking. Ik ga nog niet naar de sportschool aangezien ik komende tijd niet veel thuis ben. Wil dus in het begin een full-body dumbbell schema maken

Edited by Uhmazing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik 300 kcal boven onderhoud gaan zitten. Dat bevalt mij het beste. Je wilt natuurlijk ook niet te veel vet aankomen :) Je kan het ook eens aankijken hoe 500 bij jou gaat, je kan altijd nog omlaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

21 jaar 1.79m en 60kg. Ik denk eerder dat je met +500kcals nog niet toe gaat komen. De kans dat je een hardgainer bent lijkt mee heel groot.

Laat het ons gerust weten hoe je gewicht vooruitgaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Natural Elites:

21 jaar 1.79m en 60kg. Ik denk eerder dat je met +500kcals nog niet toe gaat komen. De kans dat je een hardgainer bent lijkt mee heel groot.

Laat het ons gerust weten hoe je gewicht vooruitgaat.

 

Ligt er maar net aan hoe hij hiervoor heeft gegeten voordat hij ging sporten. Als je hiervoor nooit voldoende hebt gegeten hoeft hij niet precee een hard gainer te zijn. Uiteraard is die kans er ook. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra ik begin, zal ik na een tijdje wel eens een update plaatsen over mijn gewicht :)
Thanks voor de reacties!

Nog een vraagje, ik heb nog niet alles in huis gehaald wat op het voedingsschema staat, kan ik toch al beginnen met trainen of kan ik beter wachten totdat ik eerst alles in huis heb qua eten?

Edited by Uhmazing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk iets meer basics gebruiken. Een voorbeeldje, voor triceps doe je overhead extension en een kickback.

de extension is wel een redelijke mass builder voor je long head van je triceps. De kickback is niet echt zo'n mass builder.

Kan je beter gaan voor een compound als een dip en een frenchpress. Maak het niet te ingewikkeld.  Ook zou ik eerder 4 sets doen aangezien je maar 1 oefening per spiergroep doet.  En zorg dat je elke spiergroep getraind hebt omdat dit me lijkt op een poging tot een full body schema. Mss beter even een bestaand full body schema opzoeken, zijn er genoeg te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je voedingsschema ziet er goed uit, maar eentonig.

daarbij is een avondmaal va 500kcal vaak onderschat. Probeer het eens enkele dagen te wegen en uit te rekenen. Dan krijg je er een beter idee van.

 

heb je eventueel een foto van jezelf? Want op data afgaan is moeilijk te zeggen of je een hardgainer bent. Misschien ben je skinnyfat en is een harde bulk niet wat je nodig hebt.

indien je inderdaad een hardgainer bent, dan zal 3000kcal wss te weinig zijn.

 

je trainingsschema zal vrees ik te licht zijn om echte gains mee te halen. Je moet een echte overload doen om je spieren te laten groeien.

met dumbbells thuis is dit sowieso al moeilijk. Vaak heb je onvoldoende gewichten hiervoor.

 

daarbij train je slechts 3x per week en dan nog eens full body. Dit betekent dat je elke spiergroep maar beperkt kan aanpakken.

je workouts zijn redelijk kort. Ga bijvoorbeeld meer sets gaan doen, zwaarder in gewicht. Blijf rond de 6 reps max (waarbij de 6e rep je steeds bijna tot falen brengt).

 

zoals natural elites al zei, ga meer naar de basics.

voeg eventueel wat bodyweight werk in, zoals decline push ups of diamond push ups (voor triceps)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het trainingsschema heb ik van internet gehaald. Echter heb ik een twee- of drietal oefeningen eruitgehaald zoals bijvoorbeeld pullups, omdat ik deze niet kan doen thuis. 

Hier wat foto's van mezelf:

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Edited by Uhmazing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er bijvoorbeeld DB deadlifts en DB stiff legged deadlifts insteken. 

 

En zoals ik dus verwachte, ben je meer skinnyfat ( je bent mager, maar ziet duidelijk geen buikspieren en hebt een randje rond je middel/buik)

ik zou dus zeker niet teveel in surplus gaan boven je onderhoud. Maar meer zoals @Fit zei, gewoon ongeveer 300 erboven en dan na 14 dagen herevalueren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf niet bezig met bulken of cutten maar ik weet zeker dat je beter je kcal uit proteine opvoert dan uit vetten of koolhydraten. Heeft te maken met thermogenesis en resulteert in minder vetopslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Gaaf om je log te lezen, en bizar dat je er zulke resultaten mee haalt! Waarom train je eigenlijk full body en niet push/pull/legs of upper/lower?
    •   Toffe log kerel! Succes met de rest van je kuur ik ben heel benieuwd! Nog enkele sides die je merkt of niks?
    • Hallo allemaal,   Na me vorige sarmstack die ik uitgebreid beschreven heb ga ik deze stack ook loggen   Ik ben 7 weken na me vorige sarmkuur gestart met LGD en Cardarine en heb daar RAD 140 aan toegevoeg. Ik zit nu in week 5 en heb er sinds een week ook ostarine aan toegevoegd, die had ik nog liggen namelijk 😁   LGD: 10mg pd Cardarine: 25mg pd RAD: 25mg pd Ostarine: 20mg pd   Me maat heeft de zelfde stack, alleen dan zonder ostarine.  Me maat heeft een andere lichaamsbouw dan mij en kan nog veel gains maken. Ik Zit denk ik op 90% van me natty max. Teminste, als ik nu een jaar verder ben dan is het geen mega verschil meer zoals jaar 1 en 2 van het trainen.    Oke gaan we:   Tijdens de nakuur met clomid kreeg ik wat puistjes op me rug. Deze zijn nog steeds actief. Dit komt omdat de sarms je hormonen toch in de war gooien en je dus meer talg aanmaakt in combi met een iets vettere huid. ( de vettere huid Zie ik totaal niet trouwens). Me maat heeft er meer last van dan ik. Het is ook niet heel extreem maar omdat ik normaal 0,0 puisies op me rug heb valt het wel op.  Uiteindelijk gaat dit vanzelf weg als ik na deze kuur een tijdje geen sarms pak.    Week 1 merkte ik uiteraard nog nog niks.  Week 2: wederom vanaf dag 10( was bij me vorige stack ook) gaat de sessie ineens wel heel lekker. Dit kan toeval zijn maar toch zit het in je hoofd dan gelijk goed.  De rest van de week gaat het ook prima. Wat versta ik onder prima: na een cut is het volume wat minder en ben je iets sneller moe. Al moet ik zeggen dat Cardarine het middel is dat ik in iedere cut ga inzetten. Wat kan je met dat spul blijven beuken Zeg 🤩 Maar ik merk vanaf dag 10 dat ik weer meer volume kan pakken en de gewichten stijgen. Na de vorige sarmkuur was ik ietsie kracht kwijt maar minimaal zoals gezegd, meer het volume dat me opbrak.    Week 3: daar is de stijve paal weer, ja hoor het werkt 😁. Ook wordt ik vanaaf week 3 standaard iedere nacht wakker om klokslag 03:45. En totaal uitgerust. Ik blijf dan nog wel in bed liggen maar wat mij betreft mag de dag beginnen. Slaap is dus een stukje korter.  Er komen ook weer allemaal rare dromen die vaak echt leuk zijn. Normaal droom ik ook wel maar vaak weet je dat niet meer als je wakker wordt. Met sarms heb ik daar wel last van, iets dat ik persoonlijk echt wel lachen vind.  En ze gaan niet alleen maar over lekkere wijven hoor😁 het gaat over echt van alles.    Me maat heeft exact het zelfde als mij en wordt ook wakker op exact het zelfde tijdtip, vrij bizar wel.    Week 4+5: traingen Zijn zwaar, loodzwaar. Ik hou ervan om op het randje te trainen maar pas altijd wel goed op. Warm worden etc doe ik altijd bijvoorbeeld en ook bij bijvoorbeeld de 5e oefening altijd wat opwarmwerk met lichte gewichten.  Ik merk in deze weken dat ik nog niet volledig herstel en gooi er op een bepaalde dag wat oefeningen uit. Een blesurre wil ik ten alle tijden voorkomen en kan van mezelf gerust zeggen dat ik expert ben ik even een stapje terug op het juiste moment.  Week 4 is ook de week geweest dat ik de ostarine heb toegevoegd die ik nog had liggen. Ostarine is idiaal voor herstel van pezen bijvoorbeeld. Ook voor ik in week 4 de eiwitten ietsjes op van 2 gr per kg naar 2,2 gr perkg lichaamsgewicht.    Sinds deze week geen last meer en ben precies hersteld voor de volgende sessie. Ik doe fullbody en ben dus echt een kleine twee uur aan het rammen. Twee uur is aan de lange kant maar door vaak zware oefeningen op je maximale neem ik gewoon me rust. Ik kan niet zeggen dat het herstel nu wel ok is door de osarine en de eiwitten, denk eerder door het inklappen van de gehele stack, want oh man deze week was kneiter hard.    Wat betreft me maat: bij hem zag je na 10 dagen al een behoorlijke pomp. Nu in week 5 zit hii zeker in beastmode. Hii is nu al grof sterker en als je hem ziet dan oogt hii alsof ie n half jaar trainen erop heeft zitten al. Bij hem kan je het beter zien dan bij mij, maar dat heeft ook alles te maken met lichaamsbouw, hoeveelheid al opgebouwde spieren etc.    Kcal: niet normaal hoeveel kcal je extra opkan als je met een stack bezig bent. Op de eerste plaats begon de echte honger na twee weken en ben je bang om teveel te gaan snaaien en te snel vet aan te zetten.  Voor mezelf zonder samstack zit een cleane bulk rond de 4000 kcal. Met sarms kan daar gewoon nog 1000kcal bij wil ik gewicht aankomen. Dus ik kan nu heerlijk 5000 kcal wegeten en dan lust ik eigenlijk nog wel meer.  Me maat het zelfde, kan veel meer eten dan normaal. Super dus!   Wat ook grappig is om te vermelden: door lgd en Rad, maar ook alleen Lgd voel je je toch stiekem weer wat jeugdiger. Teminste, ik merk dat wel.    Als laatste voor nu: RAD en agressie. Dit lees je wel eens ergens dus dit is een mooie test.  Ik heb er nul komma nul last van.  Me maat: bloedagressief! Nee geintje, maar die merkt het wel. Ook dit is persoonsgebonden. Ben je van jezelf al een geiriteerd persoon dan zal RAD dat wellicht versterken.    Wordt vervolgd.     Gr Sander. 
  • Sponsors