Advertentie:

Sign in to follow this  
Uhmazing

Is mijn bulkschema goed genoeg?

Recommended Posts

Hallo,
 
ik wil beginnen met bulken. Ik ben 21 jaar, 60 kg en 179 cm.
Ik wil 3 dagen per week trainen.
Alle gegevens staan in het schema vermeld
 
04327ab0d9b44f348eea5e1bd351da82.png
 
 
Gr. Max

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ziet er netjes uit, succes met je bulk! Wat mij wel opvalt is dat je zeer hoog in calorien zit voor iemand van 60kg. Hoe ziet je trainingschema eruit?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Fit:

Ziet er netjes uit, succes met je bulk! Wat mij wel opvalt is dat je zeer hoog in calorien zit voor iemand van 60kg. Hoe ziet je trainingschema eruit?


Zou ik het dan wat verlagen? Of gewoon eerst eens proberen?
Trainingschema heb ik nog niet gemaakt. In eerste instantie heb ik alleen dumbbells tot mijn beschikking. Ik ga nog niet naar de sportschool aangezien ik komende tijd niet veel thuis ben. Wil dus in het begin een full-body dumbbell schema maken

Edited by Uhmazing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik 300 kcal boven onderhoud gaan zitten. Dat bevalt mij het beste. Je wilt natuurlijk ook niet te veel vet aankomen :) Je kan het ook eens aankijken hoe 500 bij jou gaat, je kan altijd nog omlaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

21 jaar 1.79m en 60kg. Ik denk eerder dat je met +500kcals nog niet toe gaat komen. De kans dat je een hardgainer bent lijkt mee heel groot.

Laat het ons gerust weten hoe je gewicht vooruitgaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Natural Elites:

21 jaar 1.79m en 60kg. Ik denk eerder dat je met +500kcals nog niet toe gaat komen. De kans dat je een hardgainer bent lijkt mee heel groot.

Laat het ons gerust weten hoe je gewicht vooruitgaat.

 

Ligt er maar net aan hoe hij hiervoor heeft gegeten voordat hij ging sporten. Als je hiervoor nooit voldoende hebt gegeten hoeft hij niet precee een hard gainer te zijn. Uiteraard is die kans er ook. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra ik begin, zal ik na een tijdje wel eens een update plaatsen over mijn gewicht :)
Thanks voor de reacties!

Nog een vraagje, ik heb nog niet alles in huis gehaald wat op het voedingsschema staat, kan ik toch al beginnen met trainen of kan ik beter wachten totdat ik eerst alles in huis heb qua eten?

Edited by Uhmazing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk iets meer basics gebruiken. Een voorbeeldje, voor triceps doe je overhead extension en een kickback.

de extension is wel een redelijke mass builder voor je long head van je triceps. De kickback is niet echt zo'n mass builder.

Kan je beter gaan voor een compound als een dip en een frenchpress. Maak het niet te ingewikkeld.  Ook zou ik eerder 4 sets doen aangezien je maar 1 oefening per spiergroep doet.  En zorg dat je elke spiergroep getraind hebt omdat dit me lijkt op een poging tot een full body schema. Mss beter even een bestaand full body schema opzoeken, zijn er genoeg te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je voedingsschema ziet er goed uit, maar eentonig.

daarbij is een avondmaal va 500kcal vaak onderschat. Probeer het eens enkele dagen te wegen en uit te rekenen. Dan krijg je er een beter idee van.

 

heb je eventueel een foto van jezelf? Want op data afgaan is moeilijk te zeggen of je een hardgainer bent. Misschien ben je skinnyfat en is een harde bulk niet wat je nodig hebt.

indien je inderdaad een hardgainer bent, dan zal 3000kcal wss te weinig zijn.

 

je trainingsschema zal vrees ik te licht zijn om echte gains mee te halen. Je moet een echte overload doen om je spieren te laten groeien.

met dumbbells thuis is dit sowieso al moeilijk. Vaak heb je onvoldoende gewichten hiervoor.

 

daarbij train je slechts 3x per week en dan nog eens full body. Dit betekent dat je elke spiergroep maar beperkt kan aanpakken.

je workouts zijn redelijk kort. Ga bijvoorbeeld meer sets gaan doen, zwaarder in gewicht. Blijf rond de 6 reps max (waarbij de 6e rep je steeds bijna tot falen brengt).

 

zoals natural elites al zei, ga meer naar de basics.

voeg eventueel wat bodyweight werk in, zoals decline push ups of diamond push ups (voor triceps)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het trainingsschema heb ik van internet gehaald. Echter heb ik een twee- of drietal oefeningen eruitgehaald zoals bijvoorbeeld pullups, omdat ik deze niet kan doen thuis. 

Hier wat foto's van mezelf:

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Edited by Uhmazing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er bijvoorbeeld DB deadlifts en DB stiff legged deadlifts insteken. 

 

En zoals ik dus verwachte, ben je meer skinnyfat ( je bent mager, maar ziet duidelijk geen buikspieren en hebt een randje rond je middel/buik)

ik zou dus zeker niet teveel in surplus gaan boven je onderhoud. Maar meer zoals @Fit zei, gewoon ongeveer 300 erboven en dan na 14 dagen herevalueren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf niet bezig met bulken of cutten maar ik weet zeker dat je beter je kcal uit proteine opvoert dan uit vetten of koolhydraten. Heeft te maken met thermogenesis en resulteert in minder vetopslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   In mijn eerste bericht heb ik aangegeven dat mijn gewicht rond de 80 kg schommelt en aangegeven dat ik tijdens de lockdown in het buitenland verbleef. Daar wel kunnen trainen in een gym maar niet optimaal dus vind dit dan ook geen goede vergelijking cijfers. Mijn idee is om bij mijn laatste update dus aan het einde van de cycle het merendeel van mijn compound oefeningen de cijfers van einde lgd cycle en deze cycle te vergelijken. Ik zal dan dus mijn gewicht + compounds die ik beide cycles deed delen en vergelijken. Dit geeft denk ik ee. Duidelijker beeld van de progressie dan de cijfers dan aan het begin van deze cycle.    Paar simpele redenen daarvoor. Half jaar niet optimaal kunnen trainen zoals ik met de lgd cycle wel kon doen, maanden voor deze cycle een goede strenge cut gedaan waarbij je dus sws wat kracht etc verliest. De lgd cycle een bulk gedaan net zoals met deze cycle alleen deze een lean bulk en bij de lgd een bulk.    Foto's deel ik niet, hou ze uiteraard wel zelf bij voor progressie dit i.v.m. privé. Ik heb nogal wat persoonlijke tattoo's etc en hoewel mensen dicht om mij heen weten van de cycles etc hoeft het ook geen uithang bord te worden en je weet nooit wie hier meeleest 😉.   Update volgt morgen of woensdag. Nog geen tijd voor gehad        
    • Heb altijd getraind en gedieet maar in 2019 nam ik t heel serieus met gekke resultaten. ( zie foto )

      2 jaar later ben weer bijna 10kg aangekomen.

      Ik wilde ff extreem doen en beginnen met 1800 kcal per dag ( 180-200 gr eiwit ) want wilde gwn snel wat kwijt.

      Eerste 1,5 kilo zo kwijt natuurlijk. Maar nu schommel ik de hele tijd tussen 87,9 en 87,4. Steeds op en neer. Terwijl ik me gewoon goed houd aan mn calorieen tellen. Ik weeg alles. En doe 10 - 15 min cardio na mn training. Train 4 x per week.

      Wrm gebeurd dit? Kwil niet nu 1700 gaan eten
    • Als Belg ook mactropin bestelt gezien ik veel in NL kom. Maar voel er inderdaad niet veel van. 
         
  • Sponsors