Advertentie:

Sign in to follow this  
Jolien

L Carnitine versus Creatine

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Misschien om domme vraag, maar wat is nu het verschil tussen de werking van L carnitine en Creatine? En welk van beide raden jullie aan?

Ik heb al verscheidene bronnen bezocht, maar deze spreken elkaar vaak tegen.

 

Kunnen jullie duidelijkheid brengen?:)

Alvast erg bedankt!

Jolien

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Simpel uitgelegd:

Creatine is nodig voor de spiercontractie (binding in de spiercel)

 

l-carnitine zorgt voor een beter / sneller transport van opgeslagen vetten voor de omzetting naar bruikbare energie voor de spieren.

 

L-carnitine wordt vaak gebruikt als fat burner of in fat burners.

Nemen bij het ontbijt en 30 minuten voor de workout.

 

creatine zal je helpen om die extra rep te halen en dus extra uit je training te halen.

ook zal door de creatine vocht worden vastgehouden in de cellen, waardoor je spieren er voller zullen uitzien.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei P2I:

Simpel uitgelegd:

Creatine is nodig voor de spiercontractie (binding in de spiercel)

 

l-carnitine zorgt voor een beter / sneller transport van opgeslagen vetten voor de omzetting naar bruikbare energie voor de spieren.

 

L-carnitine wordt vaak gebruikt als fat burner of in fat burners.

Nemen bij het ontbijt en 30 minuten voor de workout.

 

creatine zal je helpen om die extra rep te halen en dus extra uit je training te halen.

ook zal door de creatine vocht worden vastgehouden in de cellen, waardoor je spieren er voller zullen uitzien.

@P2I dankje voor je reactie! nu is het me duidelijk ^_^

Weet ik ook meteen wat ik nodig heb en wat absoluut niet!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Als ik 't zo lees zit je al IN de overtrainingsfase. Zoals al eerder gezegd: LUISTER NAAR JE LICHAAM Hansie. Laat 't niet zo ver komen dat je lichaam een shut down als noodmaatregel in de strijd gooit. Een paar weken rust lijkt me eerder raadzaam in jouw geval. Niks mis mee. Ook die supersets zou ik even achterwege laten. Goed uitgevoerd zijn supersets een boven gemiddelde belasting en zullen nu een averechts effect hebben. Stevig uitrusten en goed eten; zonder dwang!   Hou je haaks!
    • Thanks. Denk dat ik deze week het bij 1 training ga laten. Loop wat  tegen overtraining aan en lijf wil even niet mee. (verhoogde hartslag in rust, geagiteerd, vlugger hijgen, vlekken voor de ogen...) Maandag terug met frisse moed beginnen en toch wat minder tot het uiterste gaan. nog 2 herhalingen in de tank laten i.p.v. het onmogelijke te willen. Denk van biceps en triceps superset te maken. Toch weer paar minuten gewonnen dan.
    • Idd ook mijn werkwijze. Twee oefeningen a.h.w. ineenvlechten. Eigenlijk een soort supersets, zij het in een rustiger tempo. Laat je niet gek maken door internet Hansie. Bepaal zelf wat goed voor je is en houdt je daarbij. Straks doe je zo veel dat je overtrained raakt en ben je verder van huis. Maak de hoeveelheid oefeningen op maat. D.w.z. train niet meer dan dat je aankunt. Langzaam maar zeker wordt je sterker, meer geroutineerd en kun je je schema aan gaan passen. Hardlopers zijn doodlopers Hansie. Lekker je eigen ding doen; houdt je enthousiasme vast en 'stay hungry'! Ooit kom je daar waar je zijn wil.   Succes kerel!
  • Sponsors