Advertentie:

Wess1988

Even voorstellen, weSS

Recommended Posts

Omdat het fitnessforum nauwelijks meer actief is, ben ik hier naar toe verhuisd.

Mijn naam is weSS. 28 jaar en sport al aardig wat jaartjes. In die jaren ook vaak gestopt vanwege de motivatie.

Gewicht schommelt van 80kg (niet sporten) tot 95kg (wel sporten).de 95kg is mijn max geweest. Ik hang nu rond de 90kg.

Hieronder de meest recente foto:

20170403_131827_zpsxuzcaemv.jpg

20170306_171601_zpsqcceazou.jpg

Helaas afgelopen vrijdag mijn enkel gebroken waardoor ik nu in het gips zit. Ik zal proberen te blijven trainen, maar momenteel eerst even rust pakken.

• Upvote 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Hey Wess, ook van mij hartelijk welkom!

Ziet er erg goed uit op de foto's!

Hopelijk geneest je enkel snel zodat je weer volop kan trainen :)

• Upvote 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jah ik hoop het ook. Het is trouwens een gebroken scheenbeen officieel. 

Misschien dat ik vanmiddag even ga trainen want de massa neemt flink af nu :( Hele dag stil zitten en slecht eten = massa weg en je vies voelen.

20170420_161648_zpsu308yeen.jpg

Ik heb hier de breuk omcirkeld. Onderin is de achterkant van mijn hak. De voet wijst dus iets naar links op de foto. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Wess1988:

Jah ik hoop het ook. Het is trouwens een gebroken scheenbeen officieel. 

Misschien dat ik vanmiddag even ga trainen want de massa neemt flink af nu :( Hele dag stil zitten en slecht eten = massa weg en je vies voelen.

20170420_161648_zpsu308yeen.jpg

Ik heb hier de breuk omcirkeld. Onderin is de achterkant van mijn hak. De voet wijst dus iets naar links op de foto. 

Oei blijft vervelend natuurlijk. Veel last met lopen ook? Wellicht een beetje bovenlichaam trainen dat dat wel gaat.. Zou alleen geen staande oefeningen doen met gewichten :P 

• Upvote 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee ik ga proberen zoveel mogelijk zittende en liggende oefeningen te doen.

Eigenlijk kan bijna alles behalve bor, squats enz enz.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

beterschap gozer,

zie wel hat het een rechte breuk is, dat is goed en zal ook snel helen.

zelf ook mijn scheenbeen in 2en gehad, zeer scheef gebroken/ gespleten. bot kwam door mijn spijkerbroek naar buiten o.O

sterk dat je blijft trainen trouwens.

keep up the good work.

• Upvote 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei mathics:

beterschap gozer,

zie wel hat het een rechte breuk is, dat is goed en zal ook snel helen.

zelf ook mijn scheenbeen in 2en gehad, zeer scheef gebroken/ gespleten. bot kwam door mijn spijkerbroek naar buiten o.O

sterk dat je blijft trainen trouwens.

keep up the good work.

Oei dat klinkt pijnlijk...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja klinkt niet prettig man!

Ik hoop dat het snel hersteld. Betreft een breuk die niet vaak voor komt zeiden de dokters. Normaal breek je nog dingen er omheen zoals je enkel, maar dit is de binnenkant van mijn scheenbeen, bij mijn enkel.

Maja we gaan het zien. Trainen moet wel. Ik voel me zo slap en nutteloos op de bank. Voeding gaat dan ook slechter want je trekt makkelijk een zak chips open ipv een bak kwark.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Komt allemaal wel opnieuw in orde eenmaal je opnieuw volledig er voor kan gaan.

het is natuurlijk nooit leuk om massa te verliezen.

eet je momenteel onder je onderhoud?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik denk het wel. Stilzitten op de bank en eten wat je eten kan. Chips, koekjes, maar probeer wel een beeeetje op de eiwitten te letten. 

Vanochtend het gips er af gehaald in hetziekenhuis thank god. Nu weer oefenen met lopen en oefeningen doen voor de enkel. 

• Upvote 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5/18/2017 at 14:24 zei Wess1988:

Ja ik denk het wel. Stilzitten op de bank en eten wat je eten kan. Chips, koekjes, maar probeer wel een beeeetje op de eiwitten te letten. 

Vanochtend het gips er af gehaald in hetziekenhuis thank god. Nu weer oefenen met lopen en oefeningen doen voor de enkel. 

Al weer een beetje back to training? 

• Upvote 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mwa, lang niet zoals het zou moeten. Heb nu 5 trainingen achter de rug in 2 weken tijd. Enkel is nog niet 100% hersteld. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Ik fitness al jaren door pushups, situps, en plank oefeningen uit te voeren en ben dan ook gemiddeld gespierd. Nu heb ik onlangs  dumbells, barbell en een bench gekocht om thuis met gewichten te trainen. Het boek "gespierde god" van Glen Goossens heb ik aangekocht om meer te weten  te komen over welke oefeningen ik kan uitvoeren om iedere spier in mijn lichaam goed te kunnen trainen. Ik volg daarbij het 3 daags trainingsschema op  di,do, za. Op woensdag en zondag ga ik ook nog hardlopen. De voorbije weken heb ik wellicht de fout gemaakt door op de trainingsdagen te lang en te veel verschillende oefeningen uit te voeren. Op dinsdag is het schema als volgt, buik-borst-biceps-trapezius. Voor iedere spiergroep doe ik dan meerdere en waarschijnlijk ook te veel oefeningen. Om een voorbeeld te geven! Voor borst voer ik na 3x30 pushups, 3x15 dips nog 5 a 6 verschillende oefeningen uit met dumbells. Nadat alle spiergroepen getraind zijn ben ik dan ook  al snel 2 tot 2,5 uur bezig geweest. Ik ben natuurlijk supergemotiveerd om iedere spier super goed te trainen maar ik heb niet het gevoel dat ik op deze manier veel spiermassa ga bijkomen. Ik eis waarschijnlijk te veel van mijn lichaam. Ik sta wel lekker droog maar met kledij aan oog ik waarschijnlijk ook te scherp en te mager, hoewel 78kg voor 1,78m niet zo slecht is vermoed ik. Wat is de beste manier om spiermassa bij te komen maar daarbij ook iedere spier in bv. de borst te trainen? In het 3 daags trainingsschema komt de borst 2 maal aan training toe. Als het aantal oefeningen moet beperkt blijven en daarbij telkens dezelfde oefeningen uitgevoerd worden dan kan ik mij voorstellen dat de borst niet optimaal getraind wordt. Ik besef dat ik anders ga moeten trainen door met zwaardere gewichten en kortere sessies te trainen maar weet niet hoe ik mijn 3 daag schema moet invullen. Wie kan mij op de goede weg helpen?  
    • Toch beetje schaamrood op de kaken, was vergeten update te plaatsen. Gewicht zit inmiddels of 74kg, en had vooraf (kom van 95kg) verwacht dat vet dan wel weg zou zijn maar helaas zit er nog wel een aardig randje aan. We gaan dan nog maar even rustig door met cutten.  Mijn aangepaste "lifestyle" begint overige steeds natuurlijker te voelen,  daar ben ik wel blij mee.
    • Ook prima! Doe ik dat kerel! Je ziet ze verschijnen. Het is veel werk dus kan niet beloven hoeveel tijd er tussen zit telkens!
  • Discussies

• Sponsors

Body en fitshop

XXL nutrition